طراحی آشپزخانه رو به حیاط

طراحی آشپزخانه رو به حیاط

دکوراسیون و طراحی که برای آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود بسیار حائز اهمیت بوده و بایست با دقت بسیار صورت گیرد. آشپزخانه به دلیل کاربری که دارد بایست به شیوه اصولی و درست طراحی گردد و از فضا موجود بیشترین استفاده را نمود. چرا که اجرای نادرست چه از منظر ساختار و هم از منظر طراحی موجب تأثیرات منفی بر دکوراسیون کل خانه خواهد شد. بسیاری از افراد که  دارای خانه‌های ویلای هستند تمایل دارند که آشپزخانه خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که رو به حیاط باشد. چرا که در این صورت فضای دنج و دلپذیری را در اختیار خواهند داشت که می‌توانند حتی برای دورهمی و مهمانی از این فضا استفاده کنند. مهم‌ترین مسئله‌ای که در این‌ رابطه وجود دارد این است که در کنار عنصر نور طبیعی و با کمک رنگ بتوانید فضای گرم و دلپذیری را ایجاد نمایید. در حقیقت رنگ یکی از مهم‌ترین عناصری است که به شما کمک خواهد نمود که آشپزخانه‌ی زیبا در اختیار داشته باشید. در ادامه در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ایده‌های طراحی آشپزخانه رو به حیاط آشنا سازیم و به تفضیل این مطلب بپردازیم.

طراحی آشپزخانه رو به حیاط-وب سایت دکورامسین

دکوراسیون آشپزخانه رو به حیاط

آشپزخانه را می‌توان در حقیقت قلمرو فرماندهی بانوان دانست در نتیجه سلیقه و نظرات آنها مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در طراحی آشپزخانه می‌باشد. بیشتر خانم‌ها تمایل دارند که آشپزخانه دارای فضای بزرگ باشد که کار کردن در آن راحت و به راحتی وسایل و تجهیزات در آشپزخانه قرار گیرد. در حقیقت خانم‌ها دوست دارند در محیطی تمیز و به دور از شلوغی آشپزی و به کارهای خود بپردازند. ازاین‌رو بهتر است که در طراحی آشپزخانه رو به حیاط محیطی را برای میز ناهارخوری اختصاص دهید که گوشه دنج باشد. در این صورت نه‌تنها می‌توان از ویو حیاط لذت برد بلکه کار کردن در چنین آشپزخانه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. همچنین شما می‌توانید کابینت‌ها را به‌گونه‌ای سفارش دهید که هم برای قرارگیری وسایل آشپزخانه و هم به عنوان میز ناهارخوری قابل استفاده باشد.

انتخاب کابینت

مورد بعدی که در طراحی آشپزخانه رو به حیاط بسیار اهمیت دارد کابینت می‌باشد که بایست در هماهنگی با دیگر قسمت‌های خانه باشد. در واقع می‌توان چنین بیان نمود که شما با انتخاب کابینت بیشتر کارهای خود را در طراحی انجام داده‌اید. شما در وهله اول بایست طرح، رنگ و متریال موردنظر را انتخاب و خریداری نمایید. سپس به سراغ انتخاب وسایلی همچون یخچال، گاز، میز و… بروید. نکته مهم در این رابطه توجه به کاربردی بودن و هزینه‌ای است که برای این کار در نظر گرفته‌اید می‌باشد. مورد بعدی که در طراحی آشپزخانه رو به حیاط بسیار اهمیت دارد چیدمان هر کدام از این وسایل می‌باشد. برای مثال اگر پنجره رو به حیاط دارید بهتر است که محل قرارگیری سینگ ظرف‌شویی را در کنار آن در نظر بگیرید چرا که آزاردهنده است که در یک فضای که نور کافی ندارد ظرف بشویید.

طراحی آشپزخانه رو به حیاط-وب سایت دکورامسین

دیزاین داخلی آشپزخانه پنجره‌دار

آشپزخانه‌های که دارای پنجره هستند و نمای آن به سمت حیاط می‌باشد بهترین منبع نور می‌باشد که به خوبی می‌تواند نور کافی و مورد نیاز برای محیط آشپزخانه فراهم سازد. شما می‌توانید متناسب با سبک انتخابی آشپزخانه خود پرده مناسب انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید چارچوب پنجره با رنگ متفاوت رنگ کنید. چرا که موجب جلب توجه و زیبایی بیشتر آشپزخانه شما می‌شود. همچنین شما می‌توانید از گل‌وگیاه در چنین آشپزخانه‌های استفاده کنید. تنها کاری که بایست انجام دهید قرار دادن گل و گیاه بر روی طاقچه پنجره می‌باشد. همچنین شما می‌توانید از شیدهای چوبی نیز در چنین آشپزخانه‌های استفاده نمایید  و به زیبایی آشپزخانه خود بیفزاید.

هم‌پوشی سایه‌ها در آشپزخانه رو به حیاط

نوری که به آشپزخانه شما می‌تابد بایست به‌گونه‌ای تنظیم گردد که سایه‌های ناخوشایند به وجود نیاورد. به این صورت که نورپردازی در مناسب‌ترین حالت ممکن سایه‌ها را جهت‌دهی کند و سبب زیباتر دیده‌شدن فضای آشپزخانه شود. علاوه بر این نورپردازی به کمک نور مصنوعی بایست درست و اصولی صورت گیرد. برای انجام این کار می‌توانید منابع نوری پراکنده را جایگزین منبع نوری متمرکز نمایید. برای مثال در کنار نور طبیعی می‌توانید  هالوژن‌های کوچک را جایگزین لوسترهای بزرگ نمایید و جلوه‌ی زیبایی به آشپزخانه خود ببخشید.

طراحی آشپزخانه رو به حیاط-وب سایت دکورامسین

نورپردازی در بالای میز ناهارخوری

باوجودآنکه آشپزخانه‌های رو به حیاط نور کافی دارند ولیکن این مسئله اهمیت دارد که شما در بالای میز ناهارخوری از یک منبع نوری مناسب استفاده نمایید. چرا که خوردن غذا در یک محیط کم‌نور موجب کاهش اشتها شده و اصلاً خوشایند نمی‌باشد.

توجه به مثلث کار در آشپزخانه

این مثلث نشان از فاصله میان اجاق‌گاز با یخچال و سینک می‌باشد در حقیقت توجه به این مورد موجب می‌گردد که فعالیت در آشپزخانه به راحتی امکان‌پذیر باشد. در واقع مثلث طلایی موجب می‌گردد که کارها به سهولت در آشپزخانه پیش رود و برای انجام کوچک‌ترین کاری در آشپزخانه در حال دویدن نباشید و به‌آسانی به وسایل و مواد مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

طراحی آشپزخانه رو به حیاط-وب سایت دکورامسین

کلام پایانی

توجه به متریال موردی است که شما بایست در طراحی آشپزخانه رو به حیاط به آن دقت کنید. در واقع متریالی که شما استفاده می‌کنید بایست از کیفیت بالای برخوردار  باشد. چرا که در معرض نور خورشید قرار دارد و در نتیجه به‌کارگیری متریال با کیفیت از تغییر رنگ آن جلوگیری خواهد نمود. در کنار این مورد استفاده از متریال با کیفیت موجب خواهد شد که آشپزخانه شما ظاهری زیبا داشته باشد. از این رو توصیه می‌کنیم تا جای که امکان دارد و بودجه شما می‌رسد مواد اولیه با کیفیت استفاده نمایید. امیدواریم این مطلب ((طراحی آشپزخانه رو به حیاط)) به شما در ایجاد آشپزخانه رؤیایتان کمک نموده باشد.

The post طراحی آشپزخانه رو به حیاط appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *