طراحی هال و آشپزخانه

این مطلب از ما یک راهنمای کامل و جامع در رابطه با طراحی هال و آشپزخانه‌ باز و بدون اُپن می‌باشد که دارای یک فاصله مشخص با پذیرایی نیست. در ابتدا ما برای شما توضیحاتی کوتاه و اجمالی در رابطه با این گونه از آشپزخانه ها بیان خواهیم داشت. لطفاً با ما در رامسین همراه باشید.

‌پنج راه‌کار پایه و اصلی به منظور دکوراسیون آشپزخانه بدون اُپن و سرهم با هال

  • طراحی بوفه و یا یک محیط دکوراتیو.
  • عملیات مجزا سازی به روش چیدمان هال.
  • طراحی میز جزیره تحت عنوان یک جدا کننده.
  • طراحی میز اُپن و یا کانتر به منظور ایجاد حریم بصری‌.
  • استفاده از دیوار و یا پارتیشن تکه‌ای به عنوان یک جدا کننده بصری.

ما در این مطلب سعی می‌کنیم به گونه‌ای کلّی در ارتباط با گزینه‌های موجود با شما سخن بگوییم. بنابر شرایط خانه‌ی شما یک گزینه‌ی خوب را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که با استناد به مطلب بیان شده شما بتوانید در پایان برای دکوراسیون خانه و طراحی آشپزخانه یک راه‌حل منطقی و درست انتخاب بنمایید.

‌پنج راه‌کار پایه و اصلی به منظور دکوراسیون آشپزخانه بدون اُپن و سرهم با هال

به هنگامی‌که قلب تپنده خانه نیازمند یک بازسازی اساسی می‌باشد!

آشپزخانه در زندگی ما ایرانیان ممکن است با نام‌های گوناگونی به گوش بخورد. قلب تپنده خانه و گاهاً محل حکم‌فرمایی بانوان! ولی اگر که ما بخواهیم از این اسم و دیگر نام‌های کلیشه‌ای موجود دور شده و فاصله بگیریم، در حین فکر نمودن به آشپزخانه، میل غذا، خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ، بوی خوشایند غذا، را برای تعداد زیادی از افراد تداعی می‌نماید!

در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه در محیطی همانند کشور ما، با فرهنگ و خونگرم و پررفت و آمد، دکوراسیون آشپزخانه از مقدار اهمیت بسیاری برخوردار است.

با آشپزخانه و پذیرایی یک‌سره چکار می‌توانیم بکنیم؟

از جمله مشکلات بزرگ خانواده‌های ایرانی در آپارتمان‌های کوچک و بزرگ مدرن و نقشه‌های بسیار شیک آن‌ها، دکوراسیون آشپزخانه‌های بسیار مدرن می‌باشد! منازلی که میان فضای آشپزخانه و پذیرایی هیچ‌گونه حائلی قرار نگرفته است! در این هنگام به منظور طراحی هال و آشپزخانه‌ چه باید کرد؟ به‌هرحال امکان دارد که در نگاه ابتدایی این نوع از آشپزخانه‌ها بسیار زیبا و چَشم نواز به چشمان ما برخورد کنند. ولی به احتمال بسیار شما حتی بهتر از ما به این نکته واقف هستید که تنها زیبایی مهم نمی‌باشد و قسمت حائز اهمیتی از طراحی دکوراسیون خانه مسکونی توجه به راحتی، عملکرد مناسب و آرامش است. به بیانی بهتر و دقیق‌تر در این گونه از آشپزخانه‌ها هیچ گونه فاصله‌‌ای میان فضای آشپزخانه و سالن پذیرایی وجود ندارد. به عبارتی گویا آشپزخانه قسمتی از دیوار سالن می‌باشد که قرار شده است لوازم برقی و پخت و پز در آن‌جا واقع شود. یک دکوراسیون گاهاً زیبا ولی در حقیقت کاملاً به درد نخور!

بیان پنج ایده و راه‌کار در طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه متصل به هال

  • طراحی بوفه و یا یک محیط دکوراتیو

یک راه‌کار خوب و به نسبت اقتصادی می‌تواند واقع نمودن یک ویترین در این فضا باشد. اگر عرض محیطی که شما مایل هستید تحت عنوان مکان جدا کننده این دو محیط قرار بگیرد، اندک است این ویترین می‌تواند دست شما را بگیرد.

بهترین شیوه اجرای این ویترین، بهره‌گیری از یک دکور ویترینی باریک و ثابت خواهد بود که تا به نزدیکی‌های سقف ادامه پیدا کرده است. به سقف یا دیوار مجاور اتصال پیدا کرده است تا مکان و فضای محکمی را داشته باشد. ولی چنانچه که شما چنین تصمیم گرفته‌اید برای این نوع از دکور هزینه کمی را پرداخت کنید، بهره‌گیری از یک دکور کوتاه‌تر که قسمتی بدان متصل نشده است، می‌تواند هدف شما را به تحقق برساند.

اگر که شما در آن خانه مستأجر می‌باشید و یا قصد دارید خانه‌ی خود را به همین زودی‌ها عوض کنید، گزینه دکور متحرک و باریک شاید که بهترین گزینه برای شما به شمار رود. این قبیل از بوفه‌ها و یا ویترین را به راحتی می‌توانید با خود به مکان سکونت بعدی انتقال دهید و در یک محیطی دیگر راهرو یا نشیمن جای بدهید و یا حتی در وب‌سایت‌های حراجی به مرحله فروش برسانید‌.

  • عملیات مجزا سازی به روش چیدمان هال

برای اقسام گوناگون بودجه، علاقه و سلیقه، امکانات و موقعیت باید راه کاری مقرون به صرفه و منطقی توصیه نمود. به عنوان نمونه! چنانچه که فضای خانه شما بسیار و بسیار کوچک می‌باشد، نورگیری کمی را برای شما فراهم می‌آورد، یا طراحی آشپزخانه و هال و مجزا سازی آن‌دو از همدیگر به روش‌های بیان شده ممکن نیست، یک راه‌حل مناسب و بدون هزینه، چیدمان به نحوه پشت به آشپزخانه می‌باشد.

مبلمان اصلی خانه باید به شیوه‌ای چیدمان گردند که تحت عنوان یک دیواره کوتاه قسمی از ورودی آشپزخانه را مهار نمایند و تنها قسمتی از محیط ورود به عنوان درب فرضی باز گذاشته بشود. در این شیوه از طراحی، امکان دارد به جزء چند اکسسوری کوچک به هیچ هزینه اضافه‌ای به منظور حل مشکل اتصال آشپزخانه با هال نیازمند نباشید. ولی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این شیوه از دیزاین نیازمند توجه و ظرافت عمل بیشتری خواهد بود. به همین دلیل لازم است مبلمان بخش مرکزی خانه، هم با دیزاین آشپزخانه و هم با دکوراسیون نشیمن‌گاه و سالن پذیرایی به شیوه‌ای مناسب هماهنگ گردیده باشد.

اگر که شما مایل هستید از این شیوه در دکوراسیون خانه‌ی خود بهره گیرید، بهتر می‌باشد‌ در ارتباط با انتخاب مبلمان‌های اصلی چیدمان آن‌ها و امکان اجرایی نمودن چنین روشی با یک طراح دکوراسیون به خوبی مشورت نمایید.

  • طراحی میز جزیره تحت عنوان یک جدا کننده

قبل از هرگونه توضیحی بهتر است بدانید آشپزخانه‌های جزیره‌ای در بسیاری از موارد به خودی خود یک معضل عظیم به شمار می‌رود. به ویژه چنانچه که طراحی اندازه، ارتفاع، جانمایی محیط داخلی میز جزیره و کاربری‌های آن به حالت کاملاً درست و متناسب با نیازهای یک خانواده و اعضای آن تعریف نگردیده باشد.

ولی در این نوع راه‌کار ما تلاش می‌نماییم با وارسی اندازه و جوانب طراحی یک آشپزخانه جزیره‌ای در رابطه با انتخاب با همدیگر به جمع‌بندی مناسب و مطلوبی دست پیدا کنیم.

  • طراحی میز اُپن و یا کانتر به منظور ایجاد حریم بصری‌

یک راه‌حل بسیار مطلوب و مناسب و کم دردسر طراحی دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از یک اُپن و یا کانتر باریک در قسمت‌هایی از مرز این دو فضا می‌باشد. در واقع میز اُپن و یا کانتر می‌توانند بهترین و مطلوب‌ترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک و یا پذیرایی‌هایی باشند که نورگیری آن‌ها از محیط آشپزخانه تأمین می‌گردد. به منظور ایجاد جذابیت در دکوراسیون، بهتر می‌باشد این میز به شیوه‌ای به حالت معلق به کابینت‌های اصلی آشپزخانه وصل شود.

_ نکات بسیار مهم در ارتباط با طراحی میز اُپن در دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی هال و آشپزخانه‌ و استفاده از میز اُپن و کانتر سه نکته اغلب نادیده انگاشته می‌شود و یا به شیوه‌ای درست و اصولی به اجراء نمی‌رسد. در پایان یک طراحی نامطلوب به لحاظ ظاهری و یا عملکردی را در منازل ایرانی شکل می‌دهد.

_ عرض مناسب میز اُپن

میز اُپن چون لازم نمی‌باشد عرض بسیاری را داشته باشد و یا تمام فاصله و مرز میان آشپزخانه و هال را در برگیرد.

همین که این تصور در وجود شما رقم بخورد که یک حد و مرز بصری و نسبی میان دو فضا وجود دارد، کفایت می‌نماید. عرض و اندازه میز تماماً بستگی به محیطی خواهد داشت که شما در اختیار خود دارید و از بیست سانتی‌متر تا به هفتاد و پنج سانتی‌متر می‌تواند متغیر باشد.

_ توجه به جهات عملکردی میز اُپن

میز اُپن به ویژه در طراحی هال و آشپزخانه‌‌های کوچک بهتر می‌باشد به لحاظ کارکردی و کارایی نیز جنبه و جهات مثبتی داشته باشد. به این معنا و مفهوم که به شیوه‌ای انجام بشود که یا تحت عنوان محیطی برای نگهداری لوازم و تجهیزات از آن بهره‌گیری شود و یا حداقل تا به حدودی بتوان بعضی از ریخت و پاش‌های رایج آشپزخانه را در خود پنهان نماید. واقع شدن این میز در نزدیکی‌های اجاق گاز، میز کار و یا یخچال می‌تواند نکته‌ای مثبت به نظر رسد.

_ ترکیب میز جزیره و اُپن با همدیگر

برای آشپزخانه‌هایی که دو قسمت از مستطیل فرضی آشپزخانه باز بوده است و به سمت و سوی هال و نشمین‌گاه راه دارند، می‌توانید از ایده‌هایی متنوع بهره گیرید.

ولی یک راه‌حل جذاب ترکیب دو میز اُپن و جزیره و واقع شدن هریک از این دو ایده در یکی از بخش‌های باز می‌باشد. به این معنی که قسمتی از کابینت‌ها تا پایان ضلع سوّم مستطیل فرضی امتداد پیدا کند و میز اُپن را به خوبی شکل می‌دهد و ضلع چهارم با میز جزیره طراحی خواهد شد.

  • استفاده از دیوار و یا پارتیشن تکه‌ای به عنوان یک جدا کننده بصری

حال راه‌حل پایانی ما در طراحی هال و آشپزخانه‌ به منظور جداسازی این دو از همدیگر، طراحی یک دیوار پارتیشنی و باریک خواهد بود. این راه‌کار فقط از صورتی کاربرد خواهد داشت که شما مالک بنا باشید و یا اجازه‌ی تصرف در معماری این خانه را دارا می‌باشید‌. البته در خانه‌های اجاره‌ای انجام این کار که نیازمند تخریب قسمی از کف‌سازی و همچنین سقف بنا می‌باشد می‌تواند با رضایت مالک صورت پذیرد.

با وجود این‌که این روش می‌تواند دردسرهایی بسی بیشتر از دیگر مراحل داشته باشد، ولی از نظر عملکردی طراحی یک دیوار، به ویژه چنانچه که چندان هم کوتاه و کم عرض یا فانتزی نباشد، راه‌کار بسیار مطلوب‌تری برای مهار کردن دید و منظر و بوهای نامطبوع آزاد شده از داخل آشپزخانه خواهد بود.

استفاده از دیوار و یا پارتیشن تکه‌ای به عنوان یک جدا کننده بصری

The post طراحی هال و آشپزخانه appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *