تغییر دکوراسیون در ۷ قدم / آنچه باید قبل از تغییر انجام داد

معمولا مردم موقع خانه‌تکانی یا اسباب‌کشی به این فکر می‌افتند که دستی به سرو روی خانه‌شان بکشند و دکوراسیون آن را عوض کنند. تغییر دکوراسیون می‌تواند دلایل دیگری مثل ایجاد تنوع هم داشته باشد. راهنمایی‌های کاربردی‌ مطلب زیر می‌تواند افرادی را که قصد دارند تغییر دکوراسیون منزلشان را خود انجام دهند ولی نمی‌دانند چگونه شروع کنند، در این راه یاری کند. قبل از هر اقدامی باید برنامه‌های تغییر دکوراسیون را اولویت‌بندی کنید.

پیش از تغییر دکوراسیون چه اقداماتی را انجام دهیم؟

۱- محدودیت‌های مالی و زمانی را در نظر بگیرید

اولین مرحله، محاسبه و محدود کردن همه هزینه‌های کار است. اگر این کار را انجام ندهید، خرجتان بیشتر از مقداری خواهد شد که ابتدا در نظر گرفته بودید و ناگزیر به گرفتن تصمیماتی غلط در آینده می‌شوید.

علاوه براین، به تاریخ اتمام این پروژه فکر کنید و زمانی را برای آن مشخص کنید. در صورتی که علت روشنی هم برای شروع کردن و به پایان رساندن کار در زمانی مشخص ندارید سعی کنید یک بازه زمانی برای کار تعیین کنید. اگر کارها را براساس تاریخ مقرر انجام دهید، به پیشبرد برنامه کمک خواهید کرد.

تکمیل هر قسمتی از پروژه سیری در تکامل سایر قسمت‌ها به وجود می‌آورد. در مقابل، اگر کار را به‌صورت تکه تکه انجام دهید، کار عقب می‌افتد یا شاید هیچ وقت به نتیجه نرسد.

نرم‌افزار اکسل به شما در در بررسی و حسابرسی خرج‌هایتان کمک می‌کند. برای پروژه‌های کوچک یک دفترچه سیمی ساده هم شاید کافی باشد. ولی همیشه باید به‌روز باشید تا از روند پروژه عقب نیفتید.

برای نگهداری همه رسیدهای تحویل هم محل مشخصی را در نظر بگیرید تا هرموقع به اطلاعات آنها برای گارانتی یا حتی مرجوع کردن نیاز پیدا کردید، در دسترس باشند.

۲ -نیازها و شیوه زندگی خود را بررسی کنید

قبل از تغییر دکوراسیون نیازها و شیوه زندگی خود را ارزیابی کنید

جداکردن وسایلی را که نیاز دارید و وسایلی را که دوست دارید، آسان نیست. وسایل مورد نیاز برای مبلمان و لوازم جانبی را در نظر گرفته و در ابتدای لیست نام آنها را بنویسید. سپس به هرکدام از ۱ تا ۵ امتیاز دهید. به موارد کم‌اهمیت امتیاز ۵ بدهید و به وسایلی که مورد نیازتان هستند، امتیاز ۱ بدهید.

در ضمن، باید شیوه زندگی و نیازمندی‌های خود را بشناسید. از لوازم غیرضروری صرفنظر کنید و لوازم مورد نیاز خود را بخرید. به‌عنوان مثال، اگر بچه‌ها در اتاق نشیمن بازی می‌کنند، محفظه‌ای برای وسایل بازی آنها در نظر بگیرید. شاید وسایل امنیتی کودکان هم لازم داشته باشید. اگر از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، به فکر مسائل مرتبط با آنها مانند ریزش موهایشان و یا پنجه کشیدن روی مبلمان هم باشید.

۳- در مورد نگه داشتن و دور ریختن وسایل تصمیم بگیرید

قبل از تغییر دکوراسیون در مورد چیزهایی که باید بمانند و بروند تصمیم گیری کنید

از روی لیست، قطعات و متعلقات مورد نیاز مبلمان را مشخص کنید. لوازمی را که دیگر نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید، کنار گذاشته و اگر قابل استفاده هستند، به جایی اهدا کنید یا بفروشید.

مرتبط:

اصول انتخاب رنگ در طراحی داخلی

۴- نقشه مقدماتی مبلمان را بکشید

قبل از تغییر دکوراسیون نقشه مقدماتی مبلمان را بکشید

این کار برای پروژه‌های کوچک الزامی نیست. اگر مبلمان جدید خریده‌اید یا قصد تغییر چیدمان مبلمان خود را دارید، این مرحله برای شناسایی محل‌های گوناگون بسیار مفید است. در کل، طرح یک نقشه پیش از انجام این کارها به شما کمک می‌کند تخمین درستی از دکوراسیون موردنظر و شکل چیدمان لوازم خود داشته باشید.

از متر برای اندازه‌گیری فضا و از خط‌کش برای مقیاس‌سازی استفاده کنید. برای مشخص کردن خطوط بیرون مبلمان روی زمین هم نوار چسب به کار می‌آید.

از محاسبات فضا غافل نشوید. فاصله ایده‌آل بین لبه کاناپه و میز جلوی آن، ۴۶ سانتی متر است. همینطور در ورودی به اتاق، راهرو و فضای تردد و وارد شدن به اتاق را که آسانسور هم جزو آن است، محاسبه کنید.

۵- قبل از تغییر دکوراسیون تمرکزتان را روی لوازم بزرگ تر بگذارید

قبل از تغییر دکوراسیون روی اجناس بزرگ تر تمرکز کنید

اول روی وسایل بزرگ‌تر تمرکز کنید و بعد به سراغ وسایل کوچک‌تر بروید. جزئیات وسایل کوچک‌تر اغلب مردم را دچار سردرگمی می‌کنند. از آیتم‌های بزرگ شروع کرده و به کوچک‌ترها برسید.

مبلمان: رویه دوزی مبلمان بین ۸ تا ۱۲ هفته زمان می‌برد. ممکن است حتی مبلمان آماده تحویل هم سر وقت آماده نشوند. داشتن نمونه روکش‌ها و رویه‌دوزی آنها یا نمونه کامل شده می‌تواند شما را در چیدمان بقیه لوازم اتاق کمک کند.

قبل از تغییر دکوراسیون روی اجناس بزرگ تر تمرکز کنید

دیوارها: رنگ دیوارها نسبت به دیگر عناصر طراحی بیشترین تأثیر را در جلوه اتاق دارد. بعد از انتخاب مبلمان، رنگ یا کاغذ دیواری را راحت‌تر می‌توانید برای دیوار انتخاب کنید. برنامه رنگ‌آمیزی دیوارها را جوری تنظیم کنید که قبل از رسیدن مبلمان کار آن به اتمام رسیده باشد.

سقف: اگر بخواهید به‌جای نمای سفید معمولی سقف، آن را رنگ بزنید، هزینه شما زیاد می‌شود به‌خصوص اگر بخواهید رنگ سقف نسبت به دیوارها متمایز باشد.

۶- وسایلی با اندازه متوسط انتخاب کنید

قبل از تغییر دکوراسیون وسایلی با اندازه متوسط انتخاب کنید

پس از تعیین طرح و رنگ کلی مبلمان، به دنبال لوازمی با اندازه متوسط بگردید. نقشه‌ای که از قبل (مورد ۴) برای مبلمان کشیده‌اید، چگونگی قرارگیری فرش و هماهنگی آن با مبلمان را نیز تا حد زیادی از قبل مشخص می‌کند.

۷- به سراغ لوازم کوچک بروید

وسایل کوچک را برای آخر کار نگه دارید

مرحله آخر، پرکردن نمای کلی و شمایل فضا با اشیای تزیینی است. به این شکل، شما می فهمید که به کدام بخش دکوراسیون باید دقت بیشتری کرده و حس بهتری از ابعاد و اندازه‌ها القا می‌کند (به‌خصوص تابلوها و آثار هنری). وقتی مبلمان را چیدید، دسترسی شما به فضا راحت‌تر می‌شود.

بعد از چیدن مبلمان، می‌توانید ارتفاع مناسب چراغ و آباژور را متوجه شوید. موقعی که مبلمان سر جای خود قرار دارند، اندازه‌گیری طول سیم‌ها و کلیدها را می‌توانید به سادگی انجام دهید.

برگرفته از: houzz

 

The post تغییر دکوراسیون در ۷ قدم / آنچه باید قبل از تغییر انجام داد appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *