طراحی آشپزخانه بدون اپن

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه  است. این یک جمله پر تکرار است که شاید بارها به گوشتان خورده باشد. دلیل این تکرار و تداوم چنین جمله ماندگاری اهمیت طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. خانه‌های امروزی در ابعاد و مدل‌های گوناگون آپارتمانی و ویلایی ساخته شده‌اند. به تناسب مساحت خانه نیز مدل‌های مختلفی آشپزخانه وجود دارد که مورداستفاده قرار گرفته‌اند. اما مسئله مهمی که وجود دارد تراکم جمعیت شهری و کاهش ابعاد خانه‌های امروزی است. پیرو این مطلب باید نکات و اصولی در طراحی قسمت‌های مختلف خانه رعایت شود تا خانه بزرگ‌تر از ابعاد واقعی‌اش نشان داده شود. طراحی آشپزخانه بدون اپن یکی از انواع ایده‌هایی است که در خانه‌های کوچک امروزی به کار گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید با طراحی آشپزخانه بدون اپن و نکات مهمی که در این باره وجود دارد بیشتر آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

چرا آشپزخانه بدون اپن

از آنجایی که امروزه ابعاد خانه‌ها نسبت به گذشته کوچک‌تر شده یکی از ایده‌هایی که متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند استفاده از آشپزخانه بدون اپن است. در این مدل آشپزخانه پلان باز به دلیل نبود اپن، قسمت‌های مختلف آشپزخانه کاملاً در معرض دید افرادی است که در نشیمن خانه حضور دارند. با توجه به چنین موضوعی باید دقت زیادی در انتخاب المان‌های مختلف موجود در آشپزخانه کرد. این المان‌ها شامل وسایل آشپزخانه، کابینت‌ها، کاشی‌ها، دستگیره کابینت‌ها، سینک ظرف‌شویی، گاز و هود و… می‌شود که در انتخاب هر یک بایستی نهایت دقت و توجه را به عمل آورد.

مثلث کار در آشپزخانه بدون اپن

در ابتدا شاید بخواهید معنای مثلث کار در آشپزخانه را بدانید. مثلث کار در آشپزخانه در واقع نوعی مثلث فرضی در آشپزخانه است که سه رأس آن را سه عنصر اصلی آشپزخانه، یعنی گاز، سینک ظرف‌شویی و یخچال را در برگرفته است. این سه عنصر باید در سه ضلع مختلف آشپزخانه قرار بگیرند. اما مثلث کار در آشپزخانه بدون اپن تا حدودی قابل‌اجرا است؛ چرا که در این آشپزخانه سه دیوار وجود دارد و فقط اپن حذف شده است بنابراین به خوبی می‌توان سه عنصر اصلی را در سه ضلع مختلف قرار داد. در صورتی که به دلیل حذف یکی از دیوارها امکان اجرای مثلث کار وجود نداشته باشد، اجرا نکردن مثلث کار نیز نقصی در آشپزخانه به وجود نمی‌آورد. شما می‌توانید این سه عنصر اصلی آشپزخانه را روی یک یا دو دیوار نیز قرار دهید.

مثلث کار در آشپزخانه بدون اپن-وب سایت دکورامسین

مزایای آشپزخانه بدون اپن

آشپزخانه بدون اپن نیز همانند دیگر انواع مدل‌های آشپزخانه دارای مزایای مخصوص خود است که باعث شده این مدل آشپزخانه طرف‌داران بسیاری داشته باشد. در ادامه به معرفی مزایای آشپزخانه پلان باز یا همان آشپزخانه بدون اپن خواهیم پرداخت.

  • داشتن فضای بیشتر: برداشتن و حذف اپن از فضای آشپزخانه باعث می‌شود که آشپزخانه دلبازتر و بزرگ‌تر نشان داده شود. همچنین شما می‌توانید در چنین فضای بازی میز نهار خوری را قرار دهید. یکی دیگر از ایده‌هایی که برای آشپزخانه بدون اپن مورد استفاده قرار می‌گیرد قرار گیری یک جزیره به عنوان میز کار و یا میز نهارخوری در آشپزخانه است.
  • وجود نور طبیعی و جریان هوا: آشپزخانه بدون اپن به دلیل آنکه می‌تواند در نقاط مختلفی از خانه واقع گردد جریان هوا و نور طبیعی به خوبی در آن وجود دارد. اگر علاقه‌مندید که از انرژی مثبتی که نور طبیعی به شما منتقل می‌کند بهره ببرید آشپزخانه بدون اپن بهترین پیشنهاد ممکن برای شما است.
  • بهره‌مندی از فضای یکپارچه: آشپزخانه پلان باز فضایی یکپارچه با فضای نشیمن ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید این فضای یکپارچه بهتر خود را نشان دهد سعی کنید نوع کف‌پوش نشیمن و آشپزخانه را یکسان انتخاب کنید. این امر باعث زیبایی هرچه‌تمام‌تر فضای منزل شما می‌شود. وجود چنین فضای یکپارچه‌ای همچنین به شما این امکان را می‌دهد که وسایل مختلفی را بتوانید در منزل جای دهید.
  • به وجود آمدن فضایی صمیمی: متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی به دلیل فضای بازی که آشپزخانه بدون اپن دارد پیشنهاد می‌کنند که از میزهای مرمری نسبتاً بلندی به همراه صندلی‌های لوکس در این آشپزخانه استفاده شود. چنین میزی می‌تواند مکانی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده باشد و یک جو صمیمی و دوستانه را می‌آفریند.

مزایای آشپزخانه بدون اپن-وب سایت دکورامسین

معایب آشپزخانه بدون اپن

آشپزخانه بدون اپن در کنار تمام مزایای گوناگونی که دارد، معایبی نیز دارد که البته لازم به ذکر است وجود چنین معایبی باعث نشده که این مدل آشپزخانه طرف‌داران پروپاقرص خود را از دست بدهد. در ادامه سعی می‌کنیم معایب آشپزخانه بدون اپن را بین کنیم.

  • دید داشتن قسمت‌های مختلف خانه به روی آشپزخانه: همان‌طور که گفتیم آشپزخانه پلان باز بهگونه‌ای است که افراد ساکن در قسمت نشیمن خانه کاملاً بر روی آن دید دارند. این مسئله باعث می‌شود که شما نتوانید در آشپزخانه احساس راحتی داشته باشید و لازم باشد همیشه آشپزخانه را مرتب نگه دارید تا روی دیگر بخش‌های خانه اثر منفی نگذارد.
  • فضای ذخیره سازی کمتر: اگر ظروف و وسایل زیادی برای نگه داشتن در آشپزخانه ندارید، آشپزخانه بدون اپن گزینه مناسبی برای شما است. این آشپزخانه به دلیل حذف یکی از دیوارها فضای کمتری برای نصب کابینت دارد.
  • دقت بیشتر در انتخاب وسایل داشته باشید: در آشپزخانه پلان باز به دلیل آنکه قسمت‌های مختلف خانه بر روی آن دید دارند بایستی تمامی عناصر آشپزخانه به درستی انتخاب شوند به گونه‌ای که با دکوراسیون بخش‌های دیگر منزل همخوانی داشته باشند.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید آشپزخانه دارای انواع مدل‌های مختلفی است. یکی از بهترین گزینه‌های ممکن آشپزخانه بدون اپن است که در منازل نسبتاً کوچک امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایت … یکی از سایت‌هایی است که می‌تواند به خوبی شما را در انتخاب مدل آشپزخانه با توجه به نیازهایتان راهنمایی می‌کند.

The post طراحی آشپزخانه بدون اپن appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *