دکوراسیون خانه کوچک – ۱۹ راهکار ثابت شده

دکوراسیون خانه کوچک – شرایط زندگی شهری باعث شده که اکثر افراد به سمت واحد های آپارتمانی کوچک و متوسط روی آورند .در این مقاله ۱۹ راهکار ثابت شده برای بزرگ جلوه دادن خانه کوچک از دیدگاه حرفه ای ها بررسی میشود.

۱.سقف را رنگ بزنید یا کاغذدیواری کنید تا ارتفاع اتاق بیشتر به نظر برسد.

دکوراسیون اتاق کوچک
هر آنچه که بتواند توجهات را به سمت بالا جلب کند می تواند حس بزرگتر بودن به یک اتاق بدهد.

۲.از رنگ های روشن برای دیوار و کف استفاده کنید.

دکوراسیون خانه کوچک
هر چند که رنگ های تیره تر، اتاق را ظاهراً دنجتر می سازند، ولی آن ها همچنین موجب جذب نور به جای انعکاس آن می شوند و باعث می شوند تا فضا کوچکتر به نظر برسد. از رنگ های روشنتر برای کف و دیوارها استفاده کنید تا از این طریق نوعی حس نشاط و روح به فضای اتاق بدهید.

۳.مبلمان را از دیوارها دور کنید تا نوعی توهم وسعت فضا ایجاد کنید.

دکوراسیون خانه کوچک
چسباندن مبلمان به دیوار موجب می شود تا همه ی چیزها در اتاق محدودتر و محصورتر به نظر برسند و حس شوند. حتی گذاشتن چند اینچ فاصله ی اندک در میان دیوار و اثاثیه ی بزرگترتان می تواند فضا را وسیعتر و بازتر به نظر برساند. می توانید برای استفاده از این چند اینچ نیز خودتان اقدام به ساخت میزهای تاشو در پشت مبلمان تان نمایید.

۴.از انبارهای پنهان و اثاثیه ی چندمنظوره استفاده کنید.

دکوراسیون خانه
۵.قفسه هایی را در نزدیکی سقف نصب کنید تا نگاه ها را به بالا جلب کنید.

دکوراسیون خانه کوچک
۶.از قاعده ی طالبی پیروی (the cantaloupe rule) کنید.

دکوراسیون اتاق کوچک
سابرینا سوتو که یک متخصص سبک چیدمان خانه از Target است در این باره می گوید: «تاکیدهای دکوراتیو کوچکتر از اندازه ی یک طالبی موجب شلوغ به نظر رسیدن اتاق می شوند». بنابراین، به جای آن ها از تعداد کمتری از دکوراسیون های بزرگتر استفاده کنید.

۷.مبلمان نمایشی یا گویا (statement furniture) را برای پر ساختن فضای اتاق انتخاب کنید.

دکوراسیون خانه کوچک
در اتاق های نشیمن کوچک اندازه، استفاده از یک کاناپه ی بزرگ به جای چند قطعه مبلمان کوچک حقیقتاً موجب تقلیل شلوغی و درهم ریختگی اتاق و بزرگتر به نظر رسیدن آن خواهد شد.

۸.برای بسط فضا از نوارهای راه راه استفاده کنید.


یک فرش راه راه دقیقاً به مانند نوارهای عمودی واقع بر روی یک تکه لباس موجب آن خواهد شد تا طول اتاقتان بیشتر به نظر برسد. برای دستیابی به تاثیر بهینه، نوارهای راه راه را به نحوی چیدمان کنید تا در جهت بزرگترین امتداد طولی اتاق قرار بگیرند.

۹. قفسه هاتان را برای ایجاد ظاهر مرتب با رنگ کدبندی کنید.

دکوراسیون خانه کوچک
هر ویژگی ای نظیر اندازه یا رنگ یا نوع که موجب آن شود تا گروهی از اجناس کوچکتر دارای چیدمانی آگاهانه به نظر برسند قطعاً حسی تاثیرگذارتر به ظاهر اتاقتان خواهد بخشید. می توان از این روش برای کتاب ها و یا هر چیز دیگری که در خانه تان قابل رویت است استفاده کرد.

۱۰.در حمام های کوچک، از پرده ی دوش شفاف استفاده کنید.

دکوراسیون حمام
۱۱.پنجره هاتان را بدون پوشش نگاه دارید تا عمق بیشتری به اتاق بدهید.


نور بیشتر موجب عمق دادن به یک فضا می شود. چنانچه نگران حریم خصوصی تان هستید، استفاده از سایبان های رومی یا کرکره ها به جای پرده ها می تواند ظاهری جمع و جورتر به فضای خانه تان ببخشد.

۱۲.از کارهای هنری بزرگ استفاده کنید تا حس وسعت بیشتری به یک اتاق بدهید.


به جای استفاده از دیوارها به صورت گالری مانند، آثار هنری ای را انتخاب کنید که بزرگ و برجسته باشند.

۱۳.اجناس شیشه ای یا لوسیتی خریداری کنید.


قطعات هنری شیشه ای و لوسیتی اکنون کاملاً مطابق مد روز هستند، و می توانند ارائه گر نوعی کارکرد افزوده در رابطه با عدم اشغال فضای بصری بیش از اندازه زیاد نیز باشند.

۱۴.خودتان را از شر نورهای بالای سر خلاص کنید.


نورپردازی شدید از بالا به پایین موجب درهم آمیختگی تمامی نورها در درون یک فضا خواهد شد. به جای آن، از لامپ های کوچکتری استفاده کنید تا نور را به اطراف پخش کنند و توجهات را به خودشان جلب نمایند. نگاهی به شمعدانی های زیبای همینجا بیاندازید.

۱۵.برای تفکیک یک اتاق به فضاهایی کوچکتر از فرش ها یا قالیچه ها استفاده کنید.


این شیوه به ویژه برای آپارتمان های استودیویی دارای کارکرد است و موجب تداعی این حس خواهد شد که گویی چند فضا در درون یک فضای بزرگتر قرار دارند.

۱۶.برای ایجاد وحدت و هماهنگی از سایه  ها یا درجات مختلف یک رنگ واحد استفاده کنید.


استفاده از سایه های مختلف یک رنگ واحد برای دیوار، فرش و مبلمان، موجب ایجاد نوعی پیوستگی بصری خواهد شد که حس گستردگی و گشادگی به فضا می بخشد. اگر تمایل چندانی به خریداری اثاثیه و مبلمان جدید ندارید، افزودن یک پوشش و یا چند بالش و یا سایر وسایل جانبی با رنگی واحد نیز می تواند کارکرد مشابهی را برایتان داشته باشد.

۱۷.پایه های مبلمان از اهمیتی کلیدی برخوردار است.


می توانید به جای یک کاناپه ی دامندار و یا صندلی های جعبه ای از قطعه های مبلمانی بزرگتری استفاده کنید که پایه هاشان در معرض دید قرار داشته باشند، و چنین مبلمانی برای فضاهای کوچک بسیار عالی است. آن پایه ها را در معرض دید همگان قرار دهید!

۱۸.آینه ها را به نحوی چیدمان کنید تا توهم وجود فضایی بزرگتر را به بینندگان القا کنند.


قرار دادن یک آینه در مقابل یک پنجره، بهترین شیوه برای بازتاب دادن نور ورودی به اتاق و القای حس وجود فضایی بزرگتر برای اتاق است. یک ترفند دیگر نیز می تواند قرار دادن یک آینه ی بزرگ در پشت یک کمد و یا یک میز در جهت القای این وهم بصری باشد که انگار فضای کاملاً جدید دیگری در پشت آن ها جا داده شده است.

۱۹.تمامی قوانین را بشکنید.


عنوان اتاق نشیمن برای یک اتاق صرفاً به این معنا نیست که شما حتماً یک کاناپه و یک میز پیشدستی و یک دستگاه تلویزیون برای پر کردن آن لازم داشته باشید. مبلمان و چیدمان غیرمنتظره قطعاً موجب القای حس بزرگ بودن و وسیعتر دیده شدن یک فضا، و دلپذیری و شخصی به نظر رسیدن آن فضا خواهند شد. شاید دلتان بخواهد که یک مبل کیسه ای در آن اتاق بگذارید، و یا یک صندلی گهواره ای یا تاب مانند داخل آنجا داشته باشید، و یا شاید بخواهید کمی دیوانه بازی درآورید و هر دو آن ها را با هم در آن اتاق داشته باشید.

منبع: دکورلند

نوشته دکوراسیون خانه کوچک – ۱۹ راهکار ثابت شده اولین بار در دکوراسیون داخلی | دکورلند. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *