طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل در آپارتمان های مدرن

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل باید مطابق شرایط و قوانین مخصوص خود آنها صورت گیرد. اگر می‌خواهیم به نتیجه مورد نظر در طراحی دکوراسیون این فرم از پذیرایی برسیم باید این نکته اولیه را رعایت کنیم. این روزها، پذیرایی خانه ها و آپارتمان ها بیشتر به شکل مستطیل است که در ادامه این مطلب آنها را بررسی می کنیم.

شاید پذیرایی های باریک و طویل را دیده باشید که وقتی داخلشان شده اید، فکر می کنید وارد سالن بولینگ شده اید و روبه‌رویتان میله هایی برای زدن قرار دارند. چیدمان سایر پذیرایی ها نیز به شکلی است که احساس می کنید وارد یک تونل زیرگذر شده اید. در صورتی که پذیرایی خانه شما هم این شکلی است، می توانید نکات ذکر شده در این مطلب را به کار ببرید که پیشنهادهای جالبی را برای تبدیل پذیرایی منزلتان به یک پذیرایی شیک ارائه می دهند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی

همه ما موقع چیدن مبل در پذیرایی مستطیل شکل به این مشکل برمی خوریم که چطور مسیری را برای عبور افراد در نظر بگیریم. قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که افراد نباید مجبور باشند از بین میز بزرگ جلو مبل و مبلمان اصلی رد شوند. پس این مسیر نمی تواند بین این دو باشد. در عکس بالا، یک پذیرایی مستطیلی با سقف بلند را می بینید. این سقف پذیرایی را باریک تر از آنچه هست نشان می دهد ولی مبلمان به صورتی درست چیده شده و راه مناسبی برای رفت و آمد وجود دارد که تا اندازه ای مشکل کوچکی و کم بودن فضا را رفع می کند. آخر سالن هم یک تراس قرار دارد که فضا را دلبازتر و روشن تر کرده است.

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی

این عکس نمای دیگری از اتاق بالا است. در ورودی خانه آن سمت پذیرایی قرار گرفته است. مبلمان به یک جهت چیده شده تا افراد در یک خط مستقیم بین مبلمان و شومینه رفت و آمد داشته باشند. میز بزرگی که نزدیک مبل راحتی ال وجود دارد، طرح عثمانی دارد و حتی می توانید پاهایتان را روی آن بگذارید. شما باید در دکوراسیون این سالن استفاده درست از فرش را نیز در نظر بگیرید. در پذیرایی عکسی که می بینید، اندازه فرش و محل قرار گرفتن آن به گونه ای است که مرز رفت و آمد درست و دقیق تعیین شده است و افراد به راحتی می توانند از کنار فرش رد شوند، بی آنکه روی آن پا بگذارند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی

در تصویر بالا هم مبلمان به شکل نمونه قبلی چیده شده و تفاوتی که وجود دارد در مسیر رفت و آمد است که در اینجا پشت مبلمان پذیرایی قرار دارد. برای رسیدن به نتیجه بهتر در این نوع از چیدمان، باید اتاق پذیرایی عریض تری داشته باشید. با در نظر گرفتن بخشی از اتاق برای رفت و آمد فضای بیشتری برای چیدن مبلمان برایتان باقی می ماند. سقف این خانه هم بلند است که مالک آن را به دو طبقه تقسیم کرده است. در طبقه اول، پذیرایی و آشپزخانه و در طبقه دوم اتاق خواب ها، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و حمام قرار دارد.

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی

مبلمان را در گوشه انتهایی پذیرایی مستطیلی شکل هم می توان چید. در عکس بالا می بینید که مبلمان گوشه اتاق گذاشته شده و افراد از قطر قالی رفت و آمد می کنند. با قرار دادن مبل در یک جهت و میز کنسول با آینه در جهت دیگر مرز رفت و آمد دقیقا معلوم شده است. به این نکته توجه کنید که نباید صندلی یا مبل اضافه در سالن بگذارید چون ما فکر می کنیم با این کار جا برای نشستن زیادتر می شود در حالی که مهمان به ندرت می آید و این وسایل اضافی فقط فضا را شلوغ و محدود می کنند. بهتر است مبلمان چندکاربره را جایگزین کنید؛ مثل این تصویر که میز جلومبلی، هوشمندانه از نوع عثمانی انتخاب شده تا هم کاربرد میز را داشته باشد و هم امکان نشستن روی آن وجود داشته باشد.

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی

نکته مهم بعدی این است که مبلی را در عرض اتاق بچینید. در عکس اول، اگر مبل بزرگ مقابل شومینه گذاشته می‌شد، با وجود میز بزرگ مجبور بودید از بین فضای نشست و برخاست رفت و آمد کنید. ضمن اینکه اتاق به شکل یک تونل باریک و دراز به نظر می آمد. با گذاشتن این مبل دو نفره کوچکتر، جای کافی، هم برای نشستن و هم برای رفت و آمد ایجاد شده است.

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی

اتاق بعدی هم به همین شکل است. این اتاق تنها ۳٫۵ متر عرض دارد، اما مبل ها طوری چیده شده اند که باریکی و کوچکی فضا به نظر نمی آید، به ویژه مبل دو نفره قرمز ته سالن که جلوی پنجره بزرگ گذاشته شده است، تاثیر زیادی در القای این حس دارد. در صورت نبود این مبل،  سالن پذیرایی باریک و طویل دیده می شد جوری که انگار انتهایی ندارد.

و در ادامه مدل های دیگر

دکوراسیون پذیرایی مستطیلی مدرن

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی شکل مدرن

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل با میز تلویزیون

طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیلی شکل با میز تلویزیون

دکوراسیون پذیرایی مستطیلی به سبک منزل ترکیه ای

دکوراسیون پذیرایی مستطیلی به سبک منزل ترکیه ای

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل مدرن و زیبا

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل مدرن و زیبا

مبلمان در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

مبلمان در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی مستطیل شکل مدرن

دکوراسیون و چیدمان پذیرایی مستطیل شکل مدرن

[برگرفته از وبسایت اتاق]

 

The post طراحی دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل در آپارتمان های مدرن appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *