طراحی­ داخلی حیاط­ خلوت

طراحی­ داخلی حیاط­ خلوت

یکی از اساسی ­ترین قسمت ­های دکوراسیون­ طراحی ­داخلی در هر خانه­ای  حیاط خلوت می­باشد. برای این­ کار ایده ­های بسیاری موجود است که در ادامه این نوشته به اغلب طراحی­ داخلی حیاط­ خلوت اشاره خواهیم کرد.

حیاط خلوت در هر خانه مکانی جهت سپری کردن اوقات استراحت و تفریح می­باشد. بنابراین بهتر است در زمان طراحی ­ داخلی حیاط­ خلوت با متخصصان و معماران در این زمینه مشورت­ کنید و کار را به آن­ها بسپارید تا یک طراحی زیبا و منحصر به ­­فرد را برای شما به ارمغان آورند.

طراحی­ داخلی حیاط­ خلوت-وب سایت دکورامسین

طراحی با ایده ­های جذاب و مدرن

اگر فضا حیاط شما کوچک باشد می­توانید در حیاط ­خلوت خانه­ تان از حوضچه ­های کوچک نیز استفاده­ کنید. بهره ­گیری از انواع گل­های رنگی و شاداب در این فضا ایده ­ی مناسبی برای دیزاین حیاط می­باشد. اگر حیاط ­خلوت شما دارای فضای بزرگی است می­توانید بخشی از آن را به دیزاین مبلمان اختصاص­ دهید همچنین با کاشت گل­ها و درختان زیبایی حیاط خانه ­تان را به فضایی دنج و رویایی تبدیل نمائید همچنین اگر حیاط ­خلوت­ خانه ­تان را تبدیل به باغ زیبا و کوچک کنید تا بتوانید اوقات فراغت خود را در فضای آرامش ­بخش با طراحی زیبا سپری­ کنید.

طراحی دکوراسیون حیاط­ خلوت

·         استفاده از شومینه بیرونی

·         زمانی ­که می­خواهید راجب حیاط ­خلوت تصمیم بگیرید،در قدم­ اول نیاز به برنامه ­ریزی است باید برنامه ­ای را که نیاز به تغییر است را یادداشت ­کنید. به­ جای استفاده از ایده­ هایی که احساس می­کنید غیرممکن است از آن­ها برای طراحی پاسیو و باغچه­ ها الهام ­بگیرید.اگر می­خواهید در بعد از ظهرهای خنک به تفریح بپردازید، ایجاد یک شومینه در حیاط ایده­ خوبی است.

·         استفاده از ایده های خلاقانه

اگر محوطه­ ی شما دارای فضای­ بزرگی است چرا فقط به دیزاین قسمتی از آن بپردازید شما می­توانید چندین فضا برای لذت ­بردن را ایجاد کنید تیم حرفه­ای عرشا با متخصصانی و معمارانی که دراین زمینه دارند می­تواند طراحی فوق­ العاده مدرن و زیبا را برای شما به ارمغان ­آورند. همچنین استفاده از صندلی­های راحتی، میز­نهارخوری و کاشت درخت­های بزرگ در دوطرف آن­ها به خوبی با سنگ ­فرش حیاط هماهنگی لازم را یابد و طرحی منحصر به ­فرد را تداعی کند.

·         استفاده از میز و صندلی

زمانی ­که اقدام به دکوراسیون حیاط ­خلوت می­کنید، برای کامل­ شدن فضا می­توانید از صندلی­ها همچنین مبل­های مخصوص فضای بیرون بهره­ گیرید.

استفاده از صندلی ­های سفید رنگ در اطراف میزنهارخوری زیبایی سنگ­ فرش را دوچندان می­کند؛ شما می­توانید هارمونی زیبا این رنگ را در محوطه مشاهده ­نمائید.

·         استفاده از گیاهان

طراحی باغچه حیاط با استفاده از گیاهان با زیبایی که در گل­ها و درختان و خلاقیت­های مدرن دارد حیاط­خلوت را فضایی آرام برای استراحت به ­وجود می­آورد همچنین می­توانید غذای خود را در این فضا سرو کنید.

استفاده از پنل شیشه­ای در محوطه استخر نور و شفافیت را به فضا می­بخشد و به ­آسانی می­توان از یک طرف حیاط به سمت دیگر احاطه داشت. همچنین می­توان از پرده ­هایی کتان سفیدرنگ نیز استفاده ­کرد به ­طوری که یک دیوار در آنجا وجود دارد.

در محوطه از شمع­ ها نیز غافل نشوید،شمع فضای موجود را رمانتیک و خاص می­کند و می­توانید در مواقعی که به ­صرف ­غذا می ­پردازید آن­ها را روشن کنید.

.               استفاده از آلاچیق

طراحی آلاچیقی  که دارای سقف نیمه­ پوشیده ­است محوطه میزنهارخوری را به­طور سایه­ روشن نشان می­دهد. غذا خوردن در فضایی که هم از نورخورشید می ­توان بهره برد و هم از سایه حس لذت ­بخشی را به ما هدیه می­دهد همچنین استفاده از یک لامپ در بالای میز نور موردنیاز برای تاریکی شب را نیز به­ همراه ­دارد.

·         ایجاد فضای­ نشیمن با استفاده از بتن

طراحی یک فضای نشیمنی با استفاده از بتن همچنین استفاده از بالشتک­های نرم و تشک ساختار دائمی را به فضا می­بخشد که می­توان سال­ها از بهره و لذت برد.

·         استفاده از صندلی ­آویز

استفاده از صندلی ­آویز فضای حیاط شما را منحصر به ­فرد تر و زیباتر می­کند. تایل ­های هندسی با طیف­ رنگی ­آبی در کنار کوسن­های نارنجی رنگ ترکیبی فوق العاده­ای به­وجود آورده و زیبایی محیط را دوچندان کرده است.

طراحی دکوراسیون حیاط­ خلوت-وب سایت دکورامسین

حصار ­سیاهی که در محیط استفاده ­شده موجب حسی دراماتیک در فضا را ایجاد کرده­ است. لازم به ذکر است که بشقاب­ های تزئینی که در سمت چپ این حصار استفاده ­شده حس­ و حالی سنتی را در فضا به وجود آورده ­است.

·         استفاده از رنگ­های متنوع و شاد

وجود فرش­هایی که شامل رنگ­ها و اشکال گوناگون هستند همچنین استفاده از کوسن­های مربعی­ شکل حس ­صمیمیت در فضا دوچندان کرده ­است با تماشای این حیاط­ خلوت متوجه طیف ­رنگی محشر آن می­شوید. همچنین وجود میزهای ­کوچک و مبل­ها حسی روستیک را به فضا می­بخشد و زیبایی خارق ­العاده ­ای را به فضا هدیه داده است. درچنین محیطی استفاده از دکورهای جذاب نیز زیبایی محیط را بیشتر می­کند.

طراحی دکوراسیون حیاط­ خلوت-وب سایت دکورامسین

·         استفاده از المان­های چوبی

استفاده از عناصرچوبی مثل میز و مبلمان چوبی ایده خوبی جهت طراحی­ داخلی حیاط­ خلوت می­باشد. شما می­توانید از نیمکت ­های چوبی به ­همراه کوسن­هایی خنثی استفاده­ کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کوسن­های طرح­ دار است چون موجب انسجام در فضا می­ شود این نکته را به یاد داشته ­باشید در زمان دکوراسیون حیاط هیچ ­محدودیتی وجود ­ندارد.

·         اجرای طراحی ساده

جهت طراحی­ داخلی حیاط­ خلوت از تم ­های ساده استفاده ­کنید. اگر فضای کوچکی دارید بهتر است برای بزرگ نشان ­دادن آن از طراحی  مینیمال استفاده ­کنید.

اجرای طراحی ساده به بزرگ ­تر نشان ­دادن فضا کمک شایانی می ­کند. در کنار آن جهت جلوگیری از یکنواخت ­بودن محیط می­توانید از عناصرتزئینی با رنگ ­های مختلف استفاده ­کنید.

·         سنگ­فرش حیاط­ خلوت

بهر­ه گیری از انواع سنگ ­فرش ­ها یکی­ دیگر از راهکارها برای زیباتر شدن محیط است سنگ­فرش­هایی که برای کف­ حیاط استفاده­ می­شود در انواع بسیاری وجود دارد که برخی از آن­ها آجری، بتنی، سنگ­ریزه، سنگ ­طبیعی­ و…. می­باشد.

·         طراحی داخلی به سبک مینیمال

بهره­ گیری از مصالحی که نمایی سخت و سفت دارند موجب­ می­شود نمایی مینیمال به حیاط خود هدیه­ دهید؛ یکی از این سبک­ها بتن است که این روزها در سبک های صنعتی و مینیمال جایگاه ویژه­ای دارد. بتن در کنار زمینی که پر از گیاه است زیبایی­ خود را به ­رخ ­می­کشد همینطور کف­پوش­های بتنی،میز، صندلی محیط را بسیار زیبا و جذاب نشان می­دهد.

·         طراحی دیوار سبز در حیاط خلوت

گل کاری عمودی نمایی فوق ­العاده را به فضای شما می ­بخشد که با توجه به فضای شما به ­صورت عمودی و افقی اقدام به گل­کاری می­نماییم. زیبایی این دیوار حیرت ­انگیز است.امروزه در طراحی ­های خارجی و داخلی دیوار سبز بسیار رایج پیدا کرده ­است.

حیاط ­خلوت از قسمت­های مهم هرخانه ­ای است که بهره ­برداری از خلاقیت ­فردی در طراحی آن از اهمیت بسیاری دارد. ایده ­های گفته ­شده فقط برخی از نمونه­ هایی برای طراحی ­داخلی است که می­توانید برای هر ایده ­ی دیگر با گروه حرفه­ای عرشا در ارتباط ­باشید.

The post طراحی­ داخلی حیاط­ خلوت appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *