۷ فرمول برای چیدن کوسن روی مبل

اگر می‌خواهید مانند افراد حرفه‌ای کوسن مبل را بچینید و طرح‌های گوناگون را کنار هم قرار دهید، حتما نباید طراح دکوراسیون داخلی خانه باشید. دانستن چند فرمول ساده هم کافی است تا بتوانید با چند کوسن جدید و تازه که به خوبی کنار هم چیده شده‌اند، یک مبل قدمی را نونوار کرده و زیبایی دوباره‌ای به آن ببخشید.

قبل از هرکاری توجه کنید که نباید در رعایت کردن این قوانین سخت بگیرید. اگر طرح اولیه چیدمان کوسن‌ها نظرتان را جلب نکرد،‌نگران نشوید و کوسن‌ها را در حالت‌های دیگری بچینید تا به آنچه مورد نظرتان است برسید.

قرار دادن کوسن‌های مبل، در طیفی جای می‌گیرد که یک سر آن “کار خاصی نیست و نیاز به تخصص ندارد” است و سر دیگر آن “باید حتما برای انجام دادن آن از دکوراتور کمک گرفت”.

نکته دیگر هم اینکه بعضی اوقات یک ترکیب ساده از کوسن‌ها و لوازم تزیینی، از هر طرح دیگری باکلاس و شیک‌تر است و همیشه هم احتیاجی به یک ترکیب پیچیده  ندارید. شاید نه همیشه،‌ اما گاهی زیبایی و جذابیت در سادگی است!

کوسن ساده در کنار طرح دار

۱- ساده در کنار طرح‌دار

این ترکیب کوسن‌ها می‌تواند ساده‌ترین نوع آنها باشد. در این ترکیب چند کوسن طرح‌دار را در کنار چند کوسن ساده قرار می‌دهید. می‌توانید برای اینکه دکوراسیون منزلتان مدرن‌تر به نظر برسد، به سراغ کوسن‌های فانتزی بروید.

 

کوسن‌های طرح دار و ساده می‌توانند زمینه رنگی مشابه یا متضادی داشته باشند؛ اما اگر قصد دارید کوسن‌ها را از دو رنگ متضاد انتخاب کنید، دقت کنید که زمینه رومبلی شما باید به رنگ کرم یا سفید باشد.

کوسن رنگ های قوی در کنار هم

۲- رنگ‌های قوی در کنار هم

با این روش مدرن هم می‌توانید کوسن‌های متنوع را در کنار هم ست کنید. در این روش کوسن‌های ساده‌ای را انتخاب می‌کنید که رنگ‌های قوی و پررنگی هم دارند.

این روش، یک روش مدرن برای ست کردن کوسن های متنوع در کنارهم است به این شکل که چند کوسن ساده با رنگ های قوی و پررنگ را استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به دکوراسیون منزل خود تنوع بیشتری ببخشید، کوسن‌ها را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف انتخاب کنید. ما به شما کوسن‌های زردرنگ و نارنجی‌رنگ را پیشنهاد می‌کنیم که به ترکیب کوسن‌های شما روح می‌‌بخشند.

کوسن  طرح های درشت کنار طرح های ریز

۳- طرح‌‌های درشت کنار طرح‌های ریز

حالا یک مرحله جلوتر می‌رویم و کار قدری سخت‌تر می‌شود. در این ترکیب شما کوسن‌های طرح‌دار را کنار هم قرار می‌دهید. این مدل چیدمان و ترکیب کوسن، برای صاحبان مبل‌های سلطنتی و استیل پیشنهاد خوبی است.

رعایت یک قاعده ساده و درعین حال مؤثر چیدمان لوازم تزئین منزل، شما را از اشتباه کردن در این مورد دور نگه می‌دارد:

از یک کوسن کرم رنگ با طرح محو و کمرنگ استفاده کنید. این مدل زمینه مناسبی برای کوسن طرح‌دار شما است.

کوسن همه ی گل ها روی کوسن مبل

۴- همه گل‌ها روی کوسن مبل

گزینه‌ای مناسب برای مبل‌های ساده و اسپرت؛ کوسن‌های گلدار حال و هوای مبلمان شما را عوض می‌کنند. می‌توانید چند طرح کوسن مبل را کنار هم قرار دهید و ترکیبی از گلدارها درست کنید.

اگر بخواهید طرح‌های گل بیشتری به ست خود اضافه کنید، همیشه امکانش وجود دارد. می‌توانید با اضافه کردن طرح‌های بیشتر به ترکیب خود، نتیجه دلخواهتان را شکل دهید.

یک مبل ساده قهوه‌ای‌رنگ  را در نظر بگیرید؛ با چیدن ترکیبی متنوع از کوسن‌های گلدار روی آن، می‌توانید این زمینه بدون روح را زنده کنید.

کوسن چند طرح کنار هم

۵- چند طرح کنار هم

در این ترکیب، شما کوسن‌های متنوعی را با طرح و نقش‌های مختلف انتخاب می‌کنید، فقط این کوسن‌ها باید زمینه رنگی مشابهی داشته باشند. رنگ موردنظر می‌تواند قرمز باشد یا رنگ‌های طبیعی و ساده‌تری مثل زرد یا کرم یا هر رنگ دیگری.

این نکته را هم در نظر بگیرید که تا جایی ممکن کوسن‌ها را در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف انتخاب کنید.

کوسن

۶- برعکس عمل کنید!

می‌توانید رومبلی‌های خود را از دو رنگ پارچه متضاد انتخاب کنید. استفاده از این طرح برای مبل‌های راحتی و مدرن طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم مبل دورنگ دارید، شاید لازم باشد به سراغ کوسن‌های دورنگ بروید.

رنگ یکی از کوسن‌ها را ساده انتخاب کنید (مثل مشکی یا سفید). رنگ کوسن دومی هم باید متضاد با رنگ رومبلی باشد یا اینکه از رنگ مکمل استفاده کنید. به‌عنوان مثال، ترکیب رومبلی آبی با کوسن‌های زرد و رومبلی سبز با کوسن قرمز ترکیب‌های کاملی هستند.

کوسن طرح های هندسی کوچک و بزرگ

۷- طرح‌های هندسی کوچک و بزرگ

این ترکیب یک ترکیب حرفه‌ای است. شما می‌توانید ست طرح‌های کوسن خود را به شکلی انتخاب کنید که در کنار بقبه لوازم تزیینی خانه یک ترکیب خاص ایجاد کند. اگر می‌خواهید این ترکیب شیک‌تر باشد، چند کوسن گل‌دار نیز می توانید به آن اضافه کنید.

The post ۷ فرمول برای چیدن کوسن روی مبل appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *