آوردن رنگها به دکوراسیون منزل

 

رنگ‌های زنده همواره رنگ‌هایی دوست‌داشتنی هستند. این رنگ‌ها به نحوی اغراق‌آمیز جاذب نگاه و توجه بیننده هستند و هرگز از نظر بیننده دور نمی‌مانند.
رنگ‌های زنده‌ای که انرژی و هیجان در فضا می‌پراکنند و برای دکوراسیون منزل افرادی که دوست دارند هر روز صبح در فضایی پرانرژی و سرزنده چشم بگشایند و روزشان را با هیجان و سرزندگی آغاز‌کنند ایده‌آل هستند.
از آنجا که اغلب ما بیشتر با رنگ‌های خاموش و خنثی در محیط زندگی مأنوس هستیم به کارگیری این رنگ‌ها نیازمند جسارت است. اما چنانچه این رنگ‌ها را در ترکیبی‌ مناسب به کار گیرید این جسارت بی‌پاداش نخواهد ماند و در نتیجه فضایی درخشان، زیبا و فوق‌العاده جذاب خواهد بود. پیش از انتخاب چنین پالت رنگی برای دکوراسیون منزل خود به سلیقه تان نیز توجه کنید زیرا برای بسیاری از مردم زندگی در چنین فضاهای رنگینی برای مدت طولانی ممکن است آزار دهنده باشد.
یکی از روش‌های ارزیابی‌ سلیقه واقعی شما در انتخاب رنگ دقت در کمد لباس‌های شماست. اگر لباس‌های کمد شما از رنگ‌های بژ، کرم، قهوه‌ای و سیاه و سفید است و یا از سایر رنگ‌های خنثی و ملایم تشکیل شده است در فکر استفاده از رنگ‌های زنده در فضای منزلتان نباشید. چون خیلی زود از آنها خسته می‌شوید اما اگر در میان لباس‌هایتان رنگ‌های شادی مثل قرمز، نارنجی و بنفش زیاد به چشم می‌خورند احتمالاً از زندگی در فضایی با دکوراسیون برگرفته از رنگ‌های زنده لذت خواهید برد.
از نگاه طراحان دکوراسیون داخلی، رنگ‌های زنده دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای هستند که می‌تواند ویژگی‌های حاکم بر یک فضا را تنها با چند قوطی رنگ تغییر دهد.
پس از آنکه از تمایل و علاقه خود نسبت به این پالت رنگی مطمئن شدید نوبت به انتخاب رنگ‌های خاصی می‌رسد که در این گروه می‌پسندید. هنگام انتخاب پالت رنگ‌های زنده باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این گروه به معنی به کارگیری این رنگ‌ها در سطوح بزرگ مثل دیوارهاست که بلافاصله کاراکتر و حالت یک اتاق را دستخوش تغییری چشمگیر می‌سازد و نه تنها به معنی استفاده از یک کاناپه قرمز یا قفسه سبز در گوشه‌ای از یک اتاق نیست بلکه احاطه شدن در فضایی آکنده از رنگ‌های زنده و شاد در کلیه جوانب یک اتاق است.
فضاهایی از دکوراسیون منزل که با رنگ‌های زنده آراسته می‌شوند نیاز به نور فراوان دارند، به‌ویژه نور طبیعی. در شب نیز نور چراغ‌های‌هالوژن برای چنین فضاهایی مناسب‌تر است. ممکن است تصور کنید که پالت رنگ‌های زنده فقط برای اتاق‌های بزرگ مناسب است در این صورت در اشتباه هستید. یک اتاق بسیار کوچک نیز می‌تواند با رنگ‌های زنده از نمایی ویژه برخوردار شود حتی اگر این رنگ‌ها رنگ‌هایی تیره باشند مثل آبی‌ نیلی یا حتی سیاه.
نکته جالب توجه دیگر درباره پالت رنگ‌های زنده این است که شما می‌توانید این رنگ‌ها را در دکوراسیونی کاملاً مدرن و یا در دکوراسیون‌های سنتی و قدیمی با موفقیت به کار بگیرید. از آنجا که قدرت و ویژگی رنگ‌های زنده در سطوح رنگی بزرگ و ساده است هنگام کار با این پالت رنگی نیازی به استفاده از بافت اضافی روی دیوارها یا باقی سطوح وجود ندارد. در حقیقت در چنین دکوراسیونی هرچه سطح صاف‌تر و یک دست‌تر باشد نمای زیباتری خواهد داشت دیوارهایی که با رنگ‌های زنده پوشانده می‌شوند باید از زیرسازی بسیار خوبی ‌برخوردار باشند همه چیز در اتاق پیرو رنگ دیوارهاست و در طراحی یک دکوراسیون با این مجموعه رنگی دیوارها نقطه شروع هستند و سپس باید این رنگ‌ها در سایر اجزای اتاق تکرار شوند.
تکرار این رنگ‌ها در اجزای دکوراسیونی، این رنگ‌ها را تکمیل می‌کند و به حداکثر میزان خود می‌رساند. در گروه رنگ‌های زنده، تضاد رنگی و کنتراست‌های شدید نقشی اساسی ایفا می‌کنند و نتیجه‌ای جذاب و چشمگیر می‌آفرینند چنان که تیره‌ترین سیاه در کنار درخشان‌ترین رنگ سفید یکی از ترکیب‌های ویژه این گروه است. همچنین اتاق‌هایی که با این رنگ‌ها تزئین می‌شوند باید متشکل از دکوراسیونی ساده با اجزایی معدود باشند. شلوغ کردن چنین فضایی با وسایل تزئینی متعدد از تاثیر مورد نظر رنگی خواهد کاست.
رنگ‌های زنده گرم جذاب‌ترین رنگ‌ها در این گروه هستند.
سرخابی، نارنجی تند و زرد درخشان از گرم‌ترین رنگ‌های این پالت رنگی هستند که در کنار یکدیگر یا هر یک به تنهایی همراه با سیاه چنان پرانرژی هستند که احساس واقعی از هیجان را در بیننده زنده می‌کنند.
جالب است بدانید این رنگ‌ها حتی رنگ سیاه را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و سیاه در واقع همچون قابی ‌این رنگ‌ها را که از خودش قوی‌تر هستند در برمی‌گیرد؛ چنان‌که در کمتر رنگی چنین ویژگی وجود دارد. این رنگ‌های گرم و تند در کنار سفید خالص نیز جذاب و زیبا خواهند بود آن هم با نمایی تمیز که حس پاکی و طراوت در دکوراسیون منزل را به بیننده القا می‌کند. در حالی که کمی رنگ طلایی جذابیت این ترکیب را دوچندان خواهد کرد. به کارگیری تزئینات فلزی طلایی و نقره‌ای بر درخشش و زیبایی رنگ‌های این پالت می‌افزاید.

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل اقامتگاهی چشمگیر در افریقای جنوبی

 

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *