گروه معماری سلدورف و بازسازی مدرن

بازسازی مدرن

بازسازی مدرن

بازسازی مدرن لطفا خود را معرفی و فعالیت هایتان را شرح دهید؟

بازسازی مدرن گروه معماری سلدورف یک شرکت معماری و طراحی داخلی است که به خاطر با یافته که حساسیت و قاعده مندی را به نمایش می گذارند، موفقیت کار ما بر اساس یک . روشن و فکر شده است و نیز تعهد برای همکاری با کارفرما برای تحقق بازسازی مدرن مشخصه های ور پروژه. از ویژگی های کار ما فضاهایی با تقسیم بندی مناسب، سازه یکپارچه و توزیع کارکر و نورپردازی سنجیده است. در این رویکرد، با توجه به جزییات، طراحی به سوی نکات دقيقی حرکت می کند. در مجموعه کارهای ما، طیف وسیعی از ساختمان های جدید یا بازسازی وجود دارد، از جمله شرکتها مؤسسات، فروشگاهها و فضاهای مسکونی. بعضی از کارهای گروه معماری سلدورف شامل پروژه های معتبر هنری است: موزهها، گالری ها، بنیادهای هنری، فضاهای نمایشگاهی و استودیوهای هنرمندان

و شما از یک خانواده معمار هستید. آیا آنها استاد شما بوده اند و آیا استادان دیگری نیز داشته اید؟

پدرم معمار و طراح است و همواره تأثیر زیادی روی کار من داشته است. کار او را می توان در دسته کارهای مدرن اروپا قرارداد و البته زیبایی شناسی گروه معماری سلدورف نیز عمیقا ریشه در سبک مدرن دارد و من راهکارها و اندیشه خاص خودم را دارم. دو نفر دیگر هم بودند، یکی ریموند آبراهام (Raymond Abraham) استاد پایان نامه من در موسسه پرات Pratt و دیگری کولین رویی (Colin Rowe) کسی که من در دوران تحصیل در مقطع ارشد معماری در دانشگاه سیراكوز (Syracuse) در فلورانس، زیر نظر او پژوهش می کردم.

بازسازی مدرن لوکس

و برای الهام گرفتن به چه کسی یا چه چیزی نگاه می کنید؟

در خصوص طراحی داخلی و معماری ساختمان هایی که از پیش موجود هستند همواره به خود تم نگاه می کنم تا الهام بخش من باشد. هر ساختمان دارای کیفیت ذاتی خودش است. برای پروزه های جدید به چیزهای مختلفی توجه می کنم: زمینه واقعی و ادراکی، کیفیت محیط، خلقیات کارفرما و برنامه ای که مبنای الهام من را ایجاد می کند.

و در بازسازی مدرن ها، چگونه معیارهای زیبایی شناختی خود را با الگوها و استک سازگار می کنید؟

در زیبایی شناسی ترکیبی از سلیقه و سبک باشد، این سازگاری در یک شیوه استراتژیک از طریق نحلیل انتقادی عناصر جداگانه ای که آن بستر را می سازند، رخ می دهد. حاصل کار می تواند کنار عناصر متضاد باشد یا اینکه بخش های جداگانه ، مجزا از هم اما همواره در یک کل بزرکتر کنار هم قرار گیرد .

 استفاده شما از رنگ در کاخ كانت (Canet Palacio) در مایوکای اسپانیا کاملا مؤثر و کارا است. شما با استفاده از تعداد کمی رنگ های برجسته و تند در مبلمان هم رنگ آمیزی اسپانیایی و هم حساسیت مدرن را به نمایش گذاشته اید. چه رویکردی به رنگ در آثارتان دارید؟

گرایش طراحی ما این است که از رنگ ها بیشتر در بافت ها و پارچه ها و مبلمان بازسازی مدرن استفاده کنیم تا در فضاهای معماری. در فضاهای معماری رنگهای سفید یا خنثی را ترجیح می دهیم. ولی گاهی رنگ می تواند واکنش مناسبی به زمینه تلقی گردد. از بعضی جهات، رنگ شهودی ترین پاسخ به فضا است.

و شما دودسته پروژه های مسکونی اجرا کرده اید، یک سری برای کارفرمایان بالفعل و یک سری برای خریداران بالقوه، مثل پروژه خانه شیشه ای شهری. آیا رویکرد شما در این پروژه ها متفاوت است؟

رویکرد طراحی در هر دو مورد یکی است. وقتی فضایی را در غیاب مشتری طراحی می کنید بخشهایی از کار را حدس میزنید. میزان ویژه بودن کار از سوی گروه معماری سلدورف تعیین می شود و نه از سوی  بازسازی مدرن کارفرمایی که بالفعل وجود ندارد، اما در نهایت رویکرد یکسان است. علاوه بر این، در طراحی هایمان تجربه فضا را در نظر میگیریم. ما همکاری نزدیکی با کارفرماهای فردی داریم اما در پروژه خانه شیشه ای شهری، به دلیل نبودن کارفرمای بالفعل، با یک فعال در عرصه ساخت وساز و نیز یک مشاور بازار، همکاری کردیم تا بهتر بتوانیم نیازهای خریداران بالقوه را درک کنیم.

و روش شما در انتخاب مصالح چیست؟

علیرغم علاقه یا عدم علاقه ما به بعضی مصالح و ایده هایی در مورد کنار هم قراردادن آنها، هیچ استراتژی بازسازی مدرن از پیش مشخصی برای انتخاب مصالح وجود ندارد. انتخاب های ما تحت تأثير سلیقه کارفرما و ملاحظات امکان سنجی و در نظر گرفتن هزینه ها است ولی عمدتا سلیقه همه چیز را تعیین می کند.

در پروژه های طراحی داخلی، آیا خودتان در خصوص طراحی تصمیم می گیرید یا اینکه کارفرماها به سلیقه شما اعتماد می کنند؟این نکته در خصوص پروژه های معماری متفاوت است؟

اینکه کارفرما به سلیقه شما اعتماد کند برای موفقیت هر پروژهای ضروری است. به همین اندازه مهم است که به خواسته کارفرما گوش بدهید. باید در آنها اعتماد ایجاد کنید، این کار صرفا از راه خوب گوش دادن محقق نمی شود بلکه باید دلایلتان را هم برای آنها شرح دهید. این قضیه در پروژه های معماری هم صادق است.

و شما خط تولید مبلمانی دارید با برند ویسا (Vica). ممکن است در مورد آن توضیح دهید.

من در یک کارگاه مبلمان بزرگ شده ام که متعلق به مادر بزرگم بود. پدرم نیز مبلمان طراحی می کرد و بعضی از مبلمانی که در ویسا یافت میشود نسخه های جدیدی از طراحی های اصلی اوست. ویسا تولید کننده مبلمان داخلی است با قطعات کاربردی باکیفیت بالا و دست ساز که ابعاد مناسبی دارند و در دسته مدرن قرار می گیرند.

. آیا ساختمان با پروژه ای هست که شما کارنکرده اید اما آرزو داشته باشید انجامش دهید؟

هر کاری که نکرده باشم دوست دارم انجامش دهم از جمله فضاهای مدارس و فضاهای عمومی. چون دوست دارم مردم بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند.

و می توانید فضاهایی را نام ببرید که واقعا شما را تحت تأثیر قرار داده اند؟

مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophia) در استانبول ترکیه مرا تحت تأثیر قرار داد.

ساختمان محبوب دیگرم کتابخانه استکهلم (Erik Gunnar Aspuland ‘ s Stockholm Library)  در سوئد است به خاطر ترکیب زیبا و متناسب فضاها، نفوذ نور روز و کیفیت اجزای آن.

_

نوشته  گروه معماری سلدورف و بازسازی مدرن اولین بار در دکوراسیون و طراحی داخلی مارون پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *