دکوراسیون آشپزخانه – سبک های آشپز خانه ۲۰۱۷

دکوراسیون آشپزخانه – اگر آماده اید که آشپزخانه خود را طراحی کنید اما نمی دانید که از کجا شروع کنید این مقاله مناسب شما است. از ایده های ساده تا پیچیده ما ۳۰ ایده طراحی آشپزخانه توسط طراحان برتر دنیا را این جا جمع آوری کردیم.

۱-سبک هلندی

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراح هلندی، آنی برهلر (Annie Brahler) طراح هلندی این آشپزخانه، می گوید این آشپزخانه یک بخاری دیواری دارد که با کاشی های دلفت (Delft) قرن هفدهم و هجدهم و ستون های آبی بردا تزئین شده است. تزئینات معماری در سمت چپ، گنجه با دو در و لوسترهای برنزی همگی متعلق به هلند هستند، در حالی که کف خاکستری رنگ آن، حالت سنتی را دارد. اثاثیه فردی فرسوده شامل صندلی های فرانسوی قرن هیجدهم است که برهلر از آنها استفاده کرده است. وی کابینت های عقبی را اضافه کرد و بخش بالایی مرمری را نیز ایجاد نمود تا جزیره داخلی ساخته شود. بخش ضدزنگ و خود توسط ترمادور ساخته شده است.

۲-آشپزخانه خیلی کوچک

دکوراسیون آشپزخانه

استفانی استوکس (Stephanie Stokes) ، طراح، می گوید: این آشپزخانه کوچک در شهر نیویورک، تقریبا برای همه چیز جا دارد. بعد از طراحی آشپزخانه های بسیار زیاد برای افراد دیگر، من دقیقا می دانستم که چه چیزی لازم دارم و چه چیزی می خواهم. یک بخش آینه دار، اجاق برقی و کابینت ساده که حالت شکوه و عظمت را به وجود میاورد.

۳-ماریتیمی

طراحی داخلی آشپزخانه

این آشپزخانه مدرن ماریتیمی در نیویورک که توسط آنیک پیرسون (Anik Pearson) طراحی شده است، از ترکیب منحصر به فرد چوب، بتن و فلز استفاده می کند تا ظاهر شهری و زیبای آن را ایجاد کند. دیوار در سمت راست اجاق، به صورت زاویه دار قرار گرفته تا متناسب با ورودی شود و اکنون این آشپزخانه شکل قایق دارد. سقف آن با رنگ سفید رنگ شده است و چراغ های بندر هم از مجموعه باستان شناسی شهری، در بالای این جزیره روشن شده است.

۴-آرام

کابینت آشپزخانه

سوزان فریر (Susan Ferrier) آشپزخانه ای را در خانه شهری آلاباما طراحی کرد. فریر می گوید نیازی نیست که چشم در این فضای کوچک دچار مشکل شود. شما می خواهید چشم به صورت طبیعی از روی یک چیز به چیز دیگر، از یک رنگ به رنگ مشابه و از یک شکل به شکل دیگر حرکت کند.

۵-اصطبلی که تبدیل به آشپزخانه شد

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

با تبدیل اصطبلی به آشپزخانه پیچیده ، مایک دی گیلیوی(Mick De Giulio) طراح، حالت مدرن و سبک زندگی مزرعه ای را در یک ساختمان اصیل ترکیب کرد.

۶- هنرمندانه

طبق گفته ارین مارتین طراح، مالک این خانه در دره ناپا که بسیار به هنر علاقه دارد. در آشپزخانه، معماری و تزئینات به کار رفته باعث ایجاد یک اتاق دلباز و زیبا می شوند. طراحی زیبای آبی و سفید به سبک مایکل دیوت (Michael Duté) ،  به دیوارها و حتی سقف قوس دار جان تازه ای می بخشد .

۷-صنعتی

دکوراسون داخلی آشپزخانه + کابینت

چوب سالم، فولاد خام و آجر لعاب دار به آشپزخانه سنت هلنا در کالیفرنیا که توسط دن دویل(Dan Doyle) طراحی شده است، ظاهر صنعتی می دهد.

۸- الهام گرفته از قایق بادبانی

برای جزئیات تزئینی در این آشپزخانه ، گری مک بورین (Gary McBournie ) ، طراح آن، پوسترهای قایق ها و عکس های قدیمی را مطالعه کرد. گریل های چوبی کابینت های اشپزخانه از عکس قدیمی یک قایق بادبانی در سال ۱۹۲۰ گرفته شده است.

۹- سبک انگلیسی

در این آشپزخانه روشن در شهر نیویورک که توسط شرکت طراحی و معماری(Incorporated Architecture & Design co. ) طراحی شده است، مواد و مصالح معاصر باعث ایجاد روحیه انگلستان قرن نوزدهم می شوند.

۱۰- سبک هاسیندا

در سال ۱۹۲۰ در سانتا مونیکای کالیفرنیا، هاسیندا، دیوید دالتون(David Dalton) کاشی های رنگ شده با دست تالاورا را از شرکت Mission Tile West و شیشه را از شرکت Global Views  خریداری کرد و در طراحی به کار برد تا آشپزخانه را روشن تر کند. قطعه اصلی این آشپزخانه مانند یک جزیره ۱۲ فوتی است.

۱۱- سفید کلاسیک

طراحی به نام کایتلین ویلسون(Caitlin Wilson) می خواست تا پاکسازی انجام دهد و نور زیادی را وارد این آشپزخانه کند. رنگ های خاکستری و برنجی باعث گرم شدن فضا می شوند.

۱۲- سبک فرانسوی

الن نیون(Ellen Niven) در خانه خود کابینت های آشپزخانه را براساس گنجه های بلژیکی ساخت. پالت بزرگ وی، دیوارهایی با سبک خاکستری مرکز بنجامین مور، کنتراست قابل توجهی با رنگهای روشن در بخشهای دیگر خانه دارد.

۱۳- سبک ذن (Zen)

این آشپزخانه در نیوجرسی، سادگی ذن را دارد، همراه با پیشخوان مرمر سبز و کابینت های چوبی دست ساز که براساس گنجه های سنتی ژاپنی ساخته شده اند. مارگاریت راجرز(Marguerite Rodgers)، طراح این آشپزخانه می گوید وقتی وارد می شوید، دری را باز می کنید و وارد حیاط می شوید تا به این خانه یک طبقه کوچک وارد شوید، جایی که همه اتاق ها به هم دیگر راه دارند. روح این خانه برای من یادآور چایخانه های ژاپنی است.

۱۴- گرم و مدرن

چوب های غنی در شکل های تمیز، رنگ های تیره و سطوح جلاخورده، سمت گرم سبک مدرن در این آشپرخانه را شکل می دهند که توسط النا فرامپتون (Elena Frampton) طراحی شده است.

۱۵- فضای باز

در آشپزخانه دیان برنهارد (Dianne Bernhard) در کانتیکات، کابینت های ساده و تجملی با درهای سبک نانتاکت و سنگهای تزئینی آبی در قسمت بالایی به کار رفته اند که حس دریا را ایجاد می کنند. برنهارد می گوید ما واقعا طی تابستان در اینجا زندگی می کنیم. سقف با رنگ آبی سبک بنجامین مور رنگ شده است.

۱۶- روستایی و اصلاح شده

در مسیر کوهستان کالیفرنیای شمالی آشپزخانه با سطوح زیبایی ایجاد شده که توسط ویل ویک(Will Wick) طراحی شده است، این آشپزخانه با دست ساخته شده است و مملو از زندگی است. اجاق لا کورنو و هود معمولی با بخشهای مسی، توجه را در آشپزخانه به خود جلب می کنند. کاشی های شرکت فیدلستیک (Fiddlestick) از طراحی کاشی سرامیک تهیه شده اند.

۱۷- سبک جنوبی غربی

هیچ قاعده ای وجود ندارد که بگوید آشپزخانه باید فقط محل آشپزی باشد. این آشپزخانه در نیومکزیکو که توسط جودیت اسپینار، جیم دویل و اسکات روبی(Judith Espinar, Jim Deville, and Scott Robey)  طراحی شده است، رنگ زرد زیبا و درخشانی دارد که ترکیب سفالگری و هنر مردمی را نشان می دهد.

۱۸- کوچک، ظریف و رنگارنگ

این آشپزخانه ممکن است کوچک باشد، اما شیلا بریجز (Sheila Bridges) نمی گذارد این امر خدشه ای به سبک وی وارد کند. کاغذ دیواری آبی-نقره ای ظریف باعث اضافه شدن هیجان ناخواسته به این فضای کوچک میشود.

۱۹- جلای سبز

در آپارتانی که توسط مایلز رد (Miles Redd) طراحی شده است، آشپزخانه کوچک است اما مالک آن، هیچ مشکلی برای کباب کردن دنده برای هشت نفر ندارد. کابینت ها با الیاف بامبو و رنگ های اروپایی ساخته و رنگ شده اند و سایه شیشه های منهن هم وارد شده است. حتی یخچال sub-zero را هم به رنگ سبز رنگ کرده اند.

۲۰- سبک مراکشی

در خانه دریاچه میشیگان که توسط مارتین هورنر (Martin Horner) طراحی شده است، آشپزخانه ای وجود دارد که زیبا و عملی است. قفسه های باز برای نمایش باعث ایجاد شکست در نمای کابینت ها در آشپزخانه می شوند. آویزهای آبی شیشه ای از گالری L7، مضمون رنگی را انتخاب می کند. صندلی های جلوی پیشخوان انگلیسی هم از مجموعه استرلینگ هستند.

۲۱- الهام گرفته از اقیانوس

رنگ های درخشان اقیانوس، الهام بخش آشپزخانه ای در ساحل سانتا رزا در فلوریدا شده اند که توسط شرکت Urban Grace طراحی شده است.

۲۲- خانه مزرعه

طراحی به نام لین باتلر بلینگ (Lynn Butler Beling)، یک آشپزخانه قدیمی در یک مزرعه در ساوتهامپون، در نیویورک را گرفته و احساس زنده ای با کابینت های آبی قدیمی، گنجه ها، جای ظروف و کشوهای مختلف به آن داده است.

۲۳- چوب قدیمی

برای اضافه کردن نکته پیچیده ای به جادوی قدیمی جنگل و چوب در آشپزخانه ای در لس آنجلس، کالیفرنیا، طراحی به نام کریس بارت (Chris Barrett)، کاشی های سیاه، سینک ظرفشویی و قفسه های باز را به کار برده است.

۲۴- جلای عالی

جلای اندک و پیچ و تاب سنتی باعث وارد شدن بخش زیادی از این سبک در  این آشپزخانه شده که توسط لوئیس بروکز (Louise Brooks) طراحی شده است.

۲۵- طبیعی و مدرن

این آشپزخنه ساحلی ، تحت تاثیر پنجره های شیشه ای و فولادی است. تامارکین (Cary Tamarkin’s ) می گوید: دید خوبی به خیابان دارد. من موج مردمی که عبور می کنند را دوست دارم. درهای کابینت از تخته چندلا با دستگیره های گرد ساخته شده اند و از اثاثیه مارسل برویر(Marcel Breuer) الهام گرفته اند. آشپزخانه از بخش بتنی پیش ساخته و بدون رنگ ساخته شده، بنابراین می توانید گذر زمان را ببینید. ساعت دیواری، علامت مشخصه تامارکین است.

۲۶- مشکی

در این آپارتمان ، کابینت های موجود در آشپزخانه با رنگ Benjamin Moore Aura سیاه رنگ شده اند. لیلی بان (Lilly Bunn)، طراح این آشپزخانه می گوید: می خواستم فضای کسل کننده ای نداشته باشد و بیشتر هوشمندانه طراحی شده باشد. درضمن از سایه رومی در اثاثیه بالفور در هلند و شری (Holland & Sherry’s Belfour ) نیز استفاده شده است.

۲۷- روستایی

این آشپزخانه سبک کابین که توسط مگان رایس یاگر( Megan Rice Yager)  طراحی شده، قابل استفاده و زیبا است و از چوب ساخته شده و نقطه دعوت کننده ای برای گرم شدن است.

۲۸- آشپزخانه پنهان

در آپارتمان ۶۴۰ فوتی که توسط بیل بروکسمیت (Bill Brockschmidt) در نیویورک طراحی شده است، این آشپزخانه در ورودی هال قرار گرفته است و با درهای تاشو از اتاق نشیمن جدا شده است. این آپارتمان یک اتاق دارد، پس فضاسازی در آن اهمیت دارد. ایجاد درهای تاشو به ما اجازه داد تا ورودی را تبدیل به یک گالری کوچک کنیم. بروکسمیت می گوید: ما می توانیم با این درها، اتاق غذاخوری را از آشپزخانه جدا کنیم، طوری که وقتی مهمان ها وارد شدند، آشپزخانه را باز می کنیم تا آشپزی کنیم.

۲۹- سبک سوئدی

برجسته ترین مثال ترکیب مواد ارزان با مواد گران قیمت را می توان در این آشپزخانه دید؛ این مطلبی است که دیوید نتو( David Netto ) درباره آشپزخانه ای در کلبه ساحلی ساتهمپتون در نیویورک می گوید. او از مرمر نرو مارکوینا (Nero Marquina) در جزیره سفید استفاده کرده است و آن را به خاطر ایجاد حداکثر تاثیر و شگفتی، پنهان کرده است. شیار پنجره در بالای اجاق هم یک شگفتی جالب است. صندلیهای جلوی پیشخوان از جورج ناکاشیما  (George Nakashima) هستند. چراغ ها از شرکت سیرکا (Circa Lighting) هستند. یخچال sub-zero و اجاق گاز از شرکت  Gaggenau است.

۳۰- صورتی دلنواز

یخچال صورتی زیبا از شرکت Sears ، نقطه قوت این آشپزخانه به حساب می آید. فرشها پلاستیکی هستند. کریستا اوارت(Krista Ewart ) ، طراح این آشپزخانه می گوید: درباره یخچال صورتی چه؟ عالی نیست؟ کوچک است و برای آشپزخانه کوچک، کامل است.

منبع: دکورلند

نوشته دکوراسیون آشپزخانه – سبک های آشپز خانه ۲۰۱۷ اولین بار در دکوراسیون داخلی | دکورلند. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *