۵ نکته حرفه ای برای انتخاب رنگ دکوراسیون منزل

اولین مرحله در طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب سبک دکوراسیون و مشخص کردن میزان هزینه‌ای است که می‌توانید برای آن پرداخت کنید. پس از آن نوبت به تصمیم‌گیری در مورد رنگ دکوراسیون می‌رسد. دیدن عکس های مختلف شما را در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل راهنمایی می‌کند. در مطلب زیر ۵ نکته حرفه‌ای ارائه می‌شود که به شما در انتخاب یا تغییر رنگ دکوراسیون خانه کمک می‌کنند. پس با ما باشید.

۱- انتخاب رنگ دکوراسیون براساس علاقه شما

دکوراسیون قهوه‌ای و قرمز

در  عکس بالا، هماهنگی رنگ قرمز مبل با رنگ پرده‌ها انسجام بیشتری به فضای اتاق بخشیده است. صرفنظر از مبل و پرده‌ها، وسایل دیگر به‌طور طبیعی انتخاب شده‌اند. پس لازم نیست همه وسایل را با رنگی مشابه انتخاب کنید.

توجه داشته باشید دوست داشتن یک رنگ خاص به این معنی نیست که رنگ ایده‌آل پروژه شما هم است. بستگی به این دارد که قصد دارید چه‌جور فضایی ایجاد کنید. فضایی روشن و شاد یا تاریک و دنج؟ به‌عنوان مثال، اگر قصد شما ایجاد یک فضای روشن و شاد باشد، حتی در صورت علاقمندی به رنگ قهوه‌ای، نباید خیلی از این رنگ در طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

به موقعیت جغرافیایی و میزان روشنایی هم دقت کنید. بهتر است رنگ‌های گرم و روشن را در مناطق گرم و آفتابی به کار ببرید؛ زیرا تابش آفتاب شدت این رنگ‌ها را کم می‌کند ولی این رنگ‌ها را نباید در مناطق ابری استفاده کرد. بعضی اوقات بهترین رنگ‌ها در طبیعت اطراف پیدا می‌شوند و می‌توان از طبیعت الهام و ایده گرفت.

هرچند پیشنهاد برخی از طراحان به دیگران برای اینکه سلیقه رنگی خود را بشناسند، مراجعه به کمد لباس‌ها است اما هستند طراحانی که نظر متفاوتی دارند و معتقدند قرار نیست آدم‌ها حتما خانه‌شان را هم به رنگ لباس‌هایشان درآورند و بین رنگ دکوراسیون و لباس ارتباطی وجود ندارد.

به دیگر وسایل خانه نیز نگاه کنید تا بتوانید رنگ مورد نظر خود را بیابید، به‌خصوص اگر در بین این وسایل یک اثر هنری یا قالیچه دستباف گران‌قیمت وجود داشته باشد. اگر این لوازم را خیلی دوست داشته باشید، می‌توانید از وسایل همرنگ آنها در قسمت‌های دیگر خانه استفاده کنید تا شاید دیدن آنها هم برایتاان لذتبخش باشد.

۲- انتخاب رنگ های مد روز

طراحی دکوراسیون مبل کرم و آبی

مرحله بعد از انتخاب رنگ، باید مشخص کنید هر رنگ را برای کجا در نظر دارید. انتخاب شما بستگی به بودجه‌تان دارد و همچنین اینکه در چه مکانی راحت‌تر هستید. استفاد از رنگ‌های مُد روز هزینه بیشتری خواهد داشت و ضمنا ممکن است این مُد چندان هم دوام نداشته باشد و خیلی زود تغییر کند. اعتقاد برخی طراحان این است که تنها در صورتی باید از رنگ‌های مُد روز استفاده کرد که واقعا به آنها علاقمند باشید و در واقع بیشتر از مد، بهتر است تابع علاقه‌تان باشید.

اگر دوست دارید دکور خانه شما ماندگارتر باشد، پیرو مُد نباشید یا فقط در انتخاب اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی به رنگ‌های مُد روز توجه کنید چون با هزینه کمتر و راحت‌تر می‌توانید آنها را عوض کنید.

۳- انتخاب رنگ در دکوراسیون متناسب با بودجه شما

انتخاب رنگ در دکوراسیون متناسب با بودجه شما

مسلما بودجه نقش مهمی در تعیین رنگ وسایل منزل شما دارد. اگر توان مالی شما اجازه دهد، می‌توانید در انتخاب رنگ لوازم گران‌تری مانند مبلمان هم از مُد روز پیروی و بعد از تغییر مد هم آنها را عوض کنید. ولی اگر بودجه شما محدود باشد، باید فقط در انتخاب رنگ لوازم کم‌هزینه‌تر مانند لوازم تزیینی پیرو مد باشید.

قبل از اینکه رنگ دکوراسیون منزل خود را برای وسایل گرانی مثل مبلمان انتخاب کنید این نکته را در نظر داشته باشید که قرار است مدتی طولانی از آن استفاده کنید و رنگی را انتخاب نکیند که خیلی زود از آن دلزده شوید.

۴- صرف نظر از رنگ خاص بعضی لوازم، برای خرج کمتر

طراحی دکوراسیون پنجره بزرگ

به عکس بالا توجه کنید؛ در این اتاق رنگ آبی خیلی بیشتر از بقیه رنگ‌ها به چشم می‌خورد، در حالی که فقط رنگ پرده‌ها، نقاشی دیواری و کوسن‌ها آبیست و این یعنی اگر شما تصمیم گرفتید رنگ دکوراسیون را عوض کنید، به‌راحتی و با صرف هزینه‌ای کم می‌توانید این کار را انجام دهید.

بعضی از رنگ ها در مقایسه با رنگ‌های دیگر سازگارتر هستند؛ به‌عنوان مثال، می‌توان از یک مبل راحتی آبی‌رنگ در کنار سایر رنگ‌ها استفاده کرد. سازگاری بالای وسایل آبی‌رنگ، در زمان تغییر دکوراسیون به کمک شما می‌آید و دیگر نیازی نیست وسایل آبی‌رنگ منزل خود را تغییر دهید. در نقطه مقابل رنگ آبی؛ نارنجی سازگاری کمتری دارد.

مطابق نظر برخی از طراحان، بهتر است در طراحی دکوراسیون خود را به یک رنگ محدود نکنیم. می‌توانیم برای هر اتاق یک رنگ انتخاب کنیم ولی چیزی که مهم است ایجاد حسی یکسان و مشابه در تمام خانه است.

می‌توانید رنگ‌های اصلی را برای یک اتاق و رنگ‌های خاص را برای اتاقی دیگر به کار ببرید. استفاده از یک رنگ خاص، در نقاشی سقف یا کف خانه با رنگی مشابه می‌تواند فضای داخلی یکپارچه‌ای را به وجود آورد.

۵- رنگ دیوارها، آخرین مرحله انتخاب رنگ دکوراسیون

طراحی دکوراسیون نارنجیپس از اینکه کار انتخاب پالت رنگ‌ها به پایان رسید، خیلی‌ها مشتاقند طراحی رنگ دکوراسیون را با انتخاب رنگ دیوار شروع کنند؛ اما توصیه برخی از طراحان این است که انتخاب رنگ نقاشی دیوار را در پایان کار انجام دهید. بهتر است ابتدا پارچه‌ها و فرش را انتخاب کرده و سپس برای دیوارها رنگی را متناسب و هماهنگ با وسایل و لوازم انتخاب کنید.

با خواندن نکته‌های بالا، حالا با نگاهی دیگر، رنگ دکوراسیون خانه‌تان را انتخاب خواهید کرد. رنگ مبل‌ها و قالی‌ها و بقیه اشیا را در نظر بگیرید. آیا با رنگ دیوارها هماهنگ هستند؟ با یکدیگر چطور؟ تا چه اندازه از رنگ دکوراسیون منزل خود رضایت دارید؟

The post ۵ نکته حرفه ای برای انتخاب رنگ دکوراسیون منزل appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *