۱۲ مرحله تا طراحی حرفه ای دکوراسیون منزل

 

طراحی دکوراسیون داخلی منزل هنگامی که شما در حال نقل مکان به خانه جدید خود هستید، یا زمانی که مدت طولانی در خانه فعلی زندگی کرده‌اید و احساس می‌کنید که باید در دیزاین منزل خود تغییرات اساسی ایجاد کنید، به نظر سخت می‌رسد.

سؤالاتی مثل این که چه رنگی را برای دیوارها باید انتخاب کنم؟ چه نوع مبلمانی برای فضای خانه من مناسب‌تر است؟ به چه سایزی از فرش نیاز دارم؟ و بسیار دیگری از سؤال‌ها ممکن است این کار را برای شما بسیار طاقت‌فرسا یا نشدنی بنمایاند.

اما ما با ذکر یک مسئله ساده به شما 2 راه حل کارا در این خصوص ارائه می‌کنیم.

شما باید بدانید که طراحان داخلی هنگام انجام یک پروژه دیزاین داخلی بیش‌تر از این که وقت صرف الهام گرفتن برای کشیدن یک طراحی بکنند، با استفاده از روش‌های مدیریت پروژه و با استفاده از برنامه‌ها و لیست‌های عملیاتی کار خود را پیش می‌برند.

آن‌ها یک پروژه را به بخش‌های کوچک‌تر شکسته و فهرست اقداماتی که برای تزئین هر بخش لازم است را تهیه می‌کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند که بتوانند پیشرفت کار را به درستی مدیریت کرده و مطابق برنامه و بودجه پیش‌بینی‌شده پیش بروند.

نکته خوب این مسئله اینجاست که آن‌ها به راحتی می‌توانند اطمینان حاصل کنند که قطعاتی را برای کار انتخاب می‌کنند که در طرح کلی کاملاً به کار خواهد آمد.

اما 2 پیشنهاد ما به شما این است. یا این که یک طراح دکوراسیون داخلی منزل مانند ؟؟؟ پیدا کنید که به خوبی کار خودش را بلد بوده و مطابق با اصول پیش می‌رود؛ و یا این که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، تا به شما در 12 مرحله روش طراحی داخلی دکوراسیون منزل را طی یک هفته به شما بیاموزیم.

 

فهرست مطالب

مرحله اول: الهام بگیرید

مرحله دوم: به اطراف خود نگاهی بیندازید

مرحله سوم: لوازم خانگی مناسب تهیه کنید

مرحله چهارم: طراحی باید کاربردی باشد

مرحله پنجم: وسایل مورد نیاز خود را فهرست کنید

مرحله ششم: طرح وسایل مورد نظر را کنار هم ببینید

مرحله هفتم: طرح روشنایی مورد نظر خود را ترسیم کنید

مرحله هشتم: قیمت طراحی خود را محاسبه کنید

مرحله نهم: لیست خرید خود را نهایی کنید

مرحله دهم: یک فهرست وسایل اضافی داشته باشید

مرحله یازدهم: رنگ مناسب با طراحی خود را انتخاب کنید

مرحله دوازدهم: طراحی خود را کامل کنید

جمع بندی

مرحله اول: الهام بگیرید

اولین قدم برای رسیدن به طراحی مورد نظر کشف کردن خواسته‌های شماست. برای انجام این کار شما باید یک برنامه داشته باشید.

شما می‌توانید این کار را با جمع آوری تصاویر داخلی مبلمان، بافت‌ها و موادی که دوست دارید، شروع کنید. همه این تصاویر را در داخل یک پوشه گروه بندی کنید. این کار به شما یک دید واضح و منسجم نسبت به علایقتان می‌دهد.

وقتی که همه تصاویر را در یک مکان جمع کردید، سعی کنید که موضوعات مشترک را پیدا کنید. مثل اینکه کشف کنید تمایل به سنگ مرمر دارید، یا به طرح‌ها مینیمال علاقه‌مند هستید یا رنگ آبی را بیشتر می‌پسندید. این موضوعات را یادداشت کنید و از آن به عنوان پایه طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.

 

مرحله دوم: به اطراف خود نگاهی بیندازید

شما می‌توانید به جاهای مختلف منزل خود نگاه کنید و جایی را که می‌توانید ترجیحات خود را در آن قسمت به کار برید را مشخص کنید. مثلاً نقطه مرکزی طراحی را کجا باید قرار بدهید و چگونه تقارن را در اتاق برقرار کنید.

همچنین به داشته‌های قبلی خود نگاهی بیندازید و ببینید که کدام موارد را در طراحی جدید می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. البته به یاد داشته باشید که این مواد و فضاها باید کاملاً با هم هماهنگ باشند و نباید چیز اضافه‌ای به نظر برسند.

مرحله سوم: لوازم خانگی مناسب تهیه کنید

در مورد لوازم خانگی با دقت فکر کنید. برندی را انتخاب کنید که دارای چندین ویژگی باشد و تا چند سال مجبور نشوید که آن را عوض کنید. از سوی دیگر برخی از سبک‌ها در مد قرار دارند و ممکن است خیلی زود از مد بیفتند. بهتر است که به سراغ این سبک‌ها نروید و روی سبکی سرمایه گذاری کنید که حداقل چند سال زیبا به نظر برسد.

مرحله چهارم: طراحی باید کاربردی باشد

طراحی دکوراسیون داخلی منزل بیش از هر ویژگی دیگر باید کاربردی باشد. به همین دلیل نیازهای اصلی خود را شناسایی کنید و حتماً آن را در طراحی خود در نظر بگیرید. این کار سبب می‌شود که طراحی شما در نهایت به طرحی زیبا اما غیر کاربردی منجر نشود. ممکن است شما عاشق مجموعه‌های کوچک عتیقه از قرون 19 و 20 باشید، اما آیا واقعاً این اشیاء برای زندگی شما کاربردی هستند؟

برای دیزاین منزل باید در نظر بگیرید که چه نوع فعالیت‌هایی در خانه شما انجام می‌شود. ممکن است شما به انجام دادن بازی‌های رومیزی علاقه داشته باشید، یا اهل مهمانی گرفتن باشید، یا این که شما فقط اهل ولو شدن روی مبل و تماشای فیلم‌های روز دنیا باشید. در هر حال، اجازه بدهید که شیوه زندگی شما، نقشه اصلی طراحی دکور داخلی منزل شما باشد.

سبک زندگی شماست که مشخص می‌کند بهتر است که مبل شما رو به تلویزیون قرار بگیرد یا یک جفت صندلی نشیمن در کنار شومینه قرار داده شود یا میزان نور مورد نیاز در اتاق شما چقدر است.

پیش از اقدام به طراحی به نیازهای اصلی خود توجه کنید و همه آن چه که نیاز دارید را فهرست کنید.

مرحله پنجم: وسایل مورد نیاز خود را فهرست کنید

تا کنون شما به اندازه کافی در مورد خواسته‌ها و نیازهایتان از طراحی داخلی منزل فکر کردید. اکنون وقت ورود جدی‌تر به طراحی دکوراسیون داخلی منزل رسیده است.

در این مرحله شما باید لیستی از وسایل مورد نیاز خود آماده کنید. همه چیز را در نظر بگیرید. میزهای کناری، مبل‌ها، صندلی‌های نشیمن، کنسول‌ها، کابینت‌ها و …

توجه کنید که در این مرحله لازم نیست که بودجه موجودتان را در نظر بگیرید. بدون دغدغه مالی لیست آرزوهای خود را فهرست کنید.

 

مرحله ششم: طرح وسایل مورد نظر را کنار هم ببینید

وقتی که فهرست وسایل مورد نیاز خود را شناختید، اکنون وقت آن رسیده است که وسایل را با توجه به فضای در اختیارتان کنار هم بچینید و ببینید که آیا این وسایل به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند؟

برای این منظور می‌توانید از یک کاغذ و قلم یا برنامه کامپیوتری مثل LucidChart استفاده کنید. با این ابزار شما می‌توانید یک نقشه از فضای موجود خود با مقیاس واقعی ایجاد و شروع به قراردادن مبلمان در آن کنید.

حواستان باشد که در این مرحله هم خودتان را نگرانی‌های بودجه‌ای محدود نکنید و فقط شرایط مکان و قرار گرفتن وسایل در کنار هم را در نظر بگیرید.

در این مرحله لازم است که برخی مسائل ریز را نیز در نظر بگیرید، مثلاً در فضاهای پر رفت و آمد اتاق حداقل یک متر فضا برای رفت و آمد در نظر بگیرید. حداقل فاصله بین مبل‌ها و میزها نیز باید 35 سانتی متر باشد.

مرحله هفتم: طرح روشنایی مورد نظر خود را ترسیم کنید

پس از این که نقشه مبلمان خود را مشخص کردید، در ادامه طراحی دکوراسیون داخلی منزل، باید طرح روشنایی مورد نظر خود را نیز ترسیم کنید.

برای این کار لازم است که تمام منابع نور را در نظر بگیرید. چراغ‌های آویز، آباژورها، منابع نور دیوارکوب، چراغ‌های کف و … باید توجه داشته باشید که کدام یک از انواع روشنایی‌ها به برق نیاز دارد و کدام‌یک نه.

چراغ‌های کف را در نزدیکی صندلی‌های راحتی و مبل‌ها و چراغ‌های رومیزی را روی میزهای کناری، بوفه‌ها و کنسول‌ها در نظر بگیرید.

یک قاعده کلی در این زمینه وجود دارد و آن هم این است که هر اتاقی باید داری سه منبع نور در سطح چشم باشد که به صورت مثلثی در اطراف اتاق قرار گرفته‌اند.

 

مرحله هشتم: قیمت طراحی خود را محاسبه کنید

بعد از مشخص کردن وسایل مورد نظر و چیدمان آن و همچنین مشخص کردن وضعیت نور مورد نظر در دیزاین منزل، نوبت به محاسبه قیمت اشیاء مورد نیاز است.

برای انجام این کار، لیست مبلمان و اشیاء مورد نیاز خود را داخل یک فایل اکسل وارد کنید به گونه‌ای که رقم کل بودجه مورد نیاز را در انتهای فهرست جمع کند. جلوی هر یک از اشیاء مورد نظر قیمت هزینه‌ای که برای آن باید پرداخت شود را مشخص کنید.

البته باید به یاد داشته باشید که برای مسائل پیش‌بینی‌نشده نیز لازم است که 20 درصد بودجه در نظر بگیرید.

مرحله نهم: لیست خرید خود را نهایی کنید

قسمت سرگرم کننده در طراحی دکوراسیون داخلی، خرید اشیایی است که آن‌ها را دوست دارید. خرید اشیاء مختلف باید با توجه به بودجه شما انجام شود و هر خریدی که انجام می‌شود، قیمت خریداری شده در فایل اکسل روبروی شیء مورد نظر یادداشت شود.

اگر هزینه مورد نیاز با بودجه موجود شما همخوانی ندارد، اشیاء را با مشابه آن تغییر دهید تا به هزینه‌ای برسید که به راحتی از پس آن بر بیایید.

خوشبختانه اکثر اشیاء و برندها با قیمت‌های گوناگونی در دسترس هستند، بنابراین از دیدن خرده فروشی‌های مختلف برای پیدا کردن کالایی مشابه که با قیمت پایین‌تر شیء مورد نظر شما را عرضه کند، اصلاً نترسید.

قبل از نهایی کردن لیست خرید همه چیز را دوباره محاسبه کنید تا دچار خطا و اشتباه نشوید. خروجی این مرحله باید یک فهرست خرید دقیق از مبلمان و اشیاء مورد نیاز شما برای طراحی‌تان باشد.

مرحله دهم: یک فهرست وسایل اضافی داشته باشید

ممکن است شما در طول مراحل قبلی محاسبه قیمت و اولویت بندی بین اشیاء با مواردی روبرو شده باشید که خیلی دوستشان داشته‌اید، ولی به دلیل عدم تناسب با بودجه آن‌ها را کنار گذاشته‌اید. اما این بدان معنا نیست که برای همیشه باید از خرید آن‌ها دست بکشید.

همیشه این را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید یک فهرست وسایل اضافه داشته باشید که می‌تواند طراحی شما را کامل کند، فقط لازم است تا زمان مناسب برای خرید آن اشیاء (رسیدن مجدد بودجه) برسد.

از سوی دیگر برخی از مبلمان و اشیاء تأثیر بسیار زیادی در کامل کردن طراحی شما دارند، قطعات بی نظیری که می‌توانند طراحی شما را کاملاً ارتقاء بخشند.

شما باید یک فهرست از این موارد داشته باشید که در بلند مدت برای به دست آوردن آن‌ها سرمایه گذاری کنید.

مرحله یازدهم: رنگ مناسب با طراحی خود را انتخاب کنید

ممکن است برخی‌ها فکر کنند که بهترین زمان برای انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل در ابتدای کار است. ولی ما انتخاب رنگ در انتهای مراحل را ترجیح می‌دهیم. دلیل آن این است که انتخاب لحن متناسب رنگ با کل مجموعه مبلمان انتخاب شده در انتهای کار خیلی راحت‌تر و منطقی‌تر است.

برای انتخاب رنگ مناسب، نمونه‌های رنگ را انتخاب کرده و آن‌ها را در برابر مبلمان انتخاب شده قرار دهید و آن قدر رنگ‌های مختلف را امتحان کنید تا یک مطابقت کامل پیدا کنید.

در انتخاب رنگ می‌توانید از تکنیک‌هایی مثل تهیه گلدان‌های رنگی نمونه، یا تست کردن رنگ در زیر نور طبیعی و زیر نور لامپ نیز بهره ببرید.

بعد از انتخاب رنگ مناسب، درنگ نکنید و دیوارها و فضاهایی که قرار است رنگ بخورد را به صورت کامل رنگ بزنید.

مرحله دوازدهم: طراحی خود را کامل کنید

بعد از اتمام رنگ نوبت به تهیه و چیدن وسایل می‌رسد. یکی از اشتباهات رایج مردم در طراحی این است که ابتدا قطعات ریز را خریداری می‌کنند. در حالی که بهترین کار این است که شما به طراحی خودتان پایبند باشید و از خرید قطعات بزرگ شروع کنید. شروع کردن با چیدن وسایل بزرگ‌تر به شما کمک می‌کند که از به‌کارگیری یک سری خرده وسایل کوچک که با هم سازگاری ندارند، خودداری کنید.

بعد از چیدن وسایل بزرگ، شروع به چیدن وسایل کوچک‌تر کنید. لوازم جانبی اضافه شده، باید لایه‌هایی را به طراحی شما اضافه کنند که باعث ایجاد احساس بهتر در شما شود.

کارهای هنری، سبد، سینی‌ها، کتاب‌ها، میز قهوه، زیر لیوانی، گلدان‌ها و خیلی چیزهای کوچک دیگر وجود دارند که می‌توانند طراحی فضای شما را ارتقا بخشند. اما با این حال توجه داشته باشد که طراحی شما در عین این که زیبا و دوست داشتنی است، باید کاربردی باشد.

جمع بندی

دانستن اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل و مرحله به مرحله پیش رفتن، به شما کمک می‌کند که طرحی را که همیشه در ذهن داشته‌اید را با بهترین نتیجه ممکن در منزل خود پیاده سازی کنید. شما ابتدا باید بدانید که دقیقاً چه می‌خواهید، به چه وسایلی نیاز دارید و چگونه می‌توانید طراحی خود را کاربردی کنید.

سپس وسایل مورد نیاز خود را فهرست کرده و چیدمان آن‌ها را در کنار هم بررسی کنید. توجه به نور اتاق اهمیت زیادی دارد. بررسی هزینه‌ها و تطابق فهرست خرید با بودجه و خرید مراحل بعدی کار است. و در نهایت انتخاب رنگ و پیاده سازی طراحی.

ممکن است شما وقت کافی برای انجام همه این مراحل را نداشته باشید، می‌توانید مراحل اولیه را انجام داده و باقی کارها را به یک طراحی دکوراسیون داخلی حرفه‌ای بسپارید. طراح اگر سلیقه شما را بداند، خیلی بهتر می‌تواند طرح مورد نظر شما را پیاده سازی کند.

نوشته 12 مرحله تا طراحی حرفه ای دکوراسیون منزل اولین بار در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مارون. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *