طراحی آشپزخانه مستطیلی

طراحی آشپزخانه مستطیلی

همان‌طور که از نام آن پیداست، این آشپزخانه‌ها مستطیل شکل هستند. دو دیوار بلند و دو دیوار کوتاه روبروی هم یکی از زیباترین و بهترین فضاها را در آشپزخانه ایجاد می‌کند.
آشپزخانه مستطیلی واقعاً کشیده است و ممکن است باریک‌تر باشد و مانند یک راهرو طولانی به نظر برسد. طراحی آشپزخانه کشیده و مستطیلی ممکن است زیبا و جذاب به نظر نرسد اما در واقع اگر اصول چیدمان و استفاده را رعایت کنید می‌توانید آشپزخانه‌ای منحصر به فرد و کاربردی داشته باشید.

طراحی آشپزخانه مستطیلی-وب سایت دکورامسین

کابینت در طراحی آشپزخانه مستطیلی

در هر نوع طراحی آشپزخانه، کابینت‌های چوبی نقش مهمی در دکوراسیون و ظاهر دارند. در واقع سبک آشپزخانه را تعیین می‌کنند و رنگ آنها رنگ اصلی در دکوراسیون آشپزخانه است.
زیبایی یک آشپزخانه نه تنها به دلیل گرانی و جنس کابینت‌های آن است، بلکه به دلیل طراحی اصولی و رعایت توصیه‌های هوشمندانه و مهندسی است که در طراحی آشپزخانه رعایت شده است. احتمالاً آشپزخانه‌های زیادی را دیده‌اید که بسیار راحت و زیبا طراحی شده‌اند، اما وقتی از نزدیک آنها را لمس کنید، متوجه می‌شوید که مواد گران قیمت و عجیب و غریب نیستند، بلکه از کابینت، کاشی و مواد معمولی تشکیل شده‌اند. در واقع این طراحی آشپزخانه است که هوشمندانه و درست طراحی شده و باعث شده اشتباهات و کاستی‌های آشپزخانه به درستی پوشش داده شود.

 

در هر نوع آشپزخانه‌ای، طراحی نامناسب عناصر آشپزخانه می‌تواند خانه شما را زشت و نامتعادل جلوه دهد و از حضور در چنین فضایی احساس کسالت و خستگی کنید.
به‌عنوان‌مثال، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی مدل کمد برای آشپزخانه مستطیلی باید به آن توجه کرد این است: خود آشپزخانه بلند و کشیده است و ما نباید به طول آن بیفزاییم.

 

مدل کابینت برای طراحی آشپزخانه مستطیلی

3 مدل کابینت برای آشپزخانه به شکل مستطیل مناسب است که به آن‌ها می‌پردازیم:

 

آشپزخانه راهرو مانند

مدل کابینت برای طراحی آشپزخانه مستطیلی-وب سایت دکورامسین

در این نوع طراحی کابینت‌ها در دو طرف طول آشپزخانه قرار می‌گیرند و بسته به طول آشپزخانه یک راهرو بلند را تشکیل می‌دهند. آشپزخانه‌های راهروی به دودسته تقسیم می‌شوند. آنها می‌توانند U شکل یا در انتهای راهرو باز شوند. مثلاً انتهای راهرو کابینت‌ها محل یخچال و وسایل آشپزخانه یا پنجره است. آشپزخانه‌های راهرویی به دلیل طراحی متقارن بسیار هوشمند و بهینه هستند و دسترسی عالی را فراهم می‌کنند. کار در آشپزخانه‌های مستطیلی باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می‌شود زیرا همه چیز به راحتی در دسترس است.

 

آشپزخانه‌های L شکل

مدل کابینت به شکل L ساخته شده است، یعنی شامل یک طول دیوار کناری و یک عرض دیوار کناری است. مدل‌های کابینت مخصوص آشپزخانه‌هایی طراحی شده‌اند که عرض کمی دارند و دو ردیف کابینت را نمی‌توان روبه‌روی هم قرار داد و فضای بسیار خوبی با نورپردازی بسیار خوب ایجاد می‌کند.
اگر به دنبال آشپزخانه‌ای هستید که متریال انعطاف پذیری داشته باشد باید مدل آشپزخانه از نوع L را انتخاب کنید از این مدل می‌توانید قدرت بیشتری در پیکربندی داشته باشید و فضای موجود را با توجه به علایق و خواسته‌های خود مدیریت کنید.

 

آشپزخانه یک طرف یا یک دیوار دارد

این مدل آشپزخانه تنها یک ردیف کابینت دارد و کابینت ها فقط در امتداد دیوار آشپزخانه قرار می گیرند. در این مدل طراحی تمامی لوازم و تجهیزات در یک طرف دیوار قرار می گیرند و این مزیت به شما امکان استفاده بهینه از فضا را می دهد.
طراحی آشپزخانه های یک طرفه برای فضاهایی که کوچک و متحرک هستند عالی است، زیرا آشپزخانه را باز و اندازه کوچک آن را نامرئی می کنند. این قالب طراحی به آشپزخانه نور می افزاید و برای خانه هایی که نورگیر کافی ندارند بسیار مناسب است. کابینت برای آشپزخانه مستطیلی این سبک طراحی تمیز کردن آشپزخانه را آسان می کند زیرا سینک درست در کابینت قرار می گیرد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

جلوه رنگ برای مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیلی

هر نوع و مدلی که برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، رنگ‌ها نقش مهمی در زیبایی آن دارند. رنگ‌ها می‌توانند آشپزخانه‌ای روشن و دلنشین به شما بدهند یا فضایی ناامیدکننده و بسته را برای شما ایجاد کنند. اگر آشپزخانه مستطیلی کوچکی دارید، بهتر است از رنگ‌های روشن و بازتاب نور استفاده کنید تا فضای بازتر و جادارتری ایجاد کنید. اگر فضای آشپزخانه شما متوسط ​​است، با استفاده از رنگ‌های روشن و تیره بیشتر در ردیف‌های بالا و پایین کابینت، فضای زیباتری ایجاد کنید.
به یاد داشته باشید که با طراحی آشپزخانه و بازی با رنگ‌ها می‌توانید آشپزخانه را جلوه دهید تا از کشیدگی شدید آن بکاهید و توجه را به سمتی از آشپزخانه که عمق کمتری دارد جلب کنید.

 

نورپردازی در طراحی آشپزخانه مستطیلی

به طور کلی نورپردازی نقش مهمی در بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه دارد. هر چه نور بیشتری وارد آشپزخانه شود، روشن‌تر و بازتر به نظر می‌رسد. در طراحی آشپزخانه مستطیلی استفاده از لوستر و لوسترهای بلند توصیه می‌شود. لوستری که به اندازه کافی پایین آویزان است، نمونه‌ای عالی از آشپزخانه مستطیلی است که در این فضا قرار می‌گیرد.

 

نقش خطوط در آشپزخانه مستطیلی

مدل کابینت برای طراحی آشپزخانه مستطیلی-وب سایت دکورامسین
با استفاده از خطوط به کار رفته در آشپزخانه، مانند خطوط روی بدنه کابینت‌ها می‌توانید توجه مخاطب را به هدفی که در نظر گرفته‌اید جلب کنید. به‌عنوان‌مثال استفاده از خطوط عمودی در آشپزخانه‌هایی با سقف کوتاه سقف را بلندتر نشان می‌دهد.
اگر آشپزخانه شما خیلی بلند است، باید دقت کنید که از خطوط متناسب با طول آشپزخانه استفاده کنید یعنی بیشتر از خطوط مخالف با طول آشپزخانه استفاده شود.

 

جمع بندی

همانطور که گفته شد آشپزخانه های مستطیلی یکی از رایج ترین طراحی های آشپزخانه به حساب می آیند و فضای بسیار کارآمد و کاربردی را ارائه می دهند. آشپزخانه های مستطیلی یکی از بهترین مدل ها در طراحی کمد هستند زیرا دست شما را برای انتخاب مدل کمد باز می گذارند.

The post طراحی آشپزخانه مستطیلی appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *