تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده یکی از بهترین راه ها برای ایجاد حس خاص بودن می باشد.در این مقاله سعی بر این داریم چند راه برای استفاده از وسایل ساده برای تزیین اتاق کودک را به شما معرفی کنیم.

۱- گالری های هنری کوچک درست کنید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

شگفتی یک اثر هنری!  زمانی که دیوارها را به سبک گالری های هنری تزئین کنید طراحی آن به چشم می آید و بهترین بخش آنست که در این مد جالب از تمام سبک های هنری مختلف استفاده می شود و اجرای آن  لزوما هزینه ای در بر ندارد. تزئین یک دیوار رنگ آمیزی شده و برجسته بصورت تک رنگ یا چند رنگی با چند قاب عکس، تابلوهای نقاشی و تزئینات دیواری روشی مناسب برای تکمیل طراحی اتاق کودک بحساب می آید. و کسی چه می داند، شاید ساخت این گالری کوچک یک پیکاسوی کوچک هم پرورش دهد!

۲- تزئین بوسیله الگوها

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

یکی از ساده ترین روش های جان بخشیدن به اتاق کودک استفاده از الگوهای تزئینی است. این تزئین ۳۵۰ دلاری با افزودن چند بالشت رنگارنگ با رنگ های پرنشاط جان می گیرد. قالیچه گل دار دخترانه به طرح بالشت ها می خورد و طرح این دو در کنار هم فضای شادی برای بازی کودک ایجاد می کند.

۳- وسایل را به تدریج تهیه کنید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

بجای خرید مجموعه وسایل اتاق کودک بصورت یکجا بهتر است هر بخش از این مجموعه را بتدریج و در طول زمان جمع آوری کنید.  با اینکار نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کنید بلکه در مواردی مانند استفاده از طراحی اتاق به روش Evylin می توانید ظاهری رنگارنگ و پرطراوت با لایه های وسایل قدیمی و نو به اتاق ببخشید.

۴- چرخ خیاطی را بکار گیرید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

با افزودن چند کوسن با طرح های تصویری و بروز می توان یک  تخت ساده و کسل کننده را  به تختی بسیار شیک تبدیل کرد. برای تکمیل زیبایی اتاق کودک چند بالشت رنگارنگ به دکور آن اضافه کنید تا به یک طراحی دلربا دست یابید.

۵- جزئیات کوچک را بصورت دستی بسازید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

لازم نیست از آن دسته افراد باشید که همه کارها را خودشان انجام می دهند، اما بد نیست در برخی موارد ،حتی در مورد جزئیات ریز، کارها را خودتان بصورت دستی انجام دهید. با ساختن یک تکه پارچه تزئینی یا چاپ کردن طرح های گرافیکی مورد علاقه خود نیز می توانید به گروه افرادی که «کارشان را خودشان انجام می دهند» بپیوندید.

۶- از گل های کاغذی استفاده کنید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

گل های کاغذی یکی از تزئینات محبوب برای مهمانی های رویایی بشمار می آیند، تهیه و ساخت آنها بسیار ارزان و ساده است و استفاده از آنها برای دکور اتاق کودک نیز نشاط و شادابی را به فضای اتاق می بخشد. برای تاثیر بیشتر از گل های کاغذی و کاغذ کادو هایی در اندازه های مختلف و طیف رنگی یکسان استفاده کنید.

۷- تخت را خودتان طراحی کنید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

برای ساخت صفحه فوقانی تخت می توانید از مواد و مصالح در دسترس مانند MDF (تخت چوبی فیبری با چگالی متوسط)، فوم، چسب پارچه و یک منگنه تفنگی استفاده کنید و به همین راحتی حس یک نجار واقعی را بدست آورید. شلی ، صاحب وبلاگ Crazy Wonderful، برای تغییر اتاق دختر خردسال خود دست به ساخت تخت سفید رنگ با منگوله های آویز زده است تا دخترش چندین سال از آن استفاده کند.

۸ – با رنگ آمیزی خلاقیت به خرج دهید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

بجای آنکه دیوار پشت تخت کودک را تنها با یک رنگ  رنگ آمیزی کنید چرا خلاقیت به خرج نمی دهید و از ۳ یا ۴ رنگ مختلف استفاده نمی کنید؟ طرح نوارهای عمودی یا افقی بسیار جذاب است. در اینجا ربکا پراپس  از  استودیوی Fresh Chick Designs مرکز دیوار اتاق را با مدلسازی قاب بندی کرده است و با رنگ آمیزی نوارهای عمودی از وسط دیوار تا به پایین به اتاق حسی کانونی بخشیده است.

۹- از کاغذ دیواری های بزرگ استفاده کنید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

کاغذ دیواری تصاویر زیبا همراه با کمی احساس به اتاق اضافه می کند. برای تزئین دیوارها کاغذهای دیواری یا برچسب های تزئینی بزرگ را انتخاب کنید. برخی شرکت های تولیدی با صرف کمی هزینه بیشتر طرح ها و اندازه های درخواستی ارائه می دهند، این طرح های متنوع می تواند به تقویت قوه تخیل کودک شما کمک کنند.

۱۰- تزئینات متحرک مورد علاقه خود را بسازید

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

با ساخت یک کاردستی تزئینی متحرک می توانید فضای اتاق کودک خود را کمی شادتر و پرنشاط تر کنید. تزئیات متحرک رایج در بازار شامل پرنده ها، پروانه و اشکال هندسی می شوند. شما می توانید به راحتی با استفاده از یک حلقه چوبی، نخ ماهیگیری و پارچه وسیله تزئینی متحرک خود را بسازید و یا اشکال مورد نظر خود را از روی مقوا ببرید.

منبع: دکورلند

نوشته تزیین اتاق کودک با وسایل ساده اولین بار در دکوراسیون داخلی | دکورلند. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *