ترفندهای دکوراسیونی برای پر کردن گوشه‌ها و فضاهای خالی منزل

گوشه‌های خالی دیوارهای منازل، بخصوص در آپارتمان‌های کوچک امروزی می‌تواند باعث محدودتر شدن فضا شود اما می‌توان طراحی فضا و انتخاب مبلمان را برای گوشه‌ها و کنج‌ها هوشمندانه انجام داد و از فضا به شکل حداکثری استفاده کرد. با ما همراه باشید تا شما را با ترفندهای دکوراسیونی برای پر کردن گوشه‌ها و فضاهای خالی منزل آشنا سازیم.

استفاده از گیاهان آپارتمانی و ایجاد گلخانه‌ای کوچک مخصوص کنج و گوشه‌های نشیمن

شما می‌توانید هر گوشه خالی از منزل خود را به وسیله یک سری ترفند تبدیل به یک جای دنج کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید. یکی از این روش‌ها قرار دادن گیاهان در کنج‌ها و قسمت‌های کم ارتفاعیست که بدون استفاده مانده‌اند تا فضا را به فضایی باطراوت، شاد و پویا تبدیل و حس مثبتی را به حاضران در آن منتقل کند.

استفاده از گیاهان آپارتمانی و ایجاد گلخانه ای کوچک مخصوص کنج و گوشه های نشیمن

اختصاص قسمتی به‌عنوان کافه‌ای کوچک در آشپزخانه

در کنج و گوشه‌های آشپزخانه‌ها و یا نشیمن‌ها فضایی وجود دارد که ممکن است به خاطر اینکه در کنج یا زیر پنجره قرار گرفته‌، مورد استفاده قرار نگرفته باشد. این قسمت‌ها را می‌توانید به کافه‌‌ای کوچک تبدیل کنید تا از آنجا بتوانید به تماشای نمای بیرونی منزلتان بنشینید یا کتاب بخوانید و یا میان‌وعده و نوشیدنی میل کنید.

اختصاص قسمتی به‌عنوان کافه‌ای کوچک در آشپزخانه

گذاشتن قفسه‌های کتاب

ممکن است دیوارها در بخشی از خانه دچار شکستگی و یا پخی باشند که فضا را کمی محدود می‌کنند. می‌توانید با در نظر گرفتن شکل این شکستگی، قفسه‌های کتاب مناسبی را در این قسمت‌ها جای دهید تا هم از فضا استفاده مطلوب کرده و هم یک محل دنج برای کتاب خواندن خود ساخته باشید.

گذاشتن قفسه‌های کتاب گذاشتن قفسه‌های کتاب

چیدمان لوازم خانه مثل قهوه‌ساز در کنج و گوشه‌های خالی

در دکوراسیون آشپزخانه ممکن است جایی نباشد که یک سری لوازم کاربردی را بچینید. از لبه‌های پنجره و یا گوشه‌های دنج آشپزخانه غافل نشوید که محل خوبی برای قرار دادن قهوه‌ساز و انواع شیشه‌های قهوه شما هستند. با این استفاده هوشمندانه می‌توانید این فضاها را به شکل یک ایستگاه قهوه در کنار قفسه‌های کوچک درآورید.

چیدمان لوازم خانه مثل قهوه‌ساز در کنج و گوشه‌های خالی

مطلب مرتبط:

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک / ۱۴ توصیه برای بزرگنمایی خانه‌ها

قرار دادن اشیاء نوستالژیک در گوشه‌های خانه

شما می توانید گوشه‌های دنج خانه خود را با چمدان‌ها یا مبلمان قدیمی پر کنید که خاطراتی را برای شما زنده کرده و خلوتی صمیمانه برایتان می‌سازد.

قرار دادن اشیاء نوستالژیک در گوشه‌های خانه

کمک گرفتن از رگال‌های لباس و جایی برای نگهداری لباس‌ها در گوشه‌های خانه

در صورتی که در استودیو آپارتمانی زندگی می‌کنید که اتاق خواب جدایی ندارد و فضای کافی برای آویزان کردن لباس‌هایتان ندارید، می‌توانید از رگال‌های لباس در خط شکست دیوار استفاده کنید که در مقایسه با کمدها فضای کمتری را گرفته و دسترسی شما به لباس‌ها هم راحت‌تر خواهد بود.

کمک گرفتن از رگال‌های لباس و جایی برای نگهداری لباس‌ها در گوشه‌های خانه

چیدن کمدها و مبلمان سفارشی و طراحی شده برای کنج‌ها

یکی از چالش‌های طراحی دکوراسیون فضای کوچک هنگامی برای شما پیش می‌آید که بخواهید برای گوشه‌ها یا پخ‌های دیوار مبلمان انتخاب کنید و به خاطر کمبود فضا باید به همه قسمت‌ها توجه داشته و بیشترین استفاده را ببرید. کمدهای ذخیره‌سازی بزرگ فضای زیادی را اشغال می‌کنند، تناسبی با این فضاهای کوچک ندارند و دکوراسیون را از فرم متعادل خارج می‌کنند. برخی از برندها مثل برند معروف ایکیا مبلمانی ظریف و متناسب با فضاهای کوچک عرضه می‌کنند که فضا را کاربردی‌تر ساخته و گوشه‌ای دنج و قابل استفاده به وجود می‌آورند.

چیدن کمدها و مبلمان سفارشی و طراحی شده برای کنج‌ها

ایده های ذخیره‌سازی فضای کوچک به کمک قفسه‌بندی گوشه

برای اینکه بتوانید از فضای کوچک خانه خود نهایت استفاده را ببرید، در جاهای مختلف آن مثل نشیمن، اتاق خواب و یا آشپزخانه قفسه‌های باز نصب کنید تا لوازم به‌دردبخور و کاربردی‌تان را مرتب و سازماندهی‌شده نگه دارید. به این ترتیب، این فضاهای کاربردی هم خالی نمی‌مانند و تبدیل به قسمتی منظم می‌شوند. حتی می‌توانید قفسه‌های ممتد و ادامه‌دار را در شکست دیوارها نصب کنید که با شکست دیوار هماهنگ می‌چرخد و به‌صورتی هوشمندانه همه بخش‌ها را قابل استفاده می‌کند.

ایده های ذخیره‌سازی فضای کوچک به کمک قفسه‌بندی گوشه

استفاده از پگ بوردها در کنج‌ها

اگر می‌خواهید لوازم ضروریتان را روی قسمت‌های غیرقابل دسترس دیوارهای آشپزخانه، نشیمن و یا دفتر کاری خانگی آویزان کنید، می‌توانید از پگ‌بوردها استفاده کنید. پگ‌بوردها برای فضاهای کوچک بسیار مفید هستند و در دکوراسیون فضاهای کوچک خیلی از آنها استفاده می‌شوند.

استفاده از پگ بوردها در کنج‌ها

[برگرفته از وبسایت دکوبوم]

 

The post ترفندهای دکوراسیونی برای پر کردن گوشه‌ها و فضاهای خالی منزل appeared first on مجله اینترنتی هفتستان.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *