مقایسه کناف با گچ و رابیتس، قیمت و زمان اجرا

کناف،سقف کاذب کناف،گچ و رابیتس

مقایسه کناف با گچ و رابیتس، قیمت و زمان اجرا

بسیاری از افرادی که با شرکت کناف پارس آوات برای مشاوره تماس می گیرند، قصد اجرای سقف کاذب را دارند و از این رو بواسطه آشنایی جزئی که با متریال های ساختمانی دارند، بدنبال پاسخ این پرسش هستند. کناف بهتر است یا گچ و رابیتس؟ از این رو در این بخش قصد داریم به طور مختصر به ویژگی های هر دوی این متریال های نگاهی بیاندازیم و تصمیم گیری را به خود شما واگذار کنیم. در واقع تمام کسانی که به دنبال پاسخ این پرسش هستند که کناف یا گچ و رابیتس، در این بخش می توانند پاسخ پرسش خود را بیاند.

البته در یک نکته داخل پرانتز باید به این نکته حتما اشاره کنیم که کناف متریال روز ساختمان است.

کناف و گچ و رابیتس هر دو متریال هایی هستند که برای ایجاد سقف کاذب در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. اما ویژگی های این دو به چه صورت است؟ کدام یک را باید انتخاب کنیم. ما به این سوال از چهار منظر پاسخ خواهیم گفت تا به طور قطع شما پاسخ سوالتان را بگیرید:

 1 – قیمت تمام شده کناف در مقایسه با گچ و رابیتس

 2 – زمان مورد نیاز برای اجرای کار

 3 – مقایسه مقاومت دو متریال

 4 – وزن هر مترمربع از متریال های کناف و گچ و رابیتس

کناف،سقف کاذب کناف،گچ و رابیتس

 1 – مقایسه قیمت کناف در مقابل گچ و رابیتس:

برای اجرای گچ و رابیتس برای هر مترمربع قیمت تمام شده در حدود ۸۵ هزار تومان می باشد که ۴۰ هزار تومان برای جوشکاری و میلگرد و … خواهد بود و در حدود ۴۵ هزار تومان برای سفید کاری در هر مترمربع باید بپردازید. این در حالی است که هزینه اجرای کناف به همراه متریال برای هر مترمربع در حدود ۵۰ هزار تومان می باشد.

۲ – مدت زمان مورد نیاز برای اجرا:

اگر یک پروژه مربوط به ایجاد سقف کاذب در حدود ۴۰ متر را در نظر بگیرید، زمان مورد نیاز برای اجرای گچ و رابیتس در مجموع ۱۰ روز خواهد بود. این مدت زمان، شامل زمان مورد نیاز برای خشک شدن گچ نیز می باشد تا زیر کار برای نقاشی آماده شود. اجرای کناف برای متراژ ۴۰ متر، با دو نفر کناف کار تنها دو روز زمان خواهد برد. پس از اجرای ۲ روز، زیر کار شما برای نقاشی آماده است.

۳ – مقایسه مقاومت دو متریال:

مقاومت کناف و گچ و رابیتس به هیچ وجه با یکدیگر قابل مقایسه نیست. برای اجرای گچ و رابیتس، آرماتور بند بصورت دستی اقدام به جوشکاری می نماید که این امر خطای بسیاری را به همراه دارد. ترک خورد جوش از جمله این خطاهاست. در حالی که در کناف از جوش به هیچ عنوان استفاده نمی شود. در صورت وقوع حوادثی نظیر زلزله، استفاده از گچ و رابیتس، می تواند سبب ریزش اجزا سازه خواهد شد که خطرات جانی را با خود به همراه دارد. در مورد کناف مقاومت گزارش شده، در حدود ۱۴ مرتبه بیشتر از سازه های مشابه است.

ضمن اینکه بسیاری از معماران و طراحان داخلی، تمایلی به استفاده از جوش در سقف کاذب ساختمان ندارند. این امر سبب گرایش بسیار زیاد به کناف به به عبارت دیگر کوچ از گچ و رابیتس به کناف شده است.

۴ – وزن کناف در مقابل گچ و رابیتس:

وزن کناف و گچ، با توجه به طرحی که قرار است اجرا گردد متفاوت است اما بطور میانگین اعدادی در این رابطه وجود دارند که تامل برانگیزند. هر مترمربع کناف به طور میانگین، در حدود ۷ کیلوگرم و سازه آن در حدود ۶ کیلوگرم است. (وزن سازه در هر مترطول، ۰٫۷ کیلوگرم می باشد.) اما در نقطه مقابل، برای هر مترمربع گچ و رابیتس (رابیتس برای هر مترمربع ۱ کیلوگرم و آرماتوربندی ۵ کیلوگرم) بطور میانیگن ۴۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت (وزن گچ در هر مترمربع بطور میانگین ۴۰ کیلوگرم می باشد). از این وزنی که اجرای سقف کاذب کناف به سازه ساختمان وارد خواهد کرد به هیچ عنوان قابل مقایسه با متریال مشابهی نظیر گچ و رابیتس نیست.

با توجه به ۴ نکته ذکر شده، بسیار مشخص است که تمام پیمانکاران، از گچ و رابیتس به سمت استفاده از کناف مهاجرت کنند و این امر کاملا بدیهی است. نکات ذکر شده به ایت دلیل است که شما در هنگام انتخاب متریال برای سقف کاذب منزل و یا محل کارتان، مردد نباشید و با آگاهی، بهترین انتخاب را انجام دهید.

اگر شما نیز قصد کناف کاری برای سقف و یا دیوار را دارید و یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید با مشاورین خود در پارس آوات در تماس باشید.

کناف،سقف کاذب کناف،گچ و رابیتس کناف،سقف کاذب کناف،گچ و رابیتس کناف،سقف کاذب کناف،گچ و رابیتس کناف،سقف کاذب کناف،گچ و رابیتس

 

شرکت کناف پارس آوات

عرضه و اجرای سیستم های کناف

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *