خرید نهال گردو

خرید نهال گردو

درختان گردو نه تنها میوه و مغزی خوشمزه و مغذی تولید می کنند، بلکه چوب آنها در صنعت مبلمان نیز بسیار محبوب است. این درختان زیبا با قامت بلند و سایه های قوسی شکل در هر منطقه ای که کاشته می شوند مناظر بی نظیری را ایجاد می کنند.

گردوی سیاه که به گردوی ایرانی نیز معروف است یکی از رایج ترین گردوهای دنیاست که در کالیفرنیا نیز کشت می شود. نهال میوه گردو بالغ سالانه ۲۳ تا ۳۶ کیلوگرم مغز گردو تولید می کند.

خرید نهال گردو

انواع نهال گردو – گردو چندلر – گردو خوشه ای و…
عمدتاً هر منطقه با شرایط آب و هوایی متفاوت دارای تعدادی نهال گردو است که به نهال گردو محلی معروف است. در حال حاضر حداقل ۲۱ گونه نهال گردو وجود دارد که رایج ترین آنها گردو سیاه، چندلر و کاغذی است.

با این حال، هر کشوری نهال های مخصوص به خود را دارد و آنها را به صورت تخصصی پرورش می دهد. به عنوان مثال، هند دارای ۱۴ نوع نهال گردو خاص است که با نام های Wilson، CITH Walnut، Cashmir، Placentia، Eureka و غیره شناخته می شوند.

انواع نهال گردو بومی اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و چین است و ۱۱ گونه محبوب و شناخته شده در جهان عبارتند از:

۱. نهال گردو آریزونا
قد و اندازه نهال گردو آریزونا نسبت به سایر گردوها نسبتاً کوچکتر است و حداکثر بین ۱۳ تا ۲۰ متر رشد می کند. تنه این درخت به رنگ قهوه ای مایل به خاکستری با شیارهای افقی و برآمدگی های صاف با برگ های کشیده و نیزه ای شکل است. زیستگاه این نوع نهال گردو که بیشتر به خاطر میوه آن طرفداران زیادی دارد بستر رودخانه ها و دره ها و بومی مکزیک و جنوب غربی آمریکاست.

۲. نهال گردو سیاه
پوست گردو سیاه در مقایسه با سایر گردوها تیره تر است. این گونه از نهال گردو با پوست عمیق و شکافدار و برآمدگی های الماس مانند در آب و هوای نسبتاً خنک تا نیمه گرمسیری بین ۲۲ تا ۳۹ متر رشد می کند و تا ۱۳۰ سال عمر می کند.

۳. نهال گردو پوست کاغذی
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هر منطقه با شرایط آب و هوایی متفاوت، تعداد نهال گردوی خود را دارد که به گردوی محلی آن منطقه معروف است. نهال گردو کاغذی یکی از نهال های بومی ایران است که نسبت به سایر نهال ها رشد متوسطی دارد و تا ۱۰۰ سال عمر می کند.

نهال گردو کاغذی در زمستان برای باردهی نیاز به سرما دارد و در این فصل دمای بین منفی ۷ تا ۱۱ درجه سانتیگراد را برای ساعات طولانی تحمل می کند. اما در بهار و تابستان دمای زیر منفی ۳ درجه و بالای ۳۸ درجه می تواند به شدت به نهال ها و میوه ها آسیب برساند و باعث سوختگی برگ ها شود.

علت نامگذاری این نوع گردو به دلیل پوست نازک آن است که به راحتی از میوه جدا می شود. در واقع دلیل اصلی شهرت و محبوبیت این گونه به دلیل سهولت پوست گرفتن در زمان رسیدن میوه است که به راحتی با فشار دست جدا می شود.

با وجود اینکه نهال گردو پوست کاغذی مقاومت بالایی در برابر انواع آفات و بیماری ها دارد، اما به دلیل نازک بودن پوست میوه، شرایط نگهداری آن کمی سخت است، زیرا در ماه های باردهی مورد حمله پرندگان به ویژه کلاغ ها قرار می گیرد. .

یکی از نکات مهم در کاشت نهال گردو منطقه و نحوه کاشت آن می باشد. عمدتاً این نوع درخت گردو بومی ایران آب و هوای معتدل و نیمه گرمسیری را می پسندد. همچنین به دلیل رشد عمیق ریشه ها، خاک محل کاشت باید بسیار عمیق حفر شود.

معمولاً ریشه نهال گردو کاغذی تا ۳ متر رشد می کند، پس بهتر است خاک محل کاشت نیز ۳ تا ۴ متر کنده شود و خاک عاری از هرگونه سنگ و خاک رس سخت شده و سایر موانع باشد. بهترین خاک برای کاشت نهال گردو محلی خاک لومی با بافت متوسط و زهکش خوب است.

برای رشد موفق و باردهی عالی بهترین فاصله کاشت درخت گردو کاغذی ۷ تا ۸ سانتی متر است. این فاصله باعث می شود تا شاخه ها و برگ ها نور کافی دریافت کنند.

اگرچه این گونه گردو تحمل بالایی نسبت به خشکی دارد اما باید به خاطر بسپارید که آبیاری منظم در کیفیت و به ثمر رسیدن درخت بسیار تأثیرگذار است. بنابراین در فصل بهار هر ۱۰ روز یک‌بار و در فصل تابستان تا اوایل پاییز هر ۷ روز یک‌بار درخت را آبیاری کنید.

نکته‌ی دیگری که در پرورش گردو پوست کاغذی اهمیت دارد، هرس کردن این گیاه است. توجه داشته باشید که هرس به‎‌موقع و مناسب در میزان محصول نهایی تأثیر دارد،

بنابراین بهتر است هرس را در فصل خواب زمستانی درخت و با چیدن شاخه‌های‌ زائد و برداشتن علف‌های هرز انجام دهید. برای کوودهی نیز از مالچ گیاهی یا کمپوست با خاک استفاده کنید.

خرید نهال گردو تویسرکان

۴. نهال گردو تویسرکان
یکی دیگر از انواع نهال گردو که بومی ایران، گردو تویسرکان و یکی از مرغوب‌ترین گردو‌های جهان است. شهرستان تویسرکان با داشتن ۶۲۰۰ هکتار باغ گردو سالانه نزدیک به ۱۷ هزار تن مغز تولید می‌کند

نهال گردو این منطقه حداکثر بین ۲۰ تا ۲۵ متر رشد می‌کند و مقاومت بالایی در برابر خشکی دارد اما برای میوه‌دهی و بیدار شدن از خواب زمستانی نیاز به سرما دارد. نهال گردو تویسرکان با رشد آهسته بین ۵ تا ۷ سال پس از کاشت شروع به میوه‌دهی می‌کند.

مهم‌ترین فاکتور در پرورش گردوی تویسرکان رعایت اصول کاشت است که باید خاک این نهال دارای عمق ۳۰ تا ۷۰ ‌و کمی شیب‎‌دار باشد. آبیاری هر ۷ تا ۱۰ روز و محافظت در برابر سرما و گرما زیاد از دیگر نکات مهم در پرورش نهال گردو تویسرکان است.

خرید نهال گردو چندلر

۵. نهال گردو چندلر
نهال گردو چندلر، گونه‌ای دیگر از انواع گردو است که به‌ صورت پیوندی و اصطلاحات ژنتیکی در کالیفرنیا توسعه یافته و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و پرمحصول‌ترین نوع درخت گردو در جهان شده است.

اگر چه بیشتر انواع درخت‌های گردو در برابر آفات و بیماری‎‌های مختلف مقاوم هستند اما این نوع را می‌توان در دسته مقاوم‌ترین‌ها قرار داد.

بهترین فاصله برای کاشت نهال گردو چندلر بین ۵ تا ۶ متر است. خاک با بافت نرم با زهکشی خوب، آبیاری عمیق و استفاده از کود حیوانی باعث می‌شود تا بعد از ۸ سال به بهترین محصول دست‌ یابید.

خرید نهال گردو خوشه ای

۶. نهال گردو خوشه ای
نهال گردو خوشه‌ ای نوع دیگر از درخت گردو است که بیشتر به دلیل مغزش معروف و پرطرفدار است. زادگاه اصلی این نوع گردو فرانسه است اما گونه‌ای که در ایران کاشت می‌شود دارای اصلاحات ژنتیکی است.

کاشت نهال گردو خوشه ای یک انتخاب عالی برای مناطق سردسیر است که در هر خوشه‌ی خود بین ۲۵ تا ۳۰ گردو تولید می‌کند.

در نتیجه به‌دلیل مقاومت بالا این گونه در برابر سرمای فصل پاییز تا بهار و با توجه به میزان باردهی فوق‌العاده عالی یک انتخاب ایده‌آل برای بسیاری از باغداران در مناطق سرد است.

شرایط نگهداری نهال گردو
– خاک؛ نهال میوه گردو تقریباً با هرگونه‌ی شرایط خاکی سازگار است. با این‌حال خاکی که بافت نرم داشته و به خوبی زهکشی شده باشد با pH 6 تا ۷ برای رشد درخت مناسب خواهد بود.

– دما؛ نهال میوه گردو از مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما برخوردار است با این‌حال به‌دلیل سازگاری این میوه با آب‌وهوای معتدل دمای بین ۷ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد برای رشد آن مناسب است.

– نوردهی؛ محصول نهایی نهال میوه گردو به‌شدت به میزان آفتاب و نوری که درخت در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد. اگر یک درخت پرمیوه می‌خواهید باید آن را در مکانی سرشار از نور خورشید بکارید.

– آبیاری؛. اگر درخت در منطقه‌ای کاشته می‌شود که بارش باران کمتر از ۶۰۰ میلی‌متر است، باید آبیاری را ۲ تا ۳ بار در ماه انجام دهید.

– کوددهی؛ کود دامی برای تقویت درخت و بعد از برداشت محصول مناسب خواهد بود.

فصل کاشت نهال گردو
بهترین زمان برای کاشت نهال میوه گردو پاییز است تا ریشه‌ها قبل از سرما به‌خوبی رشد و ثابت شوند.

هرس درخت گردو
درخت گردو از هرس متنفر است. هر شاخه‌ای که برداشته می‌شود، راه را برای عفونت و بسیاری از بیماری‌های قارچی و پوسیدگی باز می‌کند. اگر شاخه‌ها بیش از حد توان درخت بزرگ شده‌اند، یا شاخه‌های مرده و زائد زیاد است، هرس را در اواخر تابستان و شهریور ماه انجام دهید.

روش تکثیر گردو
میوه گردو را از طریق پیوند، قلمه زدن و کاشت بذر یا دانه می‌توانید تکثیر کنید

صحبت های مهندس ارسلان همتی در مورد نهال گردو

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر
نهال گردو یک گونه مقاوم در برابر سرما و سازگار با آب‌وهوای متعدل است، که باید نوع نهال با توجه به منطقه کاشت حتماً در نظر گرفته باشد. به‌عنوان مثال کاشت نهال گردو خوشه‌ ای برای جنوب ایران اصلاً مناسب نیست و باید این‌گونه را در مناطق سردتر مانند البرز کاشت.

پس مهم‌ترین قدم برای موفقیت در کاشت گردو، انتخاب گونه‌ی مناسب آن با توجه به شرایط آب‌وهوایی هر منطقه است. از بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نهال گردو چندلر
– نهال گردو منچوری
– نهال گردو پوست کاغذی
– نهال گردو کانادایی
امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و اصلاحات ژنتیکی برخی از گونه‌های نهال گردو، قابلیت کاشت در مناطق گرمسیری مانند نهال گردو پکان و… را دارند. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید و قصد دارید که به سراغ کاشت نهال گردو بروید، بهتر است از یک مشاور باتجربه و معتبر راهنمایی بگیرید.

قیمت نهال گردو ۳ ساله
قیمت نهال گردو به عوامل زیادی بستگی دارد. شما به عنوان یک خریدار باید نوع نهال، تعداد، سن و ویژگی‌های دیگر را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که برای این‌که یک خرید مطمئن داشته باشید می‌توانید به‌صورت حضوری به نهال سبز مراجعه کنید

فروش نهال گردو – خرید اینترنتی نهال گردو
تولیدی نهال سبز، یکی از تولیدکنندگان باسابقه و خوشنام است که انواع نهال میوه را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان و خریداران می‌گذارد.

به‌خاطر داشته باشید که خرید از این مجموعه نه‌تنها تضمین‌کننده کیفیت است، بلکه در کلیه مراحل پرورش، نگه‌داری و تکثیر با هرگونه مشکلی برخورد کنید، مشاورین با تجربه این مجموعه در کنارتان خواهند بود.

سوالات متداول:

ایا گردو با بذر تکثیر شود نیاز به پیوند دارد؟
نهال تولید شده بهتر است پیوند زده شود زیرا عمل پیوند باعث می‌شود بهترین رقم را انتخاب کنیم ودوم اینکه زمان باردهی را کوتاه تر می‌کند.

نهال گردو که با بذر تولید شده به میوه دهی می رسد؟
نهالی که با بذر تولید می شود امکان دارد صفات چند نثل قبل را بروز دهد و کاملا مرغوب نباشد واز طرفی دیرتر به باردهی می رسد

اگرچه این نوع گردو تحمل بالایی به خشکی دارد، اما باید به خاطر داشته باشید که آبیاری منظم در کیفیت و بهره وری درخت بسیار موثر است. بنابراین در بهار هر ۱۰ روز یک بار و در تابستان هر ۷ روز یک بار تا اوایل پاییز به درخت آبیاری کنید.

نکته دیگری که در پرورش گردوی کاغذی حائز اهمیت است، هرس این گیاه است. توجه داشته باشید که هرس به موقع و مناسب در میزان محصول نهایی تاثیر دارد.

بنابراین بهتر است هرس را در زمان خواب زمستانی درخت با چیدن شاخه های اضافی و حذف علف های هرز انجام دهید. برای کوددهی از مالچ گیاهی یا کمپوست همراه با خاک استفاده کنید.

خرید نهال گردو در تویسرکان

۴. نهال گردو تویسرکان
نوع دیگری از نهال گردو که بومی ایران است، گردوی تویسرکان است و یکی از مرغوب ترین گردوهای دنیاست. تویسرکان با ۶۲۰۰ هکتار باغ گردو سالانه نزدیک به ۱۷۰۰۰ تن میوه خشک تولید می کند.

نهال گردو در این منطقه بین ۲۰ تا ۲۵ متر رشد می کند و مقاومت بالایی در برابر خشکسالی دارد اما برای میوه دادن و بیدار شدن از خواب زمستانی نیاز به سرما دارد. نهال گردو تویسرکان بین ۵ تا ۷ سال پس از کاشت با رشد آهسته شروع به میوه دهی می کند.

مهمترین عامل در کشت گردو تویسرکان رعایت اصول کاشت است که خاک این نهال باید عمق ۳۰ تا ۷۰ و شیب کمی داشته باشد. آبیاری هر ۷ تا ۱۰ روز و محافظت در برابر سرما و گرما از دیگر نکات مهم در کشت نهال گردو تویسرکان است.

خرید نهال گردو چندلر

۵. نهال گردو چندلر
نهال گردو چندلر یکی دیگر از انواع گردو است که به روش پیوند و ژنتیک در کالیفرنیا تولید شده و به یکی از محبوب ترین و پربارترین انواع درخت گردو در جهان تبدیل شده است.

اگرچه اکثر انواع درختان گردو در برابر آفات و بیماری های مختلف مقاوم هستند، اما این نوع درختان را می توان در دسته مقاوم ترین درختان قرار داد.

بهترین فاصله برای کاشت نهال گردو چندلر بین ۵ تا ۶ متر می باشد. خاک با بافت نرم با زهکشی خوب، آبیاری عمیق و استفاده از کود حیوانی به شما کمک می کند پس از ۸ سال بهترین محصول را بدست آورید.

خرید نهال گردو خوشه ای

۶. خوشه نهال گردو
نهال گردو خوشه ای یکی دیگر از انواع درخت گردو است که بیشتر به خاطر مغزش شناخته شده و محبوب است. زادگاه اصلی این نوع گردو فرانسه است اما نوع کاشته شده در ایران تغییرات ژنتیکی دارد.

نهال گردو خوشه ای یک انتخاب عالی برای آب و هوای سردتر است و بین ۲۵ تا ۳۰ گردو در هر خوشه تولید می کند.

در نتیجه این گونه به دلیل مقاومت بالا در برابر سرما از پاییز تا بهار و به دلیل عملکرد بسیار بالا گزینه ایده آلی برای بسیاری از باغداران مناطق سردسیر است.

شرایط نگهداری نهال گردو
– خاک؛ نهال گردو تقریباً با هر شرایط خاکی سازگار است. اما خاکی که دارای بافت نرم و زهکشی خوب با PH 6 تا ۷ باشد برای رشد درختان مناسب خواهد بود.

– دما؛ نهال گردو مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما دارد البته به دلیل سازگاری این میوه با آب و هوای معتدل دمای بین ۷ تا ۲۱ درجه سانتیگراد برای رشد آن مناسب است.

– قرار گرفتن در معرض بیماری؛ محصول نهایی نهال گردو به شدت به میزان نور خورشید و نور دریافتی درخت بستگی دارد. اگر درخت میوه می خواهید، باید آن را در مکانی پر از نور خورشید بکارید.

– سیستم های آبیاری اگر درخت در منطقه ای کاشته می شود که میزان بارندگی آن کمتر از ۶۰۰ میلی متر است، باید ۲ تا ۳ بار در ماه به آن آبیاری کنید.

– کوددهی کود حیوانی برای تقویت درخت و پس از برداشت مناسب خواهد بود.

فصل کاشت نهال گردو
بهترین زمان برای کاشت نهال میوه گردو پاییز است تا ریشه ها قبل از سرما به خوبی رشد کنند.

هرس درخت گردو
درخت گردو از هرس متنفر است. هر شاخه ای که برداشته شود راه را برای عفونت و بسیاری از بیماری های قارچی و پوسیدگی باز می کند. اگر شاخه ها بیش از ظرفیت درخت رشد کرده اند یا شاخه های مرده و زائد زیادی وجود دارد، در اواخر تابستان و شهریور هرس کنید.

روش تکثیر گردو
می توانید میوه گردو را با پیوند، قلمه زدن و کاشت بذر یا بذر تکثیر کنید.

صحبت های مهندس ارسلان همتی در مورد نهال گردو

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر
نهال گردو به سرما مقاوم بوده و با آب و هوای معتدل سازگار است و نوع نهال را باید با توجه به منطقه کاشت در نظر گرفت. به عنوان مثال کاشت نهال گردو خوشه ای اصلا برای جنوب ایران مناسب نیست و باید در مناطق سردسیری مانند البرز کاشته شود.

پس مهم ترین قدم برای موفقیت در کاشت گردو، انتخاب رقم مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه است. از بهترین نهال های گردو برای مناطق سردسیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نهال گردو چندلر
– نهال گردو منچوری
– نهال گردو پوست کاغذی
– نهال گردو کانادایی
امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و تغییرات ژنتیکی می توان برخی از انواع نهال گردو را در مناطق گرمسیری کاشت، مانند نهال گردو پکان و … اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید و قصد کاشت نهال گردو را دارید بهتر است. به دنبال Be. مشاوره از یک مشاور مجرب و قابل اعتماد.

قیمت نهال گردو ۳ ساله
قیمت نهال گردو به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان یک خریدار باید نوع نهال، تعداد، سن و سایر مشخصات را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که برای خرید مطمئن به صورت حضوری به نهال سبز مراجعه کنید.

فروش نهال گردو – خرید اینترنتی نهال گردو
تولیدی نهال سبز یکی از تولیدکنندگان باسابقه و خوش نام است که انواع نهال میوه را با کیفیت خوب و قیمت مناسب در اختیار علاقه مندان و خریداران قرار می دهد.

در نظر داشته باشید که خرید از این مجموعه نه تنها تضمین کننده کیفیت است، بلکه در صورت بروز مشکل در تمامی مراحل کشت، نگهداری و تکثیر، مشاوران مجرب این مجموعه در کنار شما خواهند بود.

سوالات متداول:

آیا گردو برای تکثیر از طریق بذر نیاز به پیوند دارد؟
نهال تولید شده بهتر است پیوند زده شود زیرا عمل پیوند به ما امکان می دهد بهترین رقم را انتخاب کنیم و ثانیا زمان باردهی را کوتاه می کند.

آیا نهال گردوی تولید شده با بذر میوه می دهد؟
نهال هایی که با بذر تولید می شوند ممکن است ویژگی های چندین نهال قبلی را نشان دهند و کیفیت بالایی نداشته باشند و از طرفی دیرتر به ثمر بنشینند.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *