روف گاردن “اگراس فوکوکا” – ACROS-Fukuoka

ما در گروه دکوراسیون داخلی مارون سعی داریم تعدادی از مطرح ترین روف گاردن ها (بام سبز) در دنیا را به شما عزیزان معرفی کنیم و در مقاله امروز به روف گاردن “اگراس فوکوکا” پرداختیم :

روف گاردن

شهر فوکوکا در کشور ژاپن ساختمان شگفت انگیزی دارد که «اکراس فوكوكا» نامیده میشود.

این ساختمان دو ضلع متمایز از هم دارد. در یک ضلع آن ساختمان اداری عادی با دیوارهای شیشه های قرار گرفته است و در ضلع دیگر آن یک بام ایوان دار بزرگ وجود دارد که با یک پارک ادغام شده است. ایوان سبز آن بیش از ۶۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و زیستگاه حدود ۳۵۰۰۰ گیاه شامل ۷۶ گونه ی گیاهی مختلف است. دالان نیم دایره ای بزرگ و راهروی مثلثی آن تباین رنگ جالبی با گیاهان سبز ایجاد کرده است. در این فضا یک سالن برای برگزاری موسیقی، دفاتر و مغازه ها قرار گرفته اند

این ساختمان در آخرین فضای سبز باقی مانده در مرکز شهر ساخته شده است و معماران تلاش کرده اند که با طراحی یک ساختمان اداری بزرگ تا حد امکان از فضای سبز موجود حفاظت شود. روف گاردن این ساختمان مصرف انرژی را کاهش داده است، چراکه گیاهان موجود در این روف گاردن دمای داخلی ساختمان را بسیار کاهش داده اند. این روف گاردن رواناب سطحی را جذب و ضمن صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت رواناب و محیطی دلپذیر برای زندگی حشرات و پرندگان ایجاد کرده است .

این ساختمان یک نمونه ی بسیار موفق در کشور ژاپن به حساب می آید. نمای جنوبی ان فضایی برای تفریح و استراحت بسیاری از شهروندان ایجاد کرده است که منظره جالبی از شهر و بندر واقع در پشت آن را به ساکنین عرضه می کند.

با اندکی فکر و برنامه ریزی مناسب شما نیز می توانید مکان های دلپذیر مشابهی را در شهر و آپارتمان خود ایجاد کنید . فقط کافیست با کارشناسان گروه دکوراسیون و طراحی داخلی و محوطه سازی مدرن مارون دکور تماس حاصل فرمایید .

 

نوشته روف گاردن “اگراس فوکوکا” – ACROS-Fukuoka اولین بار در دکوراسیون و طراحی داخلی مارون پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *