طراحی آشپزخانه فضای باز

طراحی آشپزخانه فضای باز

وجود آشپزخانه در فضای باز چون حیاط و یا پشت‌بام نویدبخش میهمانی با دوستان خود، میهمانی‌های خانوادگی یا حتی یک دورهمی دوست‌داشتنی ساده می‌باشد. تهیه ظروف خود در گستره‌ی خانه و حمل و جابه‌جایی آن‌ها به سمت‌ و سوی بیرون از خانه چندان کار آسانی به نظر نمی‌رسد! غذا گاهاً سرد شده و حتی سرآشپز نمی‌تواند زمان مناسبی را در کنار میهمانان خود پشت سر بگذارد. با وجود یک آشپزخانه در محیط بیرونی خانه خود، حال آن‌که برروی پشت‌بام باشد یا محوطه، هرآنچه که شما بدان نیازمند باشید، می‌توانید در بیرون از منزل خود جای بدهید. از جمله بهترین انتخاب‌ها در راستای طراحی آشپزخانه فضای باز بهره‌گیری از متریال مناسب خواهد بود. بهتر می‌باشد پیش از رهسپار شدن به سمت و سوی هرگونه اقدامی، بررسی‌های لازم را به انجام برسانید.‌ این‌گونه قطعاً به محصولی دست خواهید یافت که با واقع شدن همیشگی در محیط بیرونی و مجاورت با نور تابان خورشید، بارش باران دچار صدمه نشود. لطفاً با ما همراه باشید تا شما را کمی بیشتر با یکی دیگر از جهات طراحی و دنیای چالش برانگیز آن آشنا نماییم.

طراحی آشپزخانه فضای باز-وب سایت رامسین

آشپزخانه در فضایی باز و امّا چگونه؟

آیا شما ویلا یا باغ دارید، از طراحی آشپزخانه‌ای مفید و مختصر در فضای بیرون که بیشتر اعضای خانواده و حتی میهمانان را به سمت خود جذب می‌کند، چشم نپوشانید. بدین ترتیب دیگر نیاز نخواهد بود که شما بارها و بارها وسیله‌ها را از آشپزخانه خود به حیاط و برعکس انتقال بدهید. در عین حال شما می‌توانید از فضای سبز و دوست‌داشتنی بیرون نهایت لذّت را کسب کنید. به منظور محافظت وسیله‌های خود از شر باد و باران و… بهتر می‌باشد‌ جنس کباب‌پز، سینک، کشوها را از استیل ضد زنگ انتخاب کنید. نصب و راه‌اندازی آشپزخانه خود در ایوان یا قسمت زیرپله وسیله‌ها را در مقابل باران، باد و آفتاب حفاظت می‌کند. اگر که چنین مکانی در اختیار ندارید، از یک چتر بزرگ استفاده نموده و میز، صندلی و مواد غذایی خود را زیر چتر جای بدهید.

بهتر است در ساخت آشپزخانه خود از مواد باکیفیت‌ و بادوام در مقابل تغییرات دما بهره گیرید. بهره‌گیری از سنگ رودخانه‌ای به عنوان قسمت کف و دیوارها علاوه بر ایجاد تناسب و هماهنگی بسیار از دوام بسیاری هم برخوردار می‌باشد. شما با کشیدن دیوار قسمتی جهت قراردادن غذا و نوشیدنی برای خود خواهید داشت. به حالتی که حدود آشپزخانه خود را معین نموده و آن را محصور می‌کنید. مصالح استفاده شده در دیوار با توجه به سلیقه‌ی شما می تواند از آجر گاهاً سنگ و چوب باشد. شما باید در داخل دیوار فضایی در راستای نصب و جای دادن سینک ظرفشویی، اجاق گاز، فر، هیزم و قسمتی محصور در راستای قرار دادن زباله در نظر بی‌انگارید‌.

تلاش کنید در طراحی آشپزخانه فضای باز تعداد کابینت‌ها و کشوها به اندازه باشد. این‌گونه شما ملزم به جابه‌جایی وسیله‌های خود از داخل خانه نخواهید شد‌. شما می‌توانید اطراف این فضا را با استفاده از گل‌ها و گیاهان و گلدان‌ها پوشش دهید و از طبیعت خود ساخته خود نهایت لذّت را کسب کنید. از سویی هم می‌توانید در راستای ایجاد فضایی گرم و صمیمی از میز و صندلی‌های زیبا بهره گیرید.

آشپزخانه در فضایی باز و امّا چگونه؟-وب سایت رامسین

_ به این نکات هم توجه کنید!

بله، شما می‌توانید به منظور پایین آوردن هزینه‌های خود با بهره‌گیری از چوب‌های معمولی برای خود میز و صندلی تهیه کنید. استفاده از چراغ‌های رومیزی قابل انعطاف یا نصب برروی نرده‌ها یا دیوار شما را از تاریکی شب نجات خواهد داد. اگر که آشپزخانه شما مسقف بوده و باران به آن هیچ‌گونه نفوذی ندارد، به منظور خنک سازی فضا می‌توانید از پنکه استفاده نمایید. در غروب‌های روز زمستان به شومینه پناه ببرید. از جمله مزیت‌های آشپزخانه بیرونی به ویژه هنگامی‌که از شومینه به عنوان سوخت بهره‌گیری می‌شود، امکان طبخ و پخت غذا با حرارت بالا خواهد بود. برخی از افراد چنین ترجیح می‌دهند که از دو نوع گاز یکی با نام کباب‌پز دیگری با نام فر و در راستای پخت انواع شیرینی‌جات استفاده نمایند.

نور را به خوبی تنظیم نمایید!

تفاوتی ندارد که آشپزخانه شما در فضای باز باشد و یا خیر! از جمله مهم‌ترین نکات که لازم است در طراحی آشپزخانه فضای باز مدّنظر قرار بدهید، تنظیم نور خواهد بود. به همان شکل که شما هم می‌دانید نورها به دو قسم کلّی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. منظور ما از نور طبیعی همان نور خورشید خواهد بود. این نور قطعاً می‌تواند به واسطه‌ی پنجره‌ها به داخل آشپزخانه راه یابد. حال آن دسته از منبع نور که با برق کار خود را ادامه می‌دهد همانند انواع گوناگون لامپ‌ها، نورهای مصنوعی می‌باشند.

چنانچه که نور خورشید به قدر کافی گستره‌ی آشپزخانه شما را پوشش دهد، نیازمند استفاده نور مصنوعی در طول روز نخواهید بود. ولی در طراحی آشپزخانه فضای باز لازم است در هنگامه‌ی شب به اندازه کافی نور مصنوعی وجود داشته باشد. در واقع لازم است نورهای مصنوعی به حالتی تنظیم شود که تمامی نقاط را در دل خود جای بدهد. از آن سوی که اغلب درب کابینت‌ها از روبه‌رو باز می‌گردد، لازم است نور به گونه‌ای تنظیم گردد که وسایل موجود درون کابینت‌ها به خوبی قابل تشخیص باشد. علاوه بر این‌ها در برخی از نقاط چون محل واقع شدن یخچال و یا سینک ظرفشویی که افراد نیازمند وجود دید دقیق می‌باشند، نور باید به قدر کافی و با زاویه‌ای مناسب باشد.

نور را به خوبی تنظیم نمایید!-وب سایت رامسین

استفاده از مبلمانی مناسب در طراحی آشپزخانه فضای باز

از جمله عناصر پرکاربرد که در این فضا الزامی است مبلمان فضای باز می‌باشد. شما می‌توانید مبلمان را با توجه به متراژ فضای باز خود تهیه کنید. بدین اساس بهترین فضا در راستای میل غذا و نشستن‌های گاه و بی‌گاه در آشپزخانه فضای باز رقم می‌خورد. اگر مبلمان دارای جنسی مطلوب باشد، شما حتی تا به سالیان طولانی نیاز پیدا نمی‌کنید که آن‌ها را تعمیر و بازسازی کنید. از این جهت خود را می‌توانید از صرف هزینه‌های اضافی در آینده‌ای نه چندان دور نجات بدهید.

رعایت برخی از مقررات در طراحی آشپزخانه فضای باز

انتقال خطوط آب، برق، گاز به آشپزخانه‌ای در فضای باز، غالباً فرآیند دریافت مجوز را تحریک می‌نماید‌. هرگونه سازه‌ای که به منظور پوشش آشپزخانه در فضای بیرونی طراحی گردیده باشد، به هنگام داشتن شرایط خاص، امکان دارد مجوز هم برای خود داشته باشد. در واقع سازه‌های مجاور خانه‌ی اصلی غالباً باید به واسطه‌ی بخش‌های ساختمانی محلی تخلیه گردد.

تکنسین‌ها به منظور علامت‌گذاری گاز، آب، برق و دیگر خطوط حیاتی از منزل شما بازدید خواهند کرد. علاوه بر این‌ها آشپزخانه فضای باز در روف گاردن نیز بنابر ضوابط انجام شده و به واسطه‌ی تیم اجرایی پیش می‌رود. پس ما توصیه می‌کنیم در این راستا از افراد متخصص و حرفه‌ای بهره گیرید.

زمانی که ما می‌توانیم به منظور ساخت و طراحی آشپزخانه فضای باز اقدام کنیم!

با استناد به این موضوع که اجرای آشپزخانه در فضایی باز در کمترین مدّت زمان ممکن صورت می‌پذیرد، از این منظر مشکلی رخ نمی‌دهد. ولی امکان دارد این پرسش برای شما عزیزان رخ دهد که آیا لازم می‌باشد آشپزخانه فضای باز را در فصول سرد سال چون پاییز و زمستان بسازید تا به منظر تفریح و خوش‌گذرانی در روزهای گرم آماده شود؟ یا ممکن است بهتر باشد به منظور ساخت آشپزخانه فضای باز فصل بهار و تابستان انتخاب شود؟ هدایت خطوط مربوط به انتقال گاز، برق در قسمت ذیل زمین و در روزهای سرد سال یخ‌زده و کاملاً دشوار خواهد بود. شما باید اندکی صبر کنید تا خاک پیش از حفاری نرم بشود. در واقع نظر ما انتخاب فصل‌هایی چون بهار و تابستان است!

زمان و هزینه لازم در راستای ساخت و طراحی آشپزخانه فضای باز

شما دوستان می‌توانید چنین انتظاراتی داشته باشید که ساخت و طراحی آشپزخانه فضای باز دو الی سه هفته به طول انجامد. حال این موضوع مهم خواهد بود که شما باید از متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای در راستای تکمیل پروژه خود کمک دریافت کنید. بنابر طراحی آشپزخانه در محیط و فضایی بیرونی چون محوطه و یا پشت‌بام، قطعاً به یک پیمانکار نیازمند خواهید بود. چرا که نیاز است اجرای پروژه شما برروی دوش وی واقع شود. اگر که شما مایل هستید طراحی آشپزخانه خود را با کمترین هزینه‌ی ممکن پیش ببرید، بهتر است با کارشناسان ما در مجموعه رامسین تماس حاصل فرمایید.

آشپزخانه فضای باز خود را به چه شکل پیدا نماییم!

شما مایل هستید در کدام یک از قسمت‌ها به جهت ساخت آشپزخانه فضای باز اقدام کنید! پشت‌بام خانه و یا محوطه! منطقی به نظر می‌رسد که باید آشپزخانه را نزدیک خانه‌ی خود طراحی کنید. به ویژه زمانی که شما برق، لوله‌کشی و گاز دارید. مکان مورد نظر لازم است خشک بوده و تراز داشته باشد. اگر که شما با نور خورشید در این میانه‌ها مشکل دارید، به دنبال درختان برگ ریز روید. اگر هم که شما نور خورشید را بیشتر می‌پسندید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به اهداف خود دست پیدا کنید.

نتیجه گیری

دوستان عزیز ما در این مطلب از خود سعی نمودیم شما را با طراحی آشپزخانه فضای باز آشنا سازیم. شما می‌توانید با توجه به علاقه خود و توجه به تک به تک نکات بیان شده در قسمت فوقانی به هدف خود را راستای ساخت آشپزخانه در فضای باز و نهایت لذّت در آن، دست پیدا خواهید کرد. حال بهتر است بگوییم که شما عزیزان می‌‌توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در رامسین تماس حاصل فرمایید.

The post طراحی آشپزخانه فضای باز appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *