طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل با سلیقه های متفاوت

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل با سلیقه های متفاوت

چیدمان پذیرایی ال شکل هم مثل هر بخش دیگری از طراحی دکوراسیون داخلی یکسری قوانین و شرایط خاص دارد که لازم است در نظر گرفته شوند. امروزه پذیرایی بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها به شکل ال هستند اما اینطور نیست که چیدمان همه آنها را بتوان به یک شکل انجام داد. در این مطلب شیوه هایی مفید برای طراحی و دیزاین پذیرایی ال شکل معرفی شده اند تا با چیدمان و طراحی خانه هایی با پذیرایی ال شکل آشنایی اولیه پیدا کنید.

قبل از شروع به کار، باید مشخص کنید که هر قسمت از فضای پذیرایی چه کاربردی دارد و به چه منظوری قرار است استفاده شود. معمولا قسمت کوچکتر سالن پذیرایی ال شکل که فاصله زیادی هم با آشپزخانه ندارد، محل قرارگیری میز ناهارخوری است. با این حال باز تصمیم گیری به خودتان بستگی دارد. به عنوان مثال، درصورتی که بعلت رفت و آمد زیاد مهمان به خانه تان میز ناهارخوری بزرگی دارد که قسمت کوچکتر (غذاخوری) پذیرایی گنجایش ان را ندارد، بهتر است میز را به قسمت بزرگ تر سالن پذیرایی خود منتقل کنید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

در مرحله دوم، باید مشخص کنید که هر فضا نسبت به بقیه قسمت ها چقدر باز و بزرگ است. همانطور که در عکس زیر می بینید، مبلمان به شکلی قرار گرفته که کاری به فضای اتاق غذاخوری ندارد و افرادی که در پذیرایی می نشینند قادر به برقراری ارتباط (چهره به چهره) با آنهایی که دور میز ناهارخوری نشسته اند، نیستند.

در این شکل از طراحی، مرز هر فضا از خانه مشخص شده است در عین اینکه این فضاها به هم متصل هستند. این راهکار برای خانه های کوچک مناسب است چون اجازه نمی دهد فضا بیش از اندازه شلوغ شود و افراد می توانند به راحتی رفت و آمد کنند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

در صورتی که پذیرایی خانه شما بزرگتر است و می خواهید همه افراد امکان گفتگو و ارتباط با هم را داشته باشند، سبک دکوراسیون دیگری را که در تصویر زیر نشان داده شده، باید در نظر بگیرید. در این شکل می بینید که اتاق پذیرایی به اتاق (بخش) غذاخوری راه دارد و مقابل هم هستند. با این حال در همین نقشه هم باید با استفاده از تمهیدات بصری، مرز هر اتاق (بخش) مشخص شود؛ مثلا می توانید فرش هایی  با طرح متفاوت در هر بخش پهن کنید، یا پارتیشنی کوچک نصب کنید و یا سیستم نورپردازی مختلفی را در هر اتاق استفاده کنید (مثل انواع لوسترهای مستطیلی و توپی و…)

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل شاید چندان کار ساده ای نباشد ولی این مزیت را دارد که از فضای پذیرایی می توان استفاده های زیادی کرد. همانطور که در پلان زیر مشاهده می کنید، در اتاق غذاخوری، هم می توان غذا خورد و هم مطالعه کرد. میز ناهارخوری کوچک و جمع و جور است و هم برای غذاخوری و هم برای انجام کارهای دفتری شبانه و مطالعه می توان از آن بهره برد. قفسه هم در فضای جانبی میز ناهارخوری جای گرفته که امکان دسترسی آسان و سریع به لوازم مورد نیاز را فراهم می کند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

موقع چیدن اسباب خود در پذیرایی ال شکل، شاید بعضی وسایل چیدمان شناوری داشته باشند. به عنوان نمونه می توان به شکلی از چیدمان اشاره کرد که مبلمان خود را به دیوار می چسبانید و مبل کوچک تر یا یک صندلی را روبروی مبلمان اصلی (که چسبیده به دیوار است) و در مرکز پذیرایی قرار می دهید. این گونه چیدن شناور برخی از آیتم ها و وسایل را می توان توصیه کرد اگرچه به این جنبه از کار هم دقت کنید که اطراف مبلمان و کلا آیتم های شناور باید خالی باشد تا افراد بتوانند به آسانی رفت و آمد کنند. اینگونه جریان و پیوستگی دکوراسیون خانه حفظ می شود.

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

اگر آشپزخانه شما به حدی بزرگ است که می توانید ناهار و شام را آنجا میل کنید، دیگر نیازی نیست بخشی از فضای سالن پذیرایی را به اتاق غذاخوری اختصاص دهید. در این شرایط باید از پلان دیگری برای طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل استفاده کنید. ایده جالبی برای شما داریم. می توانید انتهای قسمت بلندتر پذیرایی ال شکل یک کتابخانه با قفسه های پرتعداد بگذارید. شاید بد نباشد که کنار این کتابخانه یک میز و صندلی کوچک هم قرار دهید. آن طرفش هم مبل ها را بچینید که بهتر است نزدیک شومینه باشند. در قسمت انتهای سالن هم تلویزیون را بگذارید. اگر کنار تلویزیون قفسه هایی شناور نصب کنید، سالن جذابیت و زیبایی بیشتری پیدا می کند.

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

چیدمان پذیرایی ال شکل همراه با تلویزیون

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

روش های درست پلان و دکوراسیون پذیرایی ال شکل

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

چیدمان پذیرایی ال شکل کلاسیک

طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل

The post طراحی دکوراسیون پذیرایی ال شکل با سلیقه های متفاوت appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *