۱۰ اصل فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون و افزایش انرژی مثبت خانه

فنگ شویی به معنی آب و باد است. بر اساس این اعتقاد باد انرژی را حرکت می‌دهد و آب آن را جذب می‌کند. شناخت کامل این فن نیاز به زمان زیادی دارد ولی در این مطلب به ۱۰ اصل فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون اشاره شده که با رعایت آنها انرژی مثبت خانه‌تان افزایش خواهد یافت.

روزگاری زندگی در شهرهای مدرن و ساختمان‌های مجهز رؤیای بزرگی بود اما حالا ثابت شده این همه دوری از طبیعت و عناصر طبیعی برای حال هیچ کس خوب نیست؛ حالا با تجربه این زندگی مدرن در کنار تجهیزات متفاوت که همه چیز را برای ما راحت‌تر می‌کنند، بازگشت به شیوه های زندگی سنتی میسر نیست، تنها راه حل این است که برای حفظ رفاه و حال خوب روح و روانمان در کنار هم به ترکیب متعادلی از طبیعت و مدرنیته برسیم. فنگ شویی روشی برای رسیدن به این تعادل است؛ فلسفه یا فنی چینی که به ما یاد می‌دهد چگونه با رعایت اصولی در چیدمان فضاها می‌توانیم سطح انرژی مثبت موجود در محیط را افزایش دهیم.

۱۰ اصل فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون و افزایش انرژی مثبت خانه

۱- درِ اصلی خانه، نقش مهمی در بهبود شرایط خانه دارد. بهتر است در دو سوی در اصلی خانه، از گل و گلدان استفاده کنید. کمدی برای کفش، کت و مانتو در نظر بگیرید تا انباشت آنها در ورودی خانه مانع انتقال انرژی نشود.

۲- اتاق نشیمن خود را با مبلمان و وسایل مختلف شلوغ نکنید تا مانع حرکت انرژی نشوند. از آینه و گلدان‌های گل برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید.

۳- آشپزخانه، فضای حساسی است که امکان تولید و انتشار انرژی منفی در آن بالاست. دقت کنید سینک ظرفشویی و گاز پخت‌وپز روبه‌روی هم قرار نداشته باشند چون باعث رودررویی دو نیروی آب و آتش می‌شود.

فنگ شویی و آشپزخانه

در انتخاب رنگ آشپزخانه هم مراقب باشید بیش از اندازه سراغ رنگ‌های قرمز و سیاه نروید چون این رنگ‌ها جنگ نیروها را ایجاد می‌کنند. نکته مهم در فضای آشپزخانه، محل قرارگیری گاز است. بهترین جایگیری این است که گاز در زیر یک پنجره باشد اما اگر این امکان وجود نداشت، حواستان باشد مقابل درِ آشپزخانه یا در ورودی قرار نگیرد.

۴- نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن را به شکلی در نظر بگیرید که هیچ دری مسدود نشود. بهتر است بزرگترین کاناپه خود را در مقابل یک دیوار قرار دهید تا مسیر انتقال انرژی را مسدود نکند و در گوشه اتاق یک آباژور قرار دهید تا انرژی‌ها را فعال کند. از چهار گوشه اتاق نشیمن، گوشه مقابل در ورودی بهترین انتخاب است.

فنگ شویی و میز غذاخوری

۵- میز غذاخوری و محل قرارگیری آن در فنگ شویی اهمیت زیادی دارد چون نقطه‌ای است که شما روی غذاخوردن خود تمرکز می کنید. بهتر است در مقابل میز غذاخوری خود یک آینه قرار دهید؛ به‌طوری که میز غذاخوری در آن منعکس شود و قابل دیدن باشد. سعی کنید همیشه میز را با یک دسته یا گلدان گل تازه تزئین کنید.

۶- اگر می‌خواهید خواب خوبی داشته باشید، در اتاق خواب از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. رنگ‌های تند و سنگین می‌توانند انرژی‌های مثبت را دور کنند. بهترین حالت این است که تختخواب و در ورودی اتاق خواب به موازات هم نباشند و تخت پشت میز قرار بگیرد. از تخت‌هایی که نوار بالاسر دارند استفاده کنید و آن را در مقابل یک دیوار سرتاسری قرار دهید. در کنار تخت از آباژور یانور شمع استفاده کنید تا انرژی عاطفی اتاق را ارتقاء دهد.

۷- حمام و دستشویی باید همیشه تمیز باشند و در آنها بسته نگه داشته شود چون به دلیل وجود رطوبت در این بخش، محل ثابت شدن انرژی محسوب می‌شوند. اگر بتوانید گلدانی در دستشویی یا ورودی آن قرار بدهید تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری می‌شود چون گلدان رطوبت را به خودش جذب می‌کند.

فنگ شویی و در ورودی خانه

۸- درهای خانه را بررسی کنید. با سروصدا بسته شدن در به‌ویژه درِ ورودی تأثیر منفی دارد؛ پس نگاهی بیندازید و در صورت نیاز روغنکاری کنید.

۹- بالای کابینت فضای آزاد وجود دارد یا به سقف چسبیده است؟ اگر کابینت به سقف چسبیده که باعث خوشحالی است چون فضای خالی بالای کابینت محل جمع شدن گردوخاک است و چرخه انرژی را مختل می‌کند. اگر در بالای کابینت آشپزخانه شما فضای اضافی وجود دارد، با قرار دادن گلدان گل به جنگ با این قتلگاه انرژی بروید. به هیچ وجه از این فضا به‌عنوان انباری برای نگه داشتن وسایل غیرضروری استفاده نکنید.

۱۰- اگر در اتاق خواب خود تلویزیون دارید، در زمان خواب آن را بپوشانید. تلویزیون مثل تمام وسایل الکترونیک در زمان خاموشی و عدم استفاده انرژی از خودش منتشر می‌کند که در خواب شما اختلال ایجاد خواهد کرد. بهترین راه این است که هنگام شب روی تلویزیون یک پارچه بیندازید.

[همشهری تندرستی]

 

The post ۱۰ اصل فنگ شویی برای طراحی دکوراسیون و افزایش انرژی مثبت خانه appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *