مجتمع مسکو نی «تانگو»

دکوراسیون مدرن مجتمع مسکو نی «تانگو» بخشی از منطقه ای به نام “BO01” در شهر «مالمو» می باشد که در طرح توسعه جدید شهر به منطقه ای ویژه برای احداث مجتمعهای مسکونی جدید و پیشرفته و مطابق با استانداردهای معماری پایدار اختصاص یافته است.

این شهرک به عنوان الگویی برای باز، زنده سازی زمینهای صنعتی و تغییر کاربری آنها به مسکونی و همچنین درآمدی بر شهرهای پایدار از لحاظ  دکوراسیون مدرن و مصرف انرژی میباشد. دسترسی سواره به این مجتمع مسکونی به نحوی است که تمامی اتومبیل ها می بایست در پارکینگهای جمعی که در چندین نقطه از سایت مشخصی شدهاند پارک شوند و امکان ورود سواره به داخل محوطه مجتمع محدود شده است.

ارتفاع بلوک ها مطابق با طرح های بالادست و در هماهنگی با کلی مجموعه ۳ تا ا” طبقه بوده، اما بر خلاف بسیاری از بناهای مجاور بام بلوک های این مجتمع شیروانی نمیباشد دکوراسیون مدرن .

ساختار توده و فضا به نحوی است که کل مجتمع در قالب یک بلوک مربعی شکل با حیاطی در مرکز درک می شود.

این ساختار راهکاری مناسب برای تفکیک فضاهای عمومی و خصوصی بوده به نحوی که دید دکوراسیون مدرن و دسترسی به حیاط مرکزی از بیرون مجتمع کاملا کنترل شده است.

در نگاه اول نمی توان باور کرد که چنین تضادی، میان نماهای خارجی و داخلی یک مجتمع مسکونی وجود داشته باشد.

نماهای ساده، سفید، تخت و نامتقارن خارجی در اطراف حیاط مرکزی تبدیل به سطوح مشبک و هشت باکس شیشه ای رنگی می شود که گویی پیرامون حیاط مرکزی در حال رقصند؛ که بی ارتباط با اسم این مجتمع «تانگو» دکوراسیون مدرن نیز نمی باشد.

عجیب انکه این باکس های رنگی، نه تراس هایی سرپوشیده هستند و نه محل گلخانه ها؛ بلکه فضاهای نشیمن هر واحد می باشند که ازادانه به درون فضای باز مرکزی لغزیده اند.

تضادها و پیچیدگی ها باید به یاد آورد که این مجتمع یکی از پیشرفته ترین آثار معماری تکنولوژیک در سال های اخیر است و قطعا در انتخاب دفتر معماری «MOOre-Ruble» به عنوان بهترین دفتر معماری در سال ۲۰۰۱ از سوی انجمن AIA بی تاثیر نبوده است.

در این پروژه صفحات خورشیدی در بالای برجک های رنگی قرار گرفته، دیوارهای جداکننده فضاهای داخلی همگی هوشمند بوده، شیشه ها تماما سه جداره و برخی از بامها پوشیده از چمن می باشند.

اب باران از بامها به مخزنی برای آبیاری فضای سبز منتقل می گردد و بخشی از زباله ها پس از تفکیک جهت تامین سوخت و گرمایش واحدها استفاده میگردد.

این مجتمع ۲۷ واحدی از سوئیت ها و واحدهای آپارتمانی یک، دو و سه خوابه تشکیل شده و اغلب واحدها دوبلکس دکوراسیون مدرن میباشند.

متراژ کوچکترین سوئیت ۵۵ و بزرگترین واحد سه خوابه ۱۸۰ مترمربع میباشد. چهار ارتباط عمودی دسترسی به واحدها را از فضای باز مرکزی ممکن میسازند که هر یک در هر طبقه با دو یا سه واحد ارتباط دارند.

گشودگی حیاط مرکزی، به سمت خیابان اصلی است و دید به رودخانه از داخل حیاط مرکزی ممکن نمی باشد. در عوض، نحوه قرار گیری واحدها به شکلی است که تعداد زیادی از آن ها در هر چهار طبقه توسط پنجره های قدی و کشیده به منظر رودخانه اشراف دارند.

در پلان همکف و در حاشیه خیابان اصلی تعدادی واحد تجاری قرار دارند که ارتباط بنا با بدنهای شهری را ممکن میسازند.

ورودی مجتمع در سمت خیابان اصلی است که بامی کوتاه و سبز آن را مشخص می کند. فضای باز مرکزی مجموعه مرکب از مسیرهای با کف پوش چوبی و یک بیضی در مرکز است که محلی مناسب درمان برای بازی کودکان و نشیمن ساکنین در فضاې باز ملی این – در شب توسط نورهایی که از باکس های شیشه ای به بیر روشن می شود.

در زیر تصاویری از پلن ها و عکس های این شهرک که دکوراسیون مدرن دارد را قرار داده ایم :

دکوراسیون

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرنپلن دکوراسیون مدرن شهریدکوراسیون مدرنمدرن

نوشته مجتمع مسکو نی «تانگو» اولین بار در دکوراسیون و طراحی داخلی مارون پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *