طراحی آشپزخانه ال شکل

امروزه به دلیل توسعه زندگی فناوری در شهر بسیاری از افرد به زندگی در شهر روی آوردند. خانه‌های شهری در بیشتر موارد آشپزخانه‌های کوچکی دارند. بر همین مبنا باید یک طراحی خوب و اصولی داشته باشند، تا بتوان از تمام فضا استفاده بهینه و کاربردی کرد. در واقع اندازه فضای داخلی آشپزخانه تعیین می‌کند چه طراحی و دکوراسیونی برای آشپزخانه مناسب است.‌  چیدمان آشپزخانه بسیار مهم است اگر شما طراحی غلطی را به کار ببرید باید هزینه هنگفتی را برای عوض کردن آن بپردازید.  بهتر است در ابتدا طراحی آشپزخانه را با دقت انتخاب کنید. طراحی آشپزخانه ال شکل یکی از محبوب‌ترین طراحی‌های حال حاضر است.

طراحی آشپزخانه ال شکل

بر کسی پوشیده نیست که آشپزخانه جزو مهم‌ترین بخش‌ها و قلب هر ساختمانی به حساب می‌آید. طراحی آشپزخانه ال شکل برای خانه‌های مدرن گزینه بسیار مناسبی است.‌ این طراحی فضای کاری آسان و پربازده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. اما همه این موارد زمانی محقق می‌شود که شما چیدمان و سبک مناسبی را به کار ببرید. در این نوع طراحی فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت و امکان ایجاد کابینت‌های زیادی در دکوراسیون فراهم می‌شود.

‌ یکی از دلایل بسیاری که محبوبیت این سبک طراحی آشپزخانه را زیادتر کرده، کاربردی بودن طراحی آشپزخانه ال شکل است. با توجه به اینکه در آشپزخانه ممکن است قسمت غذاخوری نیز وجود داشته باشد این سبک طراحی فضای زیادی را برای غذاخوردن در اختیار شما قرار می‌دهد.‌ طراحی آشپزخانه ال شکل برای آشپزخانه کوچک و متوسط نیز کارایی دارد.

طراحی آشپزخانه ال شکل-وب سایت دکورامسین

ورودی آشپزخانه در طراحی آشپزخانه ال شکل

به دلیل اینکه آشپزخانه‌های ال شکل در گوشه‌ها قرار می‌گیرند طبیعتا دارای دو انتهای باز هستند. این امر امکان ورود و خروج‌های مختلف را برای افراد ممکن می‌سازد. در واقع افرادی که در خانه زندگی می‌کنند بدون هیچ ترافیکی از هر قسمتی که خواستند به آشپزخانه وارد و یا از آن خارج خواهند شد. در بعضی موار برای میهمانی‌هایی که در خانه برگزار می‌شود ضروری است ورود و خروج به آشپزخانه زیاد باشد. در این مواقع طراحی آشپزخانه ال شکل سبب می‌شود میهمانان به راحتی در آشپزخانه رفت و آمد داشته باشند.

چیدمان آشپزخانه ال شکل

حتماً با شنیدن طراحی آشپزخانه ال شکل حرف انگلیسی L در ذهن شما تجسم می‌شود. کاملاً درست است آشپزخانه ال شکل چیدمانی از نظر ظاهری شبیه به حرف انگلیسی L دارد. معمولاً در طراحی این چیدمان دو ردیف کابینت و قفسه وجود دارد. این کابینت و قفسه‌ها اکثرا در زیر دو دیوار مجاور قرار خواهند گرفت.

همچنین قسمت بالای میز جزیره قادر است آشپزخانه را از اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری جدا کند.‌ در این سبک طراحی حداقل یک دیوار آزاد می‌ماند. شما می‌توانید از این دیوار آزاد به عنوان مکانی برای میز و صندلی‌های ناهار خوری استفاده کنید، این بستگی به خلاقیت شما دارد. اگر شما در ایده‌پردازی خلاقیت خاصی ندارید می‌توانید از افرادی که این آشپزخانه را برای شما طراحی کرده‌اند کمک بگیرید.

چیدمان آشپزخانه ال شکل-وب سایت دکورامسین

نکاتی برای طراحی آشپزخانه ال شکل

اگر علاقمند هستید از این سبک طراحی برای آشپزخانه خود استفاده کنید می‌توانید با رعایت بعضی نکات طراحی زیباتری داشته باشید. اکنون در این راستا دو نکته کاربردی را به شما می آموزیم.

از کابینت های عمیق بهره ببرید

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تجهیزات و وسایل زیادی دارید کابینت‌های عمیق کمک شایانی به شما خواهند کرد. استفاده از این کابینت‌ها فضای بیشتری را برای قرار دادن تجهیزات و وسایل متنوع در اختیار شما قرار خواهند داد. اگر علاقمند هستید می‌توانید از چند عدد شلف دیواری  برای خلوت کردن فضای آشپزخانه بر روی دیوار نصب کنید. این شلف‌های دیواری برای قرار دادن تزیینات مختلف و زیباتر کردن فضای آشپزخانه نیز بسیار مناسب هستند. اما به طور کلی شما با استفاده از طراحی آشپزخانه ال شکل از فضای کافی برای وسایل و تجهیزات اطمینان خاطر خواهید داشت.

به رنگ ها دقت کنید

طرح و رنگ های‌مناسب و مرتبط می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه ال شکل شما را بسیار زیباتر از پیش کند. رنگ‌های روشن و سفید به حد قابل‌توجهی می‌توانند فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهند. پس اگر آشپزخانه کوچکی دارید استفاده از رنگ‌های سفید  گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید. البته شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌های شاد و تیره نیز بهره ببرید. این تناقض جلوه‌ای خاص به آشپزخانه شما می‌بخشد.

مزایای طراحی آشپزخانه ال شکل

  • آشپزخانه های ال شکل تنوع بسیار زیاد و بالایی برای پلان‌های (پلان نقشه و نحوه قرار گیری کابینت، سینک و…است) مختلف دارند.
  • اگر برای آشپزخانه‌های کوچک و متوسط به دنبال یک طراحی مناسب می‌گردید این طراحی بهترین انتخاب است.
  • فضای بسیار بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • امکان طراحی قسمتی برای غذاخوری در این طراحی وجود دارد.
  • امکان طولی چیدن نیمکت و کابینت‌ها وجود دارد.
  • در این سبک طراحی می‌توانید چند ورودی و خروجی برای رفت و آمد سریع داشته باشید.
  • اگر علاقمند به آشپزخانه‌های بزرگ هستید طراحی ال شکل فضا را بزرگ‌تر از میزان واقعی نشان می‌دهد.

مزایای طراحی آشپزخانه ال شکل-وب سایت دکورامسین

سخن پایانی

طراحی آشپزخانه ال شکل گزینه مناسبی برای خانه‌های مدرن امروزی است. شما با استفاده از این طراحی در آشپزخانه خود هیچ نگرانی باعث کمبود فضا نخواهید داشت. مزایای این مدل طراحی برای آشپزخانه بسیار زیاد است. اما نکته حائز اهمیت این است که، با توجه به این امر که شما دانش کافی برای طراحی آشپزخانه را ندارید حتما طراحی آشپزخانه ال شکل را به افراد کاربلد و ماهر بسپارید. مجموعه رامسین از جمله مجموعه‌های فعال در این زمینه است.این شرکت با چهارده سال سابقه در زمینه طراحی می‌تواند کمک قابل‌توجهی در طراحی آشپزخانه به شما کند. حتما برای داشتن طراحی زیبا با قیمت به‌صرفه از خدمات این شرکت بهره بگیرید.

The post طراحی آشپزخانه ال شکل appeared first on شرکت رامسین | بهترین خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل،طراحی و ساخت ویلا.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *