نمونه موردی تاثیر رنگ و نور در خانه

بازسازی

تاثیر رنگ و نور در خانه

همانطور که در مقاله های قبل گفته شد دو عنصر نور پردازی و رنگ آمیزی دبوار ها در طراحی داخلی خانه و بخصوص اتاق ها بسیار تاثیر گذار میباشد. در این مقاله به تاثیر رنگ و نور در خانه اشاره خواهد شد. همانطور که گفته شده بود در فضاهایی همانند اتاق خواب ها می توان برای آرامش بیشتر از رنگ های گرم و یا خنثی استفاده کرد که در این نمونه موردی بازسازی خانه به ترکیب دو رنگ طوسی و سفید و یا تنالیته ی رنگی سفید تا مشکی اشاره شده است.
در این مقاله به یک نمونه ی موردی اتاق خواب می پردازیم . در این اتاق خواب تنها با تغییر چند پارامتر باعث بوجود آمدن فضای بهتر شده است. به عنوان مثال با رنگ کردن دیوار ها به رنگ طوسی کمرنگ و در نظر گرفتن کفپوش همرنگ با دیوار ها و قرار دادن مبلمان سفید همانند تخت خواب ، کمد ، … در اتاق تضادی بین اتاق و مبلمان ایجاد کرده که باعث جدا شدن مبلمان از فضای خانه و بزرگ تر جلوه کردن اتاق شده است.
در کنار این موارد میتوان به وجود اکسسوری ها و قرار دادن رنگ سوم در کنار تنالیته ی رنگی سفید تا مشکی اشاره کرد. که در این بازسازی با قرار دادن اکسسوری هایی همانند قاب عکس در بالای تخت و روی کمد و کنار تختی و کوسن های طرح دار روی تخت و اکسسوری های کوچک در جای جای اتاق اشاره کرد که با قرار دادن آنها و وجود رنگ سوم و یا طرحی متفاوت در کنار رنگ های سفید و طوسی باعث جان بخشیدن به اتاق شده است و فضای سراسر آرامی را بوجود آورده است.
بازسازی بعد از بازسازی ۲ بعد از بازسازی در حین بازسازی قبل از بازسازی

نوشته نمونه موردی تاثیر رنگ و نور در خانه اولین بار در معمارونه. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *