۶ روش کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون داخلی همیشه هم هزینه زیادی ندارد و می‌توان با هزینه کم هم دکوراسیون منزل یا اتاقمان را به شکل دلخواه تغییر دهیم. اصولا زمانی طراحی دکوراسیون داخلی با هزینه کم نتیجه‌ای خوشایند دارد که بنابر سلیقه خودمان صورت بگیرد. در طراحی داخلی علاوه بر زیبایی باید به این موضوع هم توجه کرد که خانه یا اتاق حس خوب و انرژی مثبت به افراد منتقل کند. در این مطلب ۶ روش کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل را توضیح می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند خانه خود را به شکلی منحصربه‌فرد طراحی کنید، به شکلی که شبیه خانه‌های دیگر نباشد و نشان‌دهنده سلیقه شما هم باشد.

۱- طراحی دکوراسیون داخلی را با پرسش و پاسخ از خودتان آغاز کنید

دکوراسیون دیوار رنگی

مشغله و فشار زندگی روزمره چندان به ما اجازه نمی‌دهد که بنشینیم و به این مسئله فکر کنیم که واقعا چه چیزی بر ما تأثیر خوبی می‌گذارد. بیشتر ما به یک سری سؤال که جوابی برایشان نداریم فکر نمی‌کنیم؛ مثل این سؤال که از چه چیزی انگیزه می‌گیریم، چه چیزی ما را به جلو می‌راند و باعث پیشرفتمان می‌شود یا چه چیزی ما را آرام‌تر و شادتر می‌کند.

پس طراحی را با پرسیدن چند سؤال ساده که شاید بی‌ربط به‌نظر می‌رسند شروع می‌کنیم:

  •  در زندگی چه چیزهایی برای من باارزش است؟
  • چه چیزی مرا خوشحال و سرزنده می‌کند و به من انگیزه برای کارکردن می‌دهد؟
  • داشتن و بودن در کنار چه چیزهایی باعث آرامش و آسودگی من می‌شود؟ همچنین انجام‌دادن چه کارهایی و بودن در چه مکان‌هایی؟

آیا به موج سواری و یا رقص سالسا علاقه دارید؟ آیا پیاده‌روی، گیتار زدن و یا جهانگردی را دوست  دارید؟ آیا شما از تفکر، کتاب‌های معنوی و یا حتی فوتبال اروپا انگیزه می‌گیرید و اینها نیروی محرک شما را بوجود می‌آورند؟ هر جوابی که به این سؤالات می‌دهید و ارتباطشان با فعالیت های مورد علاقه‌تان، به شما انگیزه کافی می‌دهد تا خانه و اتاق ایده‌آلتان را بهتر طراحی کنید.

وسایل سرگرمی خود را قایم نکنید، حتی اگر یک وسیله تزیینی نباشد و به کار طراحی دکوراسیون منزل نیاید. این یک پیشنهاد خوب است که وسایل تزیینی و غیرتزیینی را، چه مجسمه دیواری باشد یا تابلوهای الهام‌بخش و حتی کتاب‌های گوناگون در دکوراسیون خانه خود قرار دهید و با استفاده از آنها جلوه‌ای دیگر به مکان موردنظرتان بدهید.

۲- اشیایی را که  به شما انگیزه می‌دهند روی دیوار مقابل میز کار حود نصب کنید

میز کار طراحی شده

در صورتی که دنبال یک نیروی محرک در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می‌گردید، می‌‌توانید دیوار خانه را پر از عکس‌ها و وسایل قابل نصب دیگری کنید که به شما حس خوبی می‌دهند. می‌توانید این کار را بر روی یک تابلو هم انجام دهید و تابلو را به دیوار بزنید.

بعد از انگیزه، نوبت می‌رسد به انرژی و حس خوب. به دنبال وسایل موردعلاقه و انرژی‌بخش باشید. عجله‌ای در کار نیست و برای جمع‌آوری این وسایل فرصت کافی را دارید. یک تابلوی نقاشی، برای شروع انتخاب خوبی است. هرماه چند وسیله و قطعه کوچک که گران هم نیستند خریداری کنید و به مرور فضایی دلپذیر ساخته می‌شود که از بودن در آن حس‌وحال خوبی پیدا می‌کنید.

در تصویر بالا دیوار مقابل یک میز کار را می‌بینید که با استفاده از هنر ترکیب رنگ‌ها و بدون هزینه سنگین طراحی شده است. یک دیوار انرژی‌بخش که فضایی زیبا خلق کرده است.

۳- در طراحی، اقلامی را به کار ببرید که حس تازگی به شما می‌دهند

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر می‌خواهید وقتی داخل اتاق یا خانه‌تان می شوید، حس خوب و مثبتی پیدا کنید، از مجموعه‌ای از لوازم استفاده کنید که انرژی مثبت را در محل ایجاد می‌کنند. این کار را می‌توان به ایجاد یک اکوسیستم خوب احساسات در دکوراسیون داخلی منزل تشبیه کرد.

به‌عنوان نمونه، می‌توانید انواع مختلف گل و گیاه را در اتاقتان بگذارید چون اتاق را مملو از نشاط و شادی و انرژی مثبت می‌کنند. شاخ و برگ گل‌ها و گیاهان باعث می‌شوند که حتی فضاهای خالی نیز رنگ و نمای خاصی پیدا کنند.

همه افراد وقتی در طبیعت حضور دارند، حس خوشایند آرامش و شادابی دارند. پس فکر خوبیست که این حس خوب را با گذاشتن چند گلدان به خانه هم منتقل کنیم. از چند گیاه کوچک روی لبه پنجره آشپزخانه گرفته تا گیاه بزرگ موز در سالن نشیمن. مهم این است که آرامش در خانه وجود داشته باشد.

این حس شادابی که در فضای روشن و باطراوت تصویر بالا به چشم می‌خورد، با انتخاب درست گیاهان خلق شده است. به علاوه ترکیب این گیاهان گرمسیری با رنگ‌های دیگر اتاق را جذاب‌تر کرده است.

۴- از لوازم ارزشمند به‌عنوان دکور منزل استفاده کنید

دکوراسیون گلدان

استفاده از اقلام مهم و باارزش برای شما در تغییر دکوراسیون منزل می‌تواند فضای خانه را منحصربه‌فرد کند. یک تکه از سفالی که سال‌ها پیش مادرتان در مدرسه درست کرده یا مجسمه‌ای که در یک سفر خریده‌اید، نمونه‌ای از این وسایل باارزش برای شخص شما است.

ممکن است کتاب‌های بسیار جذابی داشته باشید که بخواهید آنها را در ویترین منزل خود جا دهید، و یا اشیاء قدیمی و پر زرق و برق مادربزرگتان را که می‌توانید از دیوار بزرگی آویزان کنید. چنین وسایلی یاد افراد و گذشته‌هایی که برای شما عزیز هستند را برای شما زنده نگه می‌دارند.

با چیدن کتاب در قفسه‌ها به آسانی و بدون صرف هزینه زیاد می‌توانید به فضای مورد نظرتان در طراحی داخلی، شخصیت داده و  جلوه و نمای زیبایی را هم در ترکیب با وسایل دیگر ایجاد کنید.

عناوینی را که دوست دارید، کتاب‌های ارزشمندتان و یا کتاب‌هایی را که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، جلدشان زیبا به نظر می‌رسد انتخاب کنید تا در دکوراسیون از آنها بهره ببرید چون اتاق را جذاب می‌کنند.

۵- اقلامی را که به شما حس خوبی می‌دهند به دیوار اتاق خود بچسبانید

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر می‌خواهید از اتاقتان، انگیزه بگیرید و فضای آن پر از انرژی مثبت باشد، به سراغ وسایلی بروید که به شما شادی و روحیه می‌بخشند.

می‌توانید از عکس‌ها، آثار هنری و آویزهای زیبا که بیانگر داستان و مسیر زندگیتان است، استفاده کنید. فرقی نمی‌کند این آثار، آثار خود شما باشد یا هنرمندان دیگر. به از این ترفند برای شخصی‌سازی فضای اتاق‌ مناسب است.

پس اگر می‌خواهید اتاقتان را به صورتی طراحی کنید که نمایانگر شخصیت شما باشد، از عکس، تابلوهای هنری و بقیه اشیاء و آثار هنری در اندازه‌های مختلف استفاده کنید؛ مجموعه‌ای از اقلام جدید و قدیمی، بزرگ و کوچک، مربع و دایره، رنگی و سیاه-سفید. پیشنهاد دیگر، قاب گرفتن عکس‌ها با رنگ‌ها، سبک‌ها، قطر و ضخامت و شکل‌های مختلف است که در انتقال حس خوب و انرژی و انگیزه تأثیر زیادی دارد.

برای خلق آثار هنری، خودتان هم می‌توانید دست‌به‌کار شوید و با صرف زمانی، یک تابلوی نقاشی بکشید. اگر توانایی و علاقه این کار را در خود می‌بینید، هم فال است و هم تماشا.

در تصویر بالا اتاق چندمنظوره‌ای را می‌بینید با انواع مختلف اندازه و قاب عکس و طرح غیرمتعارف عکس‌ها که باعث می‌شود در فضای این اتاق احساس راحتی داشته باشیم.

۶- رنگ هایی را انتخاب کنید که که نگاه کردن به آنها باعث نشاط و سرزندگیتان می‌شود

رنگ های شاد در دکوراسیون

رنگ‌های مورد علاقه‌تان را در طراحی استفاده کنید تا حس تازگی و سرزندگی را در اتاقتان جاری کند. رنگ‌های بی‌روح زیبا نیستند و ضمنا شما را کسل می‌کنند. توجه به رنگ‌های موردعلاقه را در انتخاب وسایل تزیینی و غیرتزیینی خانه هم رعایت کنید.

تصویر بالا را ببینید؛ در رنگ‌های دیوارهای منتهی به آشپزخانه، شادابی و نشاط موج می‌زند. همچنین، استفاده از تابلوهای هنری، لوستر آبی‌رنگ و دیگر لوازم کوچک در این فضا هارمونی و حسی خاص ایجاد می‌کند.

 انتخاب رنگ‌های خاص برای نقاشی دیوارها، آویزان کردن وسایل تزیینی و یا ساختن دیوار آرزوها و ایده‌های دیگر هزینه زیادی ندارند. سعی کنید خانه خود را از سفید و خالی بودن دربیاورید و یک فضای خاص، جذاب و شاد ایجاد کنید.

The post ۶ روش کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *