طراحی پنجره بزرگ آشپزخانه

 طراحی پنجره بزرگ آشپزخانه

در این مقاله قصد داریم درباره ی طراحی پنجره بزرگ آشپزخانه صحبت نماییم بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

پنجره یکی از مهمترین عناصر هر آشپزخانه است. بنابراین در طراحی آشپزخانه محل و اندازه پنجره متناسب با آشپزخانه اهمیت زیادی دارد.

پنجره روی تمام المان‌های آشپزخانه از اجاق گاز گرفته تا سینک ظرفشویی تاثیر می‌گذارد. روزهایی هست که بدون خروج از آشپزخانه چندین کیلومتر را طی می‌کنیم. و از آنجایی که این اتاق به ندرت به اندازه ای که ما می خواهیم بزرگ است، ارزش دارد که آن را به خوبی مرتب کنیم و این فضا را تا حد ممکن کاربردی کنیم. با این حال، این کار آسان نیست و مستلزم در نظر گرفتن تمام تجهیزات به عنوان یک کل است.

این نیز به خصوص برای پنجره صدق می‌کند. کسانی که در آشپزخانه هستند نقش‌های زیادی را ایفا می کنند که عملکرد این اتاق را تعیین می‌کند. آنها منبع نور طبیعی هستند، اجازه تهویه موثر فضای داخلی را می‌دهند و بر نمایش اتاق تأثیر می‌گذارند. و اینها بهترین دلایلی هستند که چرا بهتر است قبل از انتخاب پنجره‌های دقیق به دقت فکر کنید.

هنگام تصمیم گیری و طراحی پنجره باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. نه تنها ساخت پنجره مهم است، بلکه: موادی که از آن ساخته شده اند، اندازه آنها و روش تکمیل آن نیز اهمیت دارد. پس چگونه از اشتباهات جلوگیری کنیم و پنجره‌هایی را انتخاب کنیم که بهترین کارایی را در آشپزخانه شما دارند؟ چه نوع پنجره‌ای تضمین می‌کند که زمان سپری شده در آشپزخانه با استرس‌های غیر ضروری مختل نشود؟

 طراحی پنجره بزرگ آشپزخانه-وب سایت دکورامسین

 

پنجره آشپزخانه بزرگ یا کوچک را انتخاب کنیم؟

موضوع برای کسانی که می‌توانند در مرحله برنامه ریزی خانه در مورد انتخاب پنجره‌ها تصمیم بگیرند ساده‌ترین است. اندازه و موقعیت پنجره در آشپزخانه، نه تنها بر دکور، بلکه بر ویژگی‌های کاربردی این اتاق نیز تأثیر می‌گذارد. در طول تصمیم‌گیری، مهم است که هم ویژگی‌های آشپزخانه برنامه ریزی شده و هم نمای بیرونی از پنجره‌های آن را در نظر بگیرید. اگر نما خیلی جالب نیست، نصب یک پنجره بسیار بزرگ ممکن است بهترین ایده نباشد.

اگر بتوانید از منظره‌ای زیبا لذت ببرید (مثلاً یک باغ یا باغچه زیبا)، و خود آشپزخانه به اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن متصل باشد، پنجره‌های بزرگ یا پنجره‌های خلیج عالی خواهند بود. در غیر این صورت، یک پنجره کوچکتر کافی خواهد بود، اما به اندازه کافی برای عبور نور روز بزرگ باشد. اگر در مورد پنجره‌ای که کل دیوار را اشغال می‌کند تصمیم نمی‌گیرید، باید به ارتفاعی که در آن نصب می‌شود نیز فکر کنید. بهترین انتخاب معمولاً پنجره‌ای است که لبه پایینی آن با قسمت بالایی میز کار در تماس است، بنابراین از ارتفاعی که معمولاً در آشپزخانه کار می‌کنید شروع می‌شود.

 

 

 

روش باز کردن پنجره آشپزخانه

این راه‌حلی است که ما اغلب انتخاب می‌کنیم (یا به سادگی خانه‌ای می‌خریم که پنجره در آن به این روش نصب شده است). در این موارد باید به نحوه باز شدن پنجره خود توجه کنید. در بازار مدل‌هایی از پنجره‌های کشویی وجود دارد. این راه حل به ما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به برداشتن اشیایی که روی میز کار یا آستانه پنجره هستند، آشپزخانه را تهویه کنیم.

یکی دیگر از عملکرد‌‌های مفید امکان تهویه محیطی خواهد بود. به لطف ساختار خاص قاب‌ها، برخی از پنجره‌ها را می‌توان در کل محیط باز کرد. این کار با حرکت دادن کل بال تنها به اندازه چند میلی‌متر انجام می‌شود. به لطف این امکان حذف رطوبت اضافی از آشپزخانه بدون خنک کردن کل اتاق وجود دارد که در مورد پنجره‌هایی که به روش استاندارد باز می‌شوند غیر معمول نیست. گزینه دیگر پنجره‌هایی است که در قسمت پایین باز نمی‌شوند. در این حالت بال متحرک فقط در قسمت بالایی قرار دارد. از طرف دیگر، اگر این راه حل را انتخاب کردید، فراموش نکنید که تمیز کردن چنین پنجره ای می تواند مشکل ساز باشد، زیرا نیاز به دسترسی به شیشه از بیرون دارد.

 

روش باز کردن پنجره آشپزخانه-وب سایت دکورامسین

متریال برای پنجره‌‌های بزرگ اشپزخانه

متریالی که بیشترین زمان برای ساخت پنجره‌ها استفاده می‌شود، چوب است. به لطف ظاهر منحصربفرد خود، بهترین ترکیب را با طراحی آشپزخانه‌های کلاسیک دارد. اگر می‌خواهید پنجره‌های چوبی آشپزخانه را انتخاب کنید، باید در مورد انتخاب نوع چوبی که پنجره‌ها از آن ساخته شده اند، خوب فکر کنید. هرچه چوب در برابر رطوبت مقاوم تر باشد، نیاز به نگهداری پنجره کمتر خواهد بود.

پنجره‌های آلومینیومی در آشپزخانه‌های مدرن بسیار زیبا به نظر می‌رسند و امکان نصب شیشه‌های کم مصرف آن‌ها را به محصولی ایده‌آل برای خانه‌های غیرفعال تبدیل می‌کند. پنجره‌های آلومینیومی مورد قدردانی مشتریانی قرار می گیرد که حتی کوچکترین جزئیات برای چیدمان آشپزخانه برایشان مهم است. فناوری تولید آنها عملاً هر نوع فریمی را امکان پذیر می‌کند: از سایه‌های کلاسیک پالت RAL گرفته تا رنگ‌های ساختاری تا نوعی که از رنگ طبیعی چوب تقلید می‌کنند.

 

پنجره‌های پی وی سی سازشی بین قیمت و کیفیت خواهند بود. آنها به خوبی در برابر هر عامل نامطلوبی که ممکن است در آشپزخانه در معرض آن قرار گیرند، مقاومت کنند. تعمیر و نگهداری آنها مشکلی ندارد، زیرا تمیز کردن قاب پلی وینیل کلرید بسیار آسان است. طیف گسترده‌ای از مدل‌های موجود و زیبایی شناسی این پنجره‌ها به این معنی است که هم در آشپزخانه‌های کلاسیک و هم در آشپزخانه‌های مدرن جا می‌شوند.

متریال برای پنجره‌‌های بزرگ اشپزخانه-وب سایت دکورامسین

 

نحوه چیدمان پنجره‌های بزرگ آشپزخانه

جدای از قاب‌ها و زیبایی شناسی آنها، ذکر نحوه چیدمان پنجره نیز حائز اهمیت است. به خصوص که این کار باید قبل از نصب پنجره جدید برنامه‌ریزی شود. مهمترین عناصر آن پرده یا پرده است. گزینه اول امکان طراحی زیبای پنجره را فراهم می‌کند، اما با مشکلات تمیز کردن همراه است، زیرا شستشوی مکرر به احتمال زیاد بسیار مشکل ساز است.

لوازم جانبی که نزدیک پنجره قرار می‌دهید نیز مهم خواهند بود. جالب ترین راه حل هایی هستند که ویژگی‌های تزئینی و عملی را با هم ترکیب می‌کنند. اینها می‌توانند، به عنوان مثال، گلدان های پر از گیاهان تازه، لوازم آشپزخانه کوچک با شکل جالب یا دستمال‌های تزئینی ساده باشند.

امیدواریم این مقاله با عنوان  طراحی پنجره بزرگ آشپزخانه از وب سایت دکورامسین برایتان مفید واقع شده باشد.

The post  طراحی پنجره بزرگ آشپزخانه appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *