ترفندهای هوشمندانه دگرگون کردن دکوراسیون منزل

ممکن است شما فقط نقل مکان کرده باشید یا درحال گشتن دنبال یک خانه کوچک باشید یا شاید به فکر تغییر دکوراسیون منزل خود هستید.

برخی از ترفند های شناخته شده طراحی داخلی وجود دارند که طراحان داخلی به کار می گیرند و شما هم به راحتی و با حداقل تلاش و هزینه می توانید انجام دهید. بعضی وقت ها چیزهای کوچک تاثیر بزرگی به همراه دارند. این می­تواند یک آینه، یک نقاشی، یک لامپ یا حتی یک گیاه باشد. شاید شما میخواهید دیوار خود را نرم و لطیف کنید؛ روشن کردن یک اتاق یا اضافه کردن گرمی به فضای زندگی شما . نگاهی به این راهنمایی های هوشمندانه طراحی بیاندازید و ببینید که آنها چگونه می توانند برای شما الهام بخش باشند.

- نقاشی  اتاق های کوچکتر در رنگهای لطیف تر و روشن تر جهت کمک به بزرگتر جلوه کردن اتاق

اتاق نشمن بالا یک نمونه عالی از چگونگی به حداکثر رساندن یک فضای کوچک زندگی است. اتاقی با این ابعاد زمینه این را دارد که تنگ به نظر برسد. اما پنجره های بزرگ، دیوارهای رنگ شده با رنگ روشن و استفاده کافی از آینه در طراحی دکوراسیون داخلی نه تنها نور طبیعی جاری شده از درها و پنجره ها را بازتاب می کند بلکه  استفاده از آینه ها خطای بصری ایجاد می کند و باعث می شود اتاق از اندازه واقعیش بزرگتر به نظر برسد. برعکس، رنگهای تیره باعث می شوند اتاق کوچکتر به نظر برسد حتی با وفور نور طبیعی و استفاده از آینه ها.

- استفاده از آینه های دکوراتیو جهت اضافه کردن فوری روشنایی به فضای نشیمن شما

دکوراسیون منزل

همانطوری که در بالا دیده می شود، آینه ها می توانند جهت بزرگتر به نظر رسیدن فضاهای کوچکتر مورد استفاده قرار گیرند. برای اتاقهای بزرگتر و هر اتاقی با مقدار محدود نور طبیعی، آینه هایی که به طور مستقیم در عرض پنجره قرار داده شده اند روشنایی لحظه ای را اضافه خواهند کرد. همچنین آینه های دکوراتیو می توانند جای یک اثر هنری را روی یک دیوار خالی از فضای دکوراسیون منزل شما را پر کنند. بزرگ یا کوچک آینه ها می توانند به ابعاد و روشنایی فضای زندگی شما اضافه کنند.

- ترکیب کردن: ترکیب نقش ها و بافت ها، ترکیب قدیم و جدید، گران و ارزان...

دکوراسیون منزل

هیچ اشکالی وجود ندارد که شما میراث خانوادیگیتان را در کنار تخت مدرن خود قرار دهید. همه طراحان داخلی خوب به شما خواهند گفت که مهمترین وجه طراحی دکوراسیون منزل شما این است که نشان دهد که شما چه کسی هستید و چه شخصیتی و چه سبکی برای زندگی دارید. میز قدیمی چیپندل که برای پدربزرگتان بود یک داستان را بازگو می کند. آن یک داستان در مورد گذشته شما می گوید. تخت مدرنی که شما دوستش داشتید و مجبور به خرید آن شدید هم داستانی را بازگو می کند؛ داستان حال حاضر شما و اینجا دلیلی وجود ندارد که بگوییم گذشته و حال نمی توانند در کنار هم زیبا به نظر برسند. همان را برای هنر هم می توان گفت.

شما ممکن است دوست نداشته باشید که یک نقاشی از سالوادور دالی و مونه را روی یک دیوار در کنار هم قرار دهید اما این دلیل نمی شود که آنها نتوانند در یک خانه کنار هم باشند. پارچه ها چه در مبلمان، قالیچه و یا بالشها با رنگها و نقشهای متنوع می توانند گرما و بافت را به فضای زندگی و طراحی داخلی منزل شما بیاورند.

در مطالب بعدی به چند نمونه دیگر از این ترفندهای هوشمندانه میپردازیم.

بیشتر بخوانید: ایجاد استودیوی خلاقانه در دکوراسیون منزل با استفاده از پارتیشن چوبی

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *